וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: עמותה לשילוב כלכלי עבור העולים

26.9.2023 / 7:20

סופיה טופולב לוז, היזמית שחיברה בין פליטים מרוסיה ואוקראינה להייטק הישראלי, הקימה בימים אלה עמותה לשילוב כלכלי, במטרה להתיר את החסמים הבירוקרטים והפיננסים עבור העולים, שיהפכו לנכס אסטרטגי וכלכלי עבור המדינה

סופיה טופולב לוז. יחצ,
סופיה טופולב לוז/יחצ

סופיה טופולב לוז, סמנכ"לית תקשורת בחברת ההייטק UserWay, ומנכ"לית ריבוט סטארט אפ ניישן, המסייעת לפליטים מרוסיה ואוקראינה להשתלב בהייטק הישראלי, הקימה בימים אלה את העמותה לשילוב כלכלי, ששמה לה למטרה לעזור לעולים מאוקראינה ורוסיה להשתלב ולהפוך למנוע לצמיחה כלכלית של המדינה. מרבית העשייה של העמותה היא דרך טיפול והתרת מכשולים בירוקרטים ופיננסים בהם נתקלים מרבית העולים שהגיעו לארץ, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה.

בשנתיים האחרונות מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, ישראל קלטה מעל 100,000 עולים, מרביתם בעלי השכלה גבוהה - מורים, אנשי הייטק, מדענים ורופאים. עולים אלו, אשר רוצים לתרום לקידום כלכלת ישראל, עומדים כיום בפני מכשולים מצד המערכת הפיננסית בישראל כאשר הם רוצים להעביר את חסכונות החיים שלהם, בין היתר את הפיצוי שקיבלו על מכירת בתים, מכוניות או עסקים ולהתחיל את חייהם מחדש בישראל.

על פי נתונים של העמותה לשילוב כלכלי, 93% מהעולים התקשו לקבל שירותי בנקאות בסיסיים- 61% התקשו או סורבו להעביר את חסכונותיהם ו-37% התקשו אפילו בפתיחת חשבון בנק. "חלק משמעותי מהפעילות שלנו היא להפגיש בין העולים למערכת הפיננסית בישראל בצורה נכונה יותר ולייצר תקשורת פעילה שבסוף תתרום לשני הצדדים" מסבירה טופולב- לוז." מרבית העולים החדשים שהגיעו בשנתיים האחרונות לישראל לא יודעים כיצד להשיג עורך דין ישראלי או איך לפנות לבנק ישראלי, וכיום גם אין כלים זמינים עבורם בשפה נגישה ומתאימה".

לטענת טופולב, התקנות הפיננסיות הקיימות כיום בישראל, גורמות לעולים רבים לקחת את כספם, נכסיהם והמשפחות שלהם למדינות אחרות ובסופו של דבר מדינת ישראל מפסידה אוכלוסייה איכותית ותורמת.

"חשוב להבין כי יותר מ-80% מהעולים החדשים מאוקראינה ורוסיה הם בעלי השכלה גבוהה. אנחנו מדברים על 50-60% מתחת לגיל 50. רבים מהם מתחת לגיל 35. בעלי עסקים, הייטקיסטים, מורים ורופאים. רבים מהם מדברים אנגלית שוטפת, בעלי ממון ומקושרים לעסקים. חשוב לנו שמדינת ישראל תבין את הפוטנציאל המשמעותי של העלייה הזו עבור חיזוק כלכלת המדינה וביחד נצליח להתיר את הקשיים ולהביא לשיפור כלכלי בכל הגזרות".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully