וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגן ההייטק"? כשנתניהו משקר כל הדרך לפגישה עם אילון מאסק

עודכן לאחרונה: 24.9.2023 / 8:57

נתניהו הציג את עצמו אצל אילון מאסק כאחראי לפריחת תעשיות ההייטק והסייבר בישראל. הדבר המפתיע הוא לא זה שמדובר בשקר גס, אלא שלסחורה הפגומה הזאת נותרו בכלל עוד קונים

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בתחילת הפגישה עם היזם אילון מאסק, 18 בספטמבר 2023/אבי אוחיון, רועי אברהם ,יחזקאל קנדיל - לשכת העיתונות הממשלתית

ערב טיסתו לפגישות בארה"ב, שהראשונה שבהן הייתה עם אילון מאסק, ורגע לפני שהוא מתנייע עם טסלה הבטיח בנימין נתניהו שיפעל כדי שמאסק ישקיע בישראל בשנים הקרובות. "כפי שהפכנו לגורם מוביל בסייבר כך נעשה בתחום הבינה המלאכותית" התרברב.

לא ברור מדוע - בפעם המי יודע כמה - עדין קונים את פסטיבל מספרי הסיפורים הזה, שכן למרות שנתניהו עלה אליו לרגל עד קליפורניה, מאסק לא בישר על שום השקעה בישראל. בטורקיה יתכן שזה יקרה. זאת ועוד: הקרדיט שלקח על הפיכה ישראל למעצמת סייבר הוציא מכליו את אלון כהן מייסד "סייברארק".

"מר נתניהו, שמעתי אותך טוען אתמול בלי למצמץ שהפכת את ישראל למעצמת סייבר. אני ממש סקרן לשמוע איך עשית את זה ובמקרה בסייבר ובתולדות הסייבר הישראלי אני קצת מבין" העלה כהן בפוסט בפייסבוק.

"‏חברת צ'קפוינט מאבות הסייבר הישראלי הוקמה ב-1993 לפני כניסתך לתפקיד ראש הממשלה. איך בדיוק תרמת לצ'קפוינט" תמה כהן והמשיך.

"‏את סייברארק הקמנו אודי ואני כמה שנים אח"כ, במקרה תחת ממשלות אהוד ברק ואח"כ אריק שרון. האמת, לא ברק, לא שרון וכמובן גם לא אתה תרמתם לנו דבר וחצי דבר בבניית החברה. אפילו שקל לא קיבלנו ממך".

"האם פעם נתת לנו עצה טובה? חיברת אותנו ללקוח פוטנציאלי? נתת לנו מימון כלשהו? הפחתת מיסים? קידמת את לימודי המדעים והטכנולוגיה? מה בדיוק מכל אלה עשית שאתה קושר לעצמך כתרים של הפיכת ישראל למעצמת סייבר? ‏תן לי לגלות לך סוד, ישראל הפכה למעצמת סייבר בזכות יזמים מבריקים, יצירתיים, חרוצים ופורצי דרך".

עד כאן חלק מדבריו של - איך לקרוא לזה בלשון המעטה? אחד שיודע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ערכו סיור במפעל טסלה עם מנכ״ל טסלה והיזם אילון מאסק, פרימונט קליפורניה, 18 בספומבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
המיליארדר אילון מאסק עם הפרזנטורים החדשים של טסלה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גם נתניהו יודע: יודע איך לייצר סביב עצמו הילה של מבוגר אחראי ועם זאת חדשן, איש העולם הגדול - או כמו שסיכמו זאת תועמלניו עבורו: "ליגה אחרת". בפועל כל זה הוא קצף על פני המים. הרבה דיבורים, מעט הייטק.

בשיא משבר ההייטק, ביוני השנה, נחת בישראל סם אלטמן מנכ"ל Open AI והאחראי על מתנת ה-Chat GPT לעולם. צפוי היה שבמינימום הוא יפגוש את נתניהו כי קודם לכן ערך סבב פגישות עם נשיאים וראשי ממשלה באירופה. למרבה הבושה זה לא קרה.

כדי להראות שהוא בעניינים הסתפק נתניהו בשיחה טלפונית עם אילון מאסק, שהפך בחודשים האחרונים לחברת החילוץ שלו מהבוץ שאליו הוביל את ההייטק. כשהמשבר בענף הלך והחריף דאג מישהו ממקורביו לסדר עוד פגישת יחצנות עם אחד מבכירי הענף.

כך, בפברואר השנה נפגש נתניהו בפתח תקוה עם צמרת תעשיית ההייטק המקומית במשרדי חברת NG soft מקבוצת ה . BATM הקבוצה נוהלה ונשלטת על ידי צבי מרום, שהעסיקה את נתניהו כיועץ בכיר לאחר הקדנציה הראשונה כראש ממשלה.

מרום אינו מכחיש שהוא תומך בו עד היום. בכל מקרה, אפילו מהפגישה הזו לא יצא כלום ושום דבר. ביוני השנה נפגש עם מנכ"לית אורקל העולמית הישראלית לשעבר צפרא כץ. השניים "דנו" בהגדלת ההשקעות בישראל, ובהזדמנויות הקיימות בבינה מלאכותיות. מיותר לציין שמאז "הדיון" לא קרה דבר.

אפילו בקשר לנסיבות הפגישה, נזכיר שאורקל היא בבעלות המיליארד האמריקאי לארי אליסון המקורב לנתניהו והמשמש בעד תביעה במשפטו. אליסון אירח את נתניהו ואף לפי פרסומים (שהוכחשו) אליסון הציע לנתניהו לכהן כדירקטור באורקל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום.. ינון שלום יתח
עשה למען ההייטק הישראלי? למה שלא נשאל את עובדי התעשייה הזאת בעצמם?/ינון שלום יתח

משקיע הייטק נוסף התומך במדיניותו הוא איש הכרישים הטלוויזיוני דובי פרנסס המנסה לכבות את מדורת המחאה של שבט ההייטק. אחת מהשקעותיו היא בחברת "פאפיה גלובל" שנגד בעליה עינת גז ניהל מאבק עסקי, לאחר שזו הודיעה על העברת ניהול כספי החברה לחו"ל בשל חשש מפגיעת המהפכה המשפטית בענף.

בראיון לישראל היום אמר: "לא תהיה בהלה של משקיעים. התנהלות נתניהו אחראית ואני הולך להעצים את ההשקעות בישראל". בשיא המאבק כנגד גז, שקל למכור את השקעתו בפאפיה גלובל במכירת חיסול.

מייסד סייברארק וראשי ענף ההייטק צודקים. למעט מספר אוהדים שרופים, בנושא ההייטק כמו בעניין המהגרים מהתחנה המרכזית, יוקר המחייה ועוד, נתניהו מצטיין בעיקר בדיבורים, ביחסי ציבור ובאנגלית רהוטה בטון בריטון. מי שמכיר את העובדות לא הופתע, אולי בעצם רק מדבר אחד: שלסחורה השקרית הזאת נותרו עדיין כמה קונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully