וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום תשפ"ג: גידול של 25% בהנפקת היתרי עבודה למומחים מחו"ל

26.9.2023 / 11:12

קצב גידול האוכלוסייה של מדינת ישראל מצריך פיתוח מואץ של פרויקטים בהיקפים אסטרונומיים. מי יכול לטפל בפרוצדורה?

עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021. ראובן קסטרו
ממשיכים לייבא עובדים/ראובן קסטרו

בשנת תשפ"ג חל גידול של 25% בהנפקת היתרי עבודה לעובדים מומחים מחו'ל שהגיעו לעבודה בישראל במגוון מקצועות כגון: מהנדסי תשתיות, כורי מנהרות, מהנדסי מיכון, מהנדסי מזון ועוד. משנה לשנה יש עלייה דרמטית בייבוא עובדים זרים מומחים בחברות ישראליות, זאת בעקבות פרויקטים לאומים הקשורים באופן ישיר לגידול האוכלוסייה בישראל.

קצב גידול האוכלוסייה של מדינת ישראל מצריך פיתוח מואץ של פרויקטים בהיקפים אסטרונומיים, בין היתר, בניית הרכבת הקלה, המטרו והרכבת בירושלים, חפירת מנהרות תחבורתיות, בניית נמלים, התפלות מי ים, פיתוח של תחנות אנרגיה, פרויקטים של חיפושי גז ונפט, פרויקטים גדולים בתחום ההייטק כגון בניית המפעל של אינטל וכן חברות מזון אשר צריכות עובדים מומחים לתקופות קצרות על מנת לפתוח קווי ייצור ולהכניס מיכון חדש - כל אלה מצריכים הבאתם של עובדים רבים מחו"ל אשר צרכו ניסיון בפרויקטים דומים.

למדינת ישראל אין את כמות העובדים הנדרשת לפרויקטים הללו וכן את האנשים המתמחים בפרויקטים מסוגים אלה. לכן, המדינה יצרה ערוץ של הבאת עובדים המגיעים על ויזה מיוחדת של מומחים ל- 5 שנים, כאשר ניתנת הארכה, באם נדרש, לצורך פרויקטים לאומיים.

חברת "אביבים", המתמחה בהנפקת היתרי עבודה לעובדים מומחים זרים המועסקים בישראל, טיפלה בשנה אחרונה ב-2,400 מומחים זרים שעובדים בישראל לאור העבודה יש עלייה דרמטית בפרויקטים לאומיים במיוחד כגון: בניית רכבת הקלה, המטרו, הקמת תחנות אנרגיה, בניית נמלים ועוד. "אביבים" מטפלת בעובדים המומחים מחו"ל מול רשות האוכלוסין ומול הרשויות והגופים הרלוונטיים בארץ והקונסוליות בחו"ל להנפקת היתרים ואשרות עבודה בזמן.

נוסף על כך, אביבים מקנה מעטפת מלאה בפן הלוגיסטי לעובדים ולחברה המזמינה ומציעה מגורים ברמה גבוהה מהסטנדרט, ביטוח רפואי, ליווי ומענה שוטף בכל שעות היממה.

על פי הערכה מועסקים כיום בישראל מעל כ- 200,000 עובדים מומחים זרים, רובם בפרויקטים של רכבת הקלה, המטרו והנמלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully