וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכות בתחרות של שדולת הנשים ובנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 11:15

הוכרזו המיזמים שיקבלו מענקים במסגרת "Miss Fix the Universe" של שדולת הנשים והאגף לבנקאות חברתית של בנק הפועלים. היזמיות שנבחרו זכו במענקים בסך כולל של 350,000 שקל להמשך הפעילות והצמיחה של המיזמים

נעמה הלוי פאר, ראובן קרופיק, אלה אלקלעי וסמר בשארה. אביב גוטליב,
נעמה הלוי פאר, מנהלת האגף לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, ראובן קרופיק, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים וסמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI וסמר בשארה, מנהלת פועלים בקהילה/אביב גוטליב

ממיס יוניברס למיס "פיקס דה יוניוורס": הסתיימה התחרות ליזמיות ששואפות לתקן את המציאות למען דור העתיד: הוכרזו המיזמים שיקבלו מענקים במסגרת "Miss Fix the Universe" של שדולת הנשים והאגף לבנקאות חברתית של בנק הפועלים.היזמיות שנבחרו זכו במענקים בסך כולל של 350,000 שקל להמשך הפעילות והצמיחה של המיזמים.

למיזם "מיס פיקס דה יוניברס" השנה הוגשו 213 מיזמים חברתיים כשבאתר המיזם נרשמו מעל 26 אלף הצבעות למיזמים של נשים הפועלות לחיזוק והעצמה של ילדות ונערות במגוון נושאים כמו: חינוך לשוויון, אוריינות כלכלית, מצוינות, תמיכה בנערות בסיכון ועוד

המיזמים שזכו במענק 100,000 שקל הם:

• Queen B - עמותה נשית דו לשונית (עברית ערבית) בה סטודנטיות למדעי המחשב מכשירות נערות בתחומי התכנות, במטרה להעלות את הייצוג הנשי בתעשיית ההייטק

• Future Holders - מיזם ששם לו למטרה להעלות את מספר הנשים שהן מנהלות בכירות בהייטק ומייסדות של חברות הזנק דרך יצירה של דור חדש של נשים צעירות שיקחו אחריות על עתיד כדור הארץ בעזרת מנהיגות טכנולוגית בתחום ה-Planet Tech

• "מדברות עברית" - מיזם אשר מספק קורסי עברית לנערות מירושלים המזרחית במטרה להגדיל את הגישה שלהן למשאבים, זכויות, הזדמנויות ואפשרויות כגון שירותים רפואיים, התנהלות במרחב העירוני וכן השכלה גבוהה ותעסוקה

בנוסף, המיזמים "לכל בת יש בית", החצר הנשית, קימא נהלל ונאמנות לעתיד משותף זכו במענק של 10,000 שקל כל אחד והמיזמים AliceCode ומטפלות/ים מדברות/ים טכנולוגיה - אד'אר זכו במענק של 5,000 שקל כל אחד.

יזמיות מיס פיקס למען דור העתיד: הוכרזו המיזמים שיקבלו מענקים במסגרת "Miss Fix the Universe" של שדולת הנשים והאגף לבנקאות חברתית של בנק הפועלים. היזמיות שנבחרו זכו במענקים בסך כולל של 350,000 שקל להמשך הפעילות והצמיחה של המיזמים.

למיזם "מיס פיקס דה יוניברס" השנה הוגשו 213 מיזמים חברתיים כשבאתר המיזם נרשמו מעל 26 אלף הצבעות למיזמים של נשים הפועלות לחיזוק והעצמה של ילדות ונערות במגוון נושאים כמו: חינוך לשוויון, אוריינות כלכלית, מצוינות, תמיכה בנערות בסיכון ועוד.

מיזם פיקס דה יוניברס גובה. יח"צ,
"Miss Fix the Universe" של שדולת הנשים והאגף לבנקאות חברתית של בנק הפועלים/יח"צ

הבחירה במיזמים הזוכים נעשתה על ידי ועדת שיפוט בה חברים: השופטת בדימוס ד"ר ניצנה בן דוד - יו"ר הוועדה, עמית אוברקוביץ' - הממונה על משאבי אנוש ומשנה למנכ"ל, בנק הפועלים, נעמה הלוי-פאר - מנהלת האגף לבנקאות חברתית, בנק הפועלים, סמר בשארה - מנהלת "פועלים בקהילה" באגף לבנקאות חברתית, בנק הפועלים, אמירה קאסם - מייסדת שותפה ומנכ"לית מיזם Job360, נציגת הזוכות מחזור א', חמוטל גורי - יועצת ארגונית ומומחית להטמעת חשיבה מגדרית, ריבי ארצי - מנהלת מח' הפיתוח, אגף מו"פ, ניסויים ויוזמות, משרד החינוך ועו"ד אופיר כץ - חבר הוועד המנהל ויו"ר בדימוס של עמותת "מנהיגות אזרחית".

מטרת המיזם מיס פיקס דה יוניברס היא לחזק את מעמד הנשים בחברה ולקדם שוויון כלכלי בין המינים, לסייע לנערות מכל שכבות האוכלוסייה לגדול למציאות של שוויון ומימוש, באמצעות תמיכה ועידוד מיזמים המקדמים נושאים אלה. זהו שלב נוסף במאמצים להביא לשינוי חברתי משמעותי ולעצב עתיד בו יהיו לנשים הזדמנויות שוות.

פרויקט היזמיות של "מיס פיקס" של שדולת הנשים הוקם מתוך צורך לתת מקום ליופי שמתחולל בעשייה החברתית ולנשים שפועלות למען תיקון עולם בקידום ערכי צדק חברתי, שוויון, קיימות, בריאות, טכנולוגיה, זכויות אדם ועוד. המטרה היא לתת במה ליזמיות בתחומים מגוונים ולבנות קהילה שמקדמת ומקפיצה עשייה נשית חברתית חשובה.

זו השנה השנייה שמיס פיקס, שדולת הנשים והאגף לבנקאות חברתית חברו יחד כדי לקדם ולתמוך בעשייה נשית.

באירוע סיום חגיגי, הוכרזו המיזמים שזכו השנה במיס פיקס דה יוניברס במענקים בסך כולל של מאות אלפי שקלים שמיועדים לפתוח היוזמות הזוכות, בקרב קהילות הנשים בישראל - פתרונות לנערות וילדות בישראל, קידום דור העתיד. האירוע כלל קבלת פנים, הרצאה של המרכז לצמיחה פיננסית בנושא "נשים ופיננסים, לא מה שחשבת", חלוקת המענקים ליזמיות והמיזמים הזוכים והופעה של הזמרת איה כורם. את האירוע הנחתה אשת התקשורת אלמז מנגיסטו.

אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים אמרה באירוע: "מייסודו השתתפו במיס פיקס דה יוניברס 397 מיזמים, 50 אלף הצבעות, 600 אלף צפיות באתר. כל סבב מעצים את הקהילה והמסר והופך את מיזם מיס פיקס לאחד המיזמים המשפיעים על תפיסת המגדר בישראל. הסבב האחרון הפנה זרקור לפעילות של נשים העוסקות בחיזוק והעצמה של ילדות ונערות ובייחוד, כראוי לבנק, הושם זרקור על הפעילות המשמעותית הנעשית בתחום החינוך לשוויון ואוריינות פיננסית.

שני תחומים שבארץ בעת הזו ללא ספק זקוקים לחיזוק.מייסודו, מיס פיקס דה יוניברס, הוא מיזם שמציג את הישגיהן ופועלן של נשים רבות במגוון מרחבי חיים. מיזם שמראה את ישראל היפה במיטבה, את הצורך והערך של תיקון עולם אל מול המראה של עולמות ה'מיס יוניברס' שהיו נהוגים בעולם בעבר וטוב שייעלמו מחיינו סופית."

נעמה הלוי פאר, מנהלת האגף לבנקאות חברתית בבנק הפועלים אמרה באירוע: "התרגשתי מההיענות האדירה לתחרות שבה הוגשו 213 מיזמים נשיים שמטרתם להשפיע לטובה על החברה והקהילה הצעירה של הנשים, לא פחות מרגש היה לדעת שמעל 170 אלפי א.נשים בחרו להשתתף ולקחת חלק. השנה בין היזמיות המגישות יש נשים חילוניות, חרדיות, ערביות, בדואיות, יוצאות העדה האתיופית, מקשת גילאים רחבה.

כמו כן, אחד מחמשת הקריטריונים לשיפוט בכוונת מכוון היה גיוון: 'מיזם המשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית'. אנו בבנק הפועלים, רואים במהלך הזה שליחות של ממש והזדמנות ליצירת מנהיגות נשית מתוך ההכרה בעוצמות של נשים וביכולתן להוביל בכל תחום. אני מברכת את הזוכות ואת כל היזמיות שהשתתפו ,בעיקר כי זו זכות אדירה להשפיע לטובה וליצור משמעות ואימפקט."

מנכ"לית מיס פיקס, לימור ויסברג כספי אמרה באירוע: "אומרים שחברה טובה היא כזו שאנשים נוטעים בה עצים למרות שלא יזכו לשבת בצילם. השנה במיס פיקס התמקדנו בנשים הפועלות למען דור העתיד. בעידן ה'אינסטנט' שבו רבים מחפשים תוצאות מהירות, מסתבר שיש מאות נשים יזמיות שפועלות יום יום במסירות רבה למען עתידן של נערות וילדות, אם בקידום מצוינות, אם בתמיכה בנערות בסיכון, חינוך לצורך העלאת ייצוג נשי בהייטק, כינון יחסי אחווה בין נערות ערביות ויהודיות, ועוד." .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully