וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק עם אופניים - אבל ממש לא רק ביום הכיפורים

אבי ליטל

24.9.2023 / 14:35

מי שלא ממש מקפידים על תענית, הפכו את היממה הקרובה לחג האופניים, אמצעי תחבורה שבימים כתיקונם עדיין לא הפך ללגיטימי דיו במרחב האורבני. כלומר, אלא אם אתם בענף ההייטק. הלכנו לפגוש את מי שלא מחכים ליום הכיפורים כדי לאוורר את האופניים שלהם

אם בקרב הציבור הדתי עשרת ימי תשובה הם הימים הנוראים ואם עבור הציבור המסורתי, יום הכיפורים עצמו הוא יום של צום ותענית, הרי שעבור הציבור החילוני מדובר בחג-האופניים.

יש רבים שסבורים שיום הכיפורים מסמל את מה שיכול היה להיות כאן אלמלא התחברו הדת והמסורת לפוליטיקה. אין חוק שאוסר על נסיעת כלי רכב ביום הכיפורים - ובכל זאת רוב מכריע בקרב הישראלים החילוניים מכבד את החג ונמנע משימוש בהם.,

מה שכן פורח ברחבי הערים הוא ילדים, נערים ואף מבוגרים על אופניים, מנצלים את היום החופשי מתנועת כלי רכב ממונעים כדי להרחיק הרבה מעבר למרחב הרכיבה הרגיל שלהם, אם יש כזה בכלל.

תיירים שנקלעים לישראל, בעיקר בעידן שבו מעצבת תרבות ההיפסטרים חלק מהרגלי הצריכה בצפון אמריקה ומערב אירופה, משתוממים נוכח התופעה, בעיקר בשל ההיבטים הירוקים שלה, ימים "ללא תנועת כלי רכב" כבר הוכרזו במספר ערים בעולם, שואבים את השראתם מהיום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי.

אבל לא מדובר רק באירוע חד פעמי, אלא גם בתרבות: ביקור חטוף בערים כמו אמסטרדם או קופנהאגן יבהיר שלא צריך יום מיוחד כדי להפוך את האופניים לכלי תחבורה זול, יעיל ולא מזהם. כמובן כל עוד יש לכך תשתיות מתאימות ובעיקר תרבות שאינה מסכנת את הרוכבים או הולכי הרגל. ספק אם יגיע היום שבו נאמץ את ההרגל הזה, שהוא לא רק ירוק אלא גם בריא, גם במדינה חמה ובעיקר חפורה, הררית (מחוץ למישור החוף) ופרועה (בעיקר מבחינת תרבות הנהיגה), אבל בינתיים יש מי שמנסים.

לקראת היום בשנה שעבור רבים מביננו הוא "חג האופניים", יצאנו לפגוש שבעה עובדי הייטק, כמעט כולם מתל-אביב המישורית (ורק אחד מירושלים) שלא מתעצלים ובמקום להגיע לעבודה ברכב חשמלי, כמקובל בענף, מדוושים את דרכם בכל יום לעבודה - ובחזרה ממנה. מה הם חושבים על הכלי הזה כאמצעי תחבורה רלוונטי לחיי היום-יום?

אור-יעקבי_-מפתחת-Full-stack-בחברת-aporia.-צילום-פרטי. פרטי,
אור יעקובי, מפתחת Full Stack בחברת aporia/פרטי

שם: אור יעקובי, מפתחת Full Stack בחברת aporia

חברה: aporia, חברה המתרכזת בשימוש אחראי ותקין בטכנולוגיות AI ופיתחה מערכת בקרה למערכות הבינה המלאכותית שיודעת לנטר ולאתר בזמן אמת תקלות, הטיות ואפליות שמתרחשות מידי פעם במערכות ה-AI.

מאיפה מגיעה: מרכז תל אביב

למה אופניים? "ההתניידות היומיומית שלי על האופניים משפרת לי כל כך את הנסיעה לעבודה בבוקר וחזרה בערב. מעבר לזה שזה הרבה יותר ידידותי לסביבה, אני לא תלויה בפקקים ויכולה לעצור בים במשך היום אם בא לי. הרכיבה על אופניים היא הרבה יותר בריאה, עוזרת לי לפתוח את הראש בבוקר ואני מגיעה רגועה למשרד. והכי הכי חשוב- יש לי חניה בכל מקום, כל הזמן".

רונה פרומצ'נקו, דלויט. פרטי,
רונה פרומצ'נקו, אחראית שיווק ופיתוח עסקי, Deloitte/פרטי

שם: רונה פרומצ'נקו, אחראית שיווק ופיתוח עסקי, Deloitte

חברה: דלויט, פירמת ייעוץ גלובלית

מאיפה מגיעה: מרכז תל אביב

למה אופניים? "אני מגיעה באופניים ממרכז תל אביב למשרדי החברה בעזריאלי לפחות שלוש פעמים בשבוע. הבחירה להתנייד באופניים היא כי זה ירוק, בריא, מקצר לי את זמן הפיזורים בגנים בבוקר וחוסך לי את הספינינג".

דן דויטש, CNRVG.IO. פרטי,
דן דויטש, account executive בחברת Cnvrg.io/פרטי

שם: דן דויטש, account executive בחברת Cnvrg.io

חברה: Cnvrg.io מספקת פלטפורמה למפתחי AI, בעזרתה יכולים אנשי דאטה סיינס ומהנדסי נתונים וארגונים לפתח ולנהל מודלים של בינה מלאכותית מקצה לקצה.

מאיפה מגיע: ירושלים

למה אופניים? "אני גר בירושלים מזה כ-6 וחצי שנים ולאורך כל התקופה בה אני גר בעיר, התניידתי רק באופנים. התחלתי לרכב על אופניים כהכנה למסע רכיבה ביחד עם אבא שלי מירושלים לאילת. אני רוכב על האופניים מידי יום כדי להגיע לעבודה שנמצאת במרחק של בערך 5-10 דקות מהבית שלי, תלוי אם אני בדרך לעבודה או בחזקה ממנה ותאמינו לי, גבעות ירושלים הן לא בדיחה! אני חושב שרכיבה על אופניים היא דרך נהדרת להתחיל ולסיים את היום שלי ועוזרת לי לפרוק את הלחץ לפני החזרה הביתה".

בן יעל מנהל צוות Full Stack בחברת D-ID. יח"צ,
בן יעל, מנהל צוות Full Stack בחברת D-ID/יח"צ

שם: בן יעל, מנהל צוות Full Stack בחברת D-ID שפועלת בתחום הג'נרטיב AI

חברה: ID-D עוסקת במה שמכונה "בינה מלאכותית יצירתית" כלומר, לא רק כזאת שמקצרת עבורנו תהליכים, אלא גם כזאת שיודעת לייצר תוכן.

מאיפה מגיע: תל אביב

למה אופניים? בן מגיע בימים שהוא נוסע למשרד מאזור קניון עזריאלי בתל אביב לעבודה בחשמונאים/קרליבך. אבל הוא מדגיש כי באופן כללי הוא מתנייד בכל העיר ולכל מקום בעיר רק עם האופניים.

הסיבה שבה הוא משתמש באופניים היא מצערת אבל גם מלמדת; בן היה נהג אופנוע עד לפני כמה שנים, והתנייד ברחובות תל אביב המון עם האופנוע. אך לפני כשנה וחצי היה מעורב בתאונת דרכים ומאז הפסיק לחלוטין להשתמש באופנוע ועבר לאופניים.

בן מספר: ''בכללי אני בעד כושר גופני וגם ביצעתי לפני, אבל בגלל מה שקרה פשוט בחרתי להסתכל על זה כשיעור מלמד שבזכותו יש עוד זמן ביום בו אני בתנועה,
בכושר ובפחות (לצערי עדיין לא לגמרי לא) סיכון לי ולסביבה.''

בן מסכם ואומר: ''אני מוצא ברכיבה על אופניים, זמן לעצמי, לשיחה עם עצמי, לנשום את האוויר. ועל הדרך נהנה גם מהקלוריות שנשרפות ;) ''

משה ברנשטיין. סרבלו,
משה ברנשטיין, חוקר סייבר בכיר בחברת Cervello/סרבלו

שם: משה ברנשטיין, חוקר סייבר בכיר בחברת Cervello

חברה: חברת Cervello מספקת בגנת סייבר לרכבות

מאיפה מגיע: תל אביב

למה אופניים? "אני גר בצפון הישן בתל אביב. בעבר הייתי רוכב על קורקינט לכל מקום בעיר, עד שהבנתי שזה די מסוכן ומפחיד. מאז, החלטתי שהדרך המועדפת עליי להתנייד בעיר, ולהגיע למשרדים שלנו ברחוב יגאל אלון, היא לרכוב על אופניים.

זה לוקח לי בין 15 ל-20 דקות וזה גם יותר בריא, גם יותר ירוק וגם יותר בטוח. בנוסף, מאז שאני רוכב על אופניים למשרד, אני מתמלא באנרגיות שלא היו לי בעבר - אין הרגשה טובה יותר מלקום בבוקר ולעשות פעילות גופנית. זה פשוט מתחיל את היום באנרגיה הכי טובה שיש".

מעיין רהב ושחר פנחסי סימילרווב. סימילרווב,
מעיין רהב, מנהלת צוות מנהלי לקוחות ושחר פנחסי בודק תוכנה, חברת סימילרווב/סימילרווב

שמות: מעיין רהב, מנהלת צוות מנהלי לקוחות ושחר פנחסי בודק תוכנה, חברת סימילרווב

חברה: חברת סימילרווב, פיתחה פלטפורמה ומדידה וחיזוי של העולם הדיגיטל.

מאיפה מגיעים: תל אביב

למה אופניים? מעיין ושחר חברי ילדות שהיו ביחד בצופים וצבא. כיום הם עובדים באותה חברה ורוכבים ביחד כעשרים דקות כל יום ממרכז תל אביב למשרד.

"אנחנו רוכבים ביחד בשביל הספורט והחברה, ולא מוותרים על הרכיבה המשותפת גם ביום עם עומס חום וגם אם גשום. יש לנו מקלחות בעבודה, אז גם אם ממש חם אין בעיה להתקלח. גם שורפים קלוריות, גם ירוק וגם נהנים מהחברה ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully