וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאגור את השמש: תדיראן סיפקה מערכות אגירה לסולגרין

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 14:55

שווי ההזמנות מתדיראן עומד על 215 מיליון דולר - ואלה יכולים לגדול ב-90 מיליון דולר נוספים, אם תיבחר גם כספקית השירות עם תום תקופת האחריות

מערכות אגירה נאות סמדר 1. תדיראן,
מתקני האגירה בפרויקט הסולארי בנאות סמדר/תדיראן

חטיבת האנרגיה של חברת תדיראן השלימה את אספקת מערכות האגירה לפרויקטים הסולאריים של חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין בקיבוצים נאות סמדר וניר יצחק.

מערכות האגירה סופקו כחלק מעסקה רחבה יותר שנרקמה בין סולגרין לתדיראן במאי 2022, במסגרתה צפויה האחרונה לספק מערכות אגירה לכלל 12 הפרויקטים בהם זכתה סולגרין מכוח הליך תחרותי מס' 2 של רשות החשמל (ייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשילוב קיבולת אגירה).

אספקת כלל המערכות לסולגרין תיעשה באמצעות חברת הבת תדיראן פתרונות אנרגיה, אשר צפויה להכניס כ-132 מיליון דולר לאחר אספקתם. מערכות אגירת האנרגיה שסופקו לשדות הסולאריים בקיבוצים נאות סמדר וניר יצחק הן בהספק של כ-34 מגה-וואט שעה וכ-57 מגה-וואט שעה, בהתאמה.

ההתקשרות עם חברת האנרגיה המתחדשת מהווה את אחת העסקאות הגדולות של תדריאן לאספקת מערכות אגירת אנרגיה, כאשר סך הזמנותיה למערכות אגירה עמד על כ-215 מיליון דולר, נכון לחודש אוגוסט האחרון.

הכנסות חברת הבת של תדיראן עשויות לגדול בכ-90 מיליון דולר נוספים, אם סולגרין תבחר בה כחברת השרות לאחריות, תחזוקה מונעת ואוגמנטציה לכלל המערכות שהזמינה מתדיראן עם תום 5 שנות האחריות שניתנה עליהן.

מערכות אגירה נאות סמדר 3. תדיראן,
סולגרין. קיבלה מימון של 900 מיליון שקל מבנק לאומי ומספר גופים פיננסים להקמת פרויקטים סולארים ומתקני אגירה/תדיראן

נזכיר, כי סולגרין דיווחה בסוף אוגוסט האחרון על נטילת 900 מיליון שקל מימון מבנק לאומי וגופים מוסדיים בישראל להקמת פרויקטים סולאריים ומתקני אגירה. האחרונים מסתכמים בכ-470 מגה-וואט שעה ונחשבים לאחת מקבוצות פרוייקטי האגירה הגדולים בישראל.

תדיראן פתרונות אנרגיה החלה לפעול גם בתחום הרכב החשמלי (EV) ולאחרונה זכתה בפרויקט עמדות הטעינה בחניון האוטובוסים החשמליים בירושלים (חניון 49), אשר עתיד לכלול 117 עמדות טעינה של כ-150 קילו-וואט לכל עמדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רן עבודי, מנכ"ל תדיראן פתרונות אנרגיה. תדיראן,
רן עבודי, מנכ"ל תדיראן פתרונות אנרגיה/תדיראן

רן עבודי, מנכ"ל תדיראן פתרונות אנרגיה: "תחום אגירת האנרגיה הוא אחד מעמודי התווך להתקדמות ישראל אל עבר יעדי ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת (30% עד שנת 2030), ותדיראן שמה לעצמה למטרה להוביל התחום. לאור הביקוש ההולך וגובר, אנו צופים שנמשיך להיות שחקן משמעותי בענף מתקני האגירה בישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully