וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשקט של כיפור שאלנו: סליחה, איזו חברה היית רוצה לנהל?

אבי ליטל

24.9.2023 / 15:27

ניהול הוא המקצוע שלהם. הם עסוקים, מצליחים וברוב השמן גם מאוד מרוצים ממה שהם עושים. ובכל זאת, בעולם מושלם ואילו רק היו יכולים: איזו חברה הם היו מנהלים?

מנהלים. shutterstock, ShutterStock
מנהלים בעולם מושלם: איזו חברה הייתם רוצים לנהל?/ShutterStock, shutterstock

הם עסוקים, נמרצים, שקועים כמעט 24/7 בניהול העסק או הארגון שלהם. קוראים דוחות, מחשבים מספרים, מתווים חזון. לפעמים מעודדים עובדים מצטיינים או נוזפים באחרים. המשותף לרובם: סדר היום שלהם הוא כה תובעני, עד שלפעמים אין להם זמן להרים את הראש מלוח הזמנים ה"שוטף" ולמצוא זמן להרהורים אחרים.

ובכל זאת, בטוטאליות של יום הכיפורים, בשקט המוחלט, אפשר לפעמים לא רק לצום או לרכב על אופניים, אלא לשאול את עצמנו כמה שאלות בפרספקטיבה רחבה יותר.

אז לכבוד יום ההרהורים, שאלנו חמישה מנהלים מחמש חברות שונות, אילו חברות הם היו רוצים לנהל, בתנאי שהחברה שהם מנהלים ביום-יום אינה אופציה לגיטימית.

יואל בר אל. Trax,
יואל בר-אל, יו"ר ומייסד היוניקורן טראקס/Trax

יואל בר-אל הוא יו"ר ומייסד היוניקורן טראקס - ספקית מובילה של פתרונות ראייה ממוחשבת וניתוחי מידע עבור קמעונאים. ראייה ממוחשבת חדשנית, לצד למידת מכונה ופלטפורמה המופעלת באמצעות Internet of Things הופכת תמונות מדף יומיומיות לתובנות עסקיות בזמן אמת, המוצעות ללקוחות החברה לייעול אסטרטגיית המכירה שלהם בחנות וניהול זמינות מוצריהם.

החברה נוסדה בשנת 2010 ע"י יואל בר-אל ודרור פלדהיים ולה משרדים מרכזיים בישראל, בסינגפור ובסן פרנסיסקו והיא מספקת פתרונות ללקוחותיה ביותר מ -70 מדינות ברחבי העולם.

איזו חברה שהיא לא שלך היית רוצה לנהל?

אם לא הייתי מייסד את טראקס ביחד עם דרור פלדהיים, הייתי רוצה להיות המנכ"ל של Space-X. האתגר של יישוב מאדים גובר על כל מה שהאנושות השיגה עד היום. מדובר פריצת דרך מדעית וטכנולוגית לעולמות חדשים תרתי משמע.

בהיותי חובב אסטרופיזיקה זה תחום שהייתי שמח להוביל להצלחה שלו כיוון שמעבר לצד המסחרי יש פה השפעה מהותית על עתיד האנושות.

על מנת ליישב את המאדים צריך לפתור בעיות מהותיות בהרבה מאוד תחומים של מדע: צריך רכב חלל שיגיע לשם ובחזרה ללא תדלוק וצריך לפתור בעיות של קיום אנושי ברגע שיגיעו לשם.

ניהול אתגרים מולטי-דיסיפלינריים שכאלה, עם טובי המוחות בעולם שאותם וודאי אגייס, עמידה מול משקיעים כשאני מסביר את פוטנציאל ההצלחה, ניהול הסיכונים והאחריות שבאה איתם, כל אלו הם חלומו של כל מנכ"ל ויזם טכנולוגי.

כמובן שלא הכל וורוד ולצד משכורת מתגמלת אצטרך לדווח לאילון מאסק שינסה להתערב בכל החלטה, ריטואל דיי שכיח באינטראקציה היומיומית שבין יזמי חברות הזנק והבורד שלהם, השאלה היא עד כמה גרוע אילון מאסק יכול להיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מעין כהן חזיז. אביב נוה,
מעין כהן חזיז, מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בחברת CyberProof/אביב נוה

מעין כהן חזיז, מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בחברת CyberProof, המספקת אבטחת סייבר המבוססת על פלטפורמת בינה מלאכותית מותאמת ענן לתאגידי ענק גלובליים.

איזו חברה שהיא לא שלך היית רוצה לנהל?

"אילולא הייתי בתפקידי הנוכחי אני חושבת שהייתי רוצה לעסוק בקידום מעמד האישה, ספציפית בקידום נערות לתפקידי מנהיגות במשק ובפוליטיקה.

אני מרגישה שיש כיום יוזמות מדהימות כאלה בשטח שעושות עבודת קודש, כמו לדוגמה עמותת שוות בהובלת מעיין ארזי מלינרסקי הנהדרת, אבל תמיד אפשר עוד כי לצערי הדרך לשוויון מגדרי מלא בתפקידים מנהיגותיים בכירים עוד ארוכה. אין הרבה תחומים שקרובים כל כך ללבי ומעוררים בי כל כך הרבה אמוציות כמו הנושא הזה ולכן זה מה שהייתי בוחרת לעשות בעולם אידיאלי.

ארז ישכרוב. מיכל וונג,
ארז ישכרוב, מנכ"ל תילתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית/מיכל וונג

ארז ישכרוב, מנכ"ל תילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית. תילתן הוקמה בשנת 1994 בעקבות דרישת השוק לבעלי מקצוע מיומנים בתחומי העיצוב. המכללה שמה דגש על התנסות מעשית משמעותית של הסטודנטים בעבודה בעולם האמיתי על מנת להופכם לבעלי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בתחומי העיצוב השונים.

איזו חברה שהיא לא שלך היית רוצה לנהל?
"תרומה ונתינה לקהילה הינן ערך עליון בחיי מזה שנים. בחיי הפרטיים התנדבתי במד"א, רוטרי ישראל וכיום מתנדב פעיל בארגון הידידים - סיוע בדרכים. לכן דאגתי לכך שגם בתילתן, ההתנדבות והתרומה לקהילה מהווים חלק אינטגרלי בתכנית הלימודים של הסטודנטים.

הייתי רוצה לנהל ארגון או עמותה דומה לארגון הידידים, שבאמת אני מאוד גאה להיות חלק ממנו ולראות את האופן שבו הוא משפיע בשטח. לדוגמה, מתחילת השנה חילצו מתנדבי הארגון 1,280 ילדים שננעלו ברכבים. השפעה אמיתית וחשובה על חייהם ורווחתם של אחרים זו המורשת שהייתי רוצה להשאיר אחריי."

רוית גרוס. ענת קזולה,
עו"ד רוית גרוס, מנכ"לית התאחדות המלאכה והתעשיה/ענת קזולה

עו"ד רוית גרוס, היא מנכ"לית התאחדות המלאכה והתעשיה, ארגון מעסיקים יציג המאגד למעלה מ- 100,000 בעלי עסקים (אשר הם עצמם מעסיקים כ- 420,000 עובדים) בתחומים שונים, בכל ענפי התעשיה הישראלית, ביניהם בעלי מפעלים קטנים ובינוניים, עצמאים וכל העוסקים במקצועות היופי.

ההתאחדות חברה בנשיאות המגזר העסקי ופועלת כגוף יציג אל מול מקבלי ההחלטות, מוסדות ציבור ורשויות בנושאים מגוונים מתקנות וחקיקה ועד להסכמים קיבוציים. בנוסף מתפקדת ההתאחדות כעמותה ללא מטרת רווח אשר משמשת כקהילת עסקים קטנים ובתוך כך מסייעת לבעל העסק הקטן בכל תחום אשר קשור להתנהלות העסק בחיי היום יום כגון: ייעוץ וייצוג משפטי, גיוס כוח אדם, התנהלות פיננסית, גיוס אשראי, עזרה מול הרשויות וכיוצ"ב.

איזו חברה שהיא לא שלך היית רוצה לנהל?
בגיל ארבעים השתנתה לי התפיסה בנוגע למקום שלי בעולם - הבנתי שהמרדף אחרי הכסף והקריירה ימשך תמיד, אך ברגע שנפסיק להסתכל על עצמינו כיחידים - נהיה באמת משמעותיים אחד כלפי השני.

חשוב לי להשפיע חברתית גם על הסביבה שלי. הבנתי שמעתה והלאה, בתפקידים הבאים שלי, ארצה לעשות לא רק לביתי אלא לעשות לחברה (society), וכמה שיותר. אז מהו ג'וב חלומותיי? לפני שמוניתי למנכל"ית ההתאחדות עסקתי בעריכת דין, הייתי רוצה להיות שופטת או לשמש בתפקיד ציבורי ניהולי במשרד הכלכלה.

אני חושבת שבשני המקרים מדובר במקומות בהם ניתן להשפיע באופן משמעותי על חייהם של אנשים ולשרת אוכלוסיה רחבה. כמנכל"ית הייתי שמחה לראות יותר ויותר נשים בתפקידי ניהול ובצמתים מרכזיים של קבלת החלטות לרווחת ולטובת אזרחי ישראל.

אורנה הראל. רמי זרנגר,
ד"ר אורנה הראל, מנכ"לית חברת הפודטק Sea2Cell/רמי זרנגר

ד"ר אורנה הראל היא מנכ"לית חברת הפודטק Sea2Cell המפתחת את דג העתיד - דג מתורבת שגדל מחוץ למים. בשל דיג יתר והתחממות גלובלית מדענים צופים כי הדיג בים הפתוח הולך להוות פחות מ20% מהמזון מן הים עד 2030. כמות הדגים הולכת ומצטמצמת ומשפיעה באופן ניכר על ביטחון המזון. על כן, ייצור דגים מתורבתים הוא בעל חשיבות יתרה, בעיקר בעבור אוכלוסיות הנשענות באופן ניכר על מזון מהים כמו מדינות באסיה ובדרום אמריקה.

איזו חברה שהיא לא שלך היית רוצה לנהל?
תחום הפוד-טק הוא בעל חשיבות רבה מאוד בעולם של אירועים אקלימיים קיצוניים כמו אלו שאנו חווים בימים אלו. החברה, שהקמתי בחממת פרש סטארט יחד עם שותפים נוספים, פועלת בתחום הדג המתורבת ורשמה בשנתיים האחרונות מספר פריצות דרך משמעותיות, אך אם הייתי צריכה לבחור חברה אחרת לעמוד בראשה הייתי שמחה שזו תהיה חברת Aleph Farms.

מבחינתי Aleph Farms זו חברה שיש בה שילוב מעניין בין אתגר טכנולוגי מופרע (שזה דבר שתמיד קורץ לי) וצוות מוכשר בעל יכולות מובילות בתחום הטכנולוגי ובתחום העסקי, ומעל הכל הם לוקחים חלק במשימה שאני רואה כחשובה ביותר - פיתוח מזון העתיד.

בנוסף, Aleph Farm היא חברה שמגלה נכונות לשתף פעולה ולתמוך בחברות צעירות, ומבחינתי זו דוגמא שממנה צריך ללמוד, בכדי לייצר אקו-סיסטם מוביל אמיתי בישראל. גם אצלנו בSea2Cell אנחנו משתדלים לחלוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully