וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם קיבוצי חדש ל-6,000 עובדי קופת חולים מאוחדת

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 13:18

הצדדים סיכמו על שורה של הישגים שיחולו על 6,000 עובדות ועובדי קופת החולים: תוספות שכר, הגדלת הפקדות לפנסיה והשתלמות ועדכון גמולים לפי סקטורים. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מדובר בהסכם המציב את הקופה בשורה אחת עם כל קופות החולים הנוספות"

הסכם קיבוצי בקופ"ח מאוחדת 1. דוברות ההסתדרות,
הסכם חדש לאלפי העובדים בקופת חולים מאוחדת/דוברות ההסתדרות

לאחר משא ומתן בין ההסתדרות, הנהלת מאוחדת, ועד העובדים בחברה והממונה על השכר במשרד האוצר, נחתם הסכם קיבוצי הסכם קיבוצי שיחול על - 6,000 עובדות ועובדי החברה. במסגרתו, ייהנו העובדים מתוספות שכר אחידות לפי הסכם המסגרת 2023, נוסף לתוספת שכר מפעלית ושיפור תנאי העסקתם. ההסכם יעמוד בתוקף עד ל- 31 בדצמבר 2027.

במסגרת ההסכם, המעגן שורה של הסכמות חדשות שמשפרות את זכויות העובדים, הוסכם, בין היתר, על העלאת שכר המינימום המפעלי ל-6,200 שקל ומתן תוספות שכר אחידות בהתאם להסכם המסגרת. כמו כן, יוענקו תוספות שכר דיפרנציאליות, תוספות אלו יחולקו לעובדים לפי סקטורים- כמפורט בתנאי ההסכם.

בנוסף, הצדדים הסכימו על שינויים במבנה תלוש השכר, אשר במסגרתם יתבצע איחוד שכר שורה "סמל 103" - שכר השורה החדש יחיל בתוכו את תוספת שקלית 2014, תוספת צמצום פערים 2018 ותוספת דיפרנציאלית 2023. מה שישפיע באופן ישיר על גובה השכר לערך שעה, שעות נוספות, הפקדות לפנסיה, לקרן השתלמות ופיצויי פיטורים.

עוד בהסכם: תוספת ותק לעובדים קבועים, תוספות שכר בגין משמרות נוספות. תשלום שווי ארוחות בסך 30 שקלים ליום לעובדים באשפוזי בית. עדכון גמול השכלה, עדכון רשימת תוספות בגינן תבוצע הפקדה לפנסיה ולא לגמל - כל אלו והישגים נוספים כמפורט בהסכם.

הסכם קיבוצי חדש בקופ"ח מאוחדת 2. דוברות ההסתדרות,
חותמים על ההסכם בשם הצדדים/דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד בירך על הסכם ואמר: "מדובר באחד ההסכמים החשובים שנחמתו בתקופה האחרונה, המציב את הקופה בשורה אחת עם כל קופות החולים הנוספות. הקופה צומחת בשנים האחרונות בזכות העובדים וההנהלה ואנו גאים ללוות אותה. אני מברך את העובדים וההנהלה ומודה לכל הצדדים שעבדו קשה מאוד להשגת ההסכם".

מנכ"ל מאוחדת, עוזי ביתן אמר במעמד החתימה: "אלפי העובדות והעובדים של מאוחדת עושים לילות כימים למען לקוחות הקופה. העבודה שלהם היא לא פחות משליחות, ועל כך מגיע להם תגמול ראוי. לאחר חודשים ארוכים של מו"מ אינטנסיבי, אנחנו גאים לחתום על הסכם קיבוצי, שמהווה בשורה, וישדרג באופן משמעותי את התנאים של העובדות והעובדים המסורים שלנו, ובו בזמן ימקם אותנו כמקום עבודה אטרקטיבי במערכת הבריאות".

הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין: "ההסכם שנחתם היום עם מאוחדת מהווה המשך לשורת ההסכמים שנחתמו לאחרונה ומביאים לידי ביטוי מתנים דיפרנציאליים לצמצום פערים לצד קידום מקצועי, העלאת פיריון ושיפור השירות לציבור תוך הרחבת שעות השירות הניתן למטופלי הקופה. אני מודה לעובדי האגף על העבודה המקצועית לאורך המשא ומתן הממושך וכן לשותפים במאוחדת ובהסתדרות".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "לאחר מו"מ אינטנסיבי ועמידתו האיתנה של ועד העובדים על זכויות עובדי קופת חולים מאוחדת, הגיעו הצדדים להסכם מצוין. אני מודה לוועד העובדים בראשות שלה ונטורה, על נחישותו ועוצמתו, כפי שבאה לידי ביטוי בחודשים האחרונים וגאה בשיתוף הפעולה כמו גם בנכונותם של העובדים להתלכד ולתמוך בוועד העובדים, פעולותיו ושיקול דעתו. חשוב לי לציין שהאמון בין צוות משאבי אנוש במאוחדת בראשות סמנכ"ל מש"א- דרור דין לבין יו"ר הוועד וההסתדרות קידמו את החתימה על ההסכם. תודה לצוות המו"מ מטעם נציגות העובדים: עו"ד זינב מנסור ראש חטיבת עובדי הבריאות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות וצוות המו"מ מהוועד -יוסי קוסטיקה, נינה איזנברג, ריבה סוויד, איתן כהן ואשר חיימי".

סמנכ"ל משאבי אנוש במאוחדת דרור דין: "לעובדות ולעובדי מאוחדת, מגיעות בשורות משמעותיות שכאלו. לצד ההוקרה וההערכה על עשייה, ההסכם החדש יהווה חלק מחיזוק החוסן האנושי ויבסס עוד יותר את מעמדה של מאוחדת כאחד ממקומות העבודה הטובים בישראל".

ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף עו"ד זינב מנסור: "אני מברכת על הסכם שמביא בשורות טובות לכבוד השנה החדשה. לאחר מו"מ אינטנסיבי ואתגרים לא פשוטים, הצלחנו יחד להגיע להסכם שמיטיב עם העובדים ועם החברה כאחד. הסכם זה כמו אחרים מחזק את החשיבות של עבודה מאורגנת לחיזוק העובדות והעובדים, לחיזוק מקומות העבודה ולחיזוק כלכלת ישראל. אני רוצה להודות בהזדמנות זו לעו"ד גיל בר-טל יו"ר הסתדרות המעו"ף, גב' שלה ונטורה - יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, עו"ד מאיה פרנקו אחראית תחום הסכמים קיבוציים בהסתדרות ולכל השותפים למו"מ שבזכות עבודה משותפת הצלחנו להביא להסכם פורץ דרך".

יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, שלה ונטורה: "ההסכם שהגענו אליו היה מורכב, הדרך אליו מאתגרת, אני רוצה להודות לכל השותפים לדרך על האומץ הניהולי שגילו כדי להביא לחתימה על הסכם קיבוצי שמביא עמו יתרונות רבים לסקטורים השונים ולעובדי הקופה. אני גאה בו מאוד, ואין ספק שזהו יום חג עבורנו, אני רוצה להודות לעובדי קופת חולים מאוחדת על האמון והתמיכה המלאים, להסתדרות הכללית ולעומד בראשה מר ארנון בר דוד, לשותפיי לדרך עו"ד גיל בר-טל יו"ר הסתדרות המעו"ף ולעו"ד זינב מנסור, ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף, למר עוזי ביתן מנכ"ל הקופה ולמר דרור דין - סמנכ"ל משאבי אנוש בקופה, למר אפי מלכין הממונה על השכר במשרד האוצר על המקצועיות וההובלה שהביאו להסכם, מאחלת לכולנו שנה טובה וחתימה טובה".

לקחו חלק מטעם ההסתדרות: עו"ד זינב מנסור - ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף; עו"ד מאיה פרנקו - ראש תחום הסכמים קיבוציים בלשכה המשפטית, האגף לאיגוד מקצועי; יו"ר ועד העובדים - שלה ונטורה; סגן יו"ר ועד העובדים - יוסי קוסטיקה.

מטעם ההנהלה: סמנכ"ל משאבי אנוש במאוחדת דרור דין; מנהלת אגף השכר קטי ליפקא; מנהל תחום תכנון וכלכלת עבודה במאוחדת - בני כאהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully