וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי בוועדת הכספים: "איך זה שיש מנגנון רק לערבים?"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 15:18

ועדת הכספים אישרה העברת כ-816 מיליו ןשקל לתקצוב רשויות מקומיות. 200 מיליון שקל מהתקציב הועברו עבור תוספת עבור התקצוב השוטף ברשויות המקומיות הערביות. אז למה חברי הכנסת הערביים זועמים?

משה גפני, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. הוועדה בראשותו אישרה את העברת הכספים לרשויות המקומיות/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

ועדת הכספים אישרה העברת כ-816 מיליון שקל עבור סעיף רשויות מקומיות. התקציב יחולק, על פי הסעיפיםפ העיקריים הבאים:

ועבור שיפוי הרשויות המקומיות בגין הנחות ארנונה בישובי עוטף עזה (כ-36 מיליון שקל), מענקי פיתוח ומענק ביטחוני מיוחד לעיריית שדרות ועוטף עזה (כ-76 מיליון שקל סה"כ), תגבור תקציב שוטף של הרשויות הערביות (כ-200 מיליון שקל בהתאם להחלטת ממשלה 550 לצמצום פערים בחברה הערבית), הרשויות המקומיות הדרוזיות בגליל ובכרמל וברמת הגולן (כ-76 מיליון שקל סה"כ).

כן כולל התקציב מענק בירה לעיר ירושלים (כ-200 מיליון שקל), תקציבים עבור: קצרין, חריש, חשבים מלווים, שירותי ראיית חשבון, טיפול בחללי אסונות, פיתוח מוסדות ציבור, פיתוח חופי רחצה חדשים (כ-20 מיליון שקל), פרויקטי פיתוח ברשויות (כ-77 מיליון שקל), פיתוח רשויות בנגב המזרחי, פיתוח כלכלי בקצרין והגולן וג'סאר א-זרקא, הפעלה ותחזוקה של מרכזי שירות זמניים, איגוד ערים כנרת, פיתוח החוף צאלון.

למרות שהתקציב כולל כ-200 מיליון שקלים שעוכבו על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שיועברו ליישובים במגזר הערבי בכפוף לאישור מנגנון פיקוח, התברר כי הנושא שוב מעורר מחלוקת קשה בין נציגי האוצר לחברי הכנסת הערביים.

דיון ועדת הכנסת בהצעת ביטול אזרחות של פעיל טרור, 9 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ טיבי: "איך זה הפך מכלל הרשויות רק לערבים?!"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

המחלקות פרצה לאחר הודעת עומר רחמים, יועץ שר האוצר, שאמר: "לפי הסיכום בין שר האוצר לשר הפנים, לעניין 200 מיליון שקל לרשויות המקומיות הערביות, הכסף יועבר ממשרד הפנים רק אחרי שיוסדר מנגנון לפיקוח על התקציבים".

ח"כ עאידה תומא סלימאן, הגיבה: "על זה בדיוק התרעתי, הם מחנים ולא יעבירו את הכסף".

ח"כ אחמד טיבי: "גם הרשויות הדרוזיות סובלות מהפגיעה של הפשיעה, אבל למה מעכבים את הכסף לרשויות הערביות מאותה סיבה?"

וח"כ אימאן חטיב יאסין הוסיף: "התקציבים האלה הם בסיס וזכות, לא צריך את כל המהומה הזו כדי להעביר אותם. חבל שצריך להתחנן ולעשות כל מיני קומבינות ומאמצים, ובסוף שזה יישאר שם. אז אנחנו יודעים את הכתובת טוב מאוד".

רחמים השיב: "אין לאף אחד רצון לעצור כספים לרשויות הערביות, בטח לא לשר האוצר. יש הסכמה שרוצים לצמצם את הפשיעה בחברה הערבית, יכול להיות שיש מחלוקת על הדרך. שר האוצר, יחד עם שר הפנים, יחד עם ראש השב"כ, זה הפורום שקבע מנגנון על דעת כולם.

ח"כ תומא סלימאן הזכירה את ההחלטה שקיבלו ראשי הרשויות בתגובה לעיכוב הכספים על ידי סמוטריץ': "ועד ראשי הרשויות התנגדו, אמרו שאם יש קריטריונים אז זה לכלל הרשויות".

וח"כ טיבי תהה: "איך זה הפך מכלל הרשויות רק לערבים?!".

יועץ השר השיב: "סוכם מראש שה-200 מיליון עוברים מראש למשרד הפנים, והמשרד לא מעביר אותם עד ליצירת מנגנון, בהחלטת ממשלה או בדרך אחרת".

כפי שנכתב כאן בשבוע שעבר, ההערכה היא כי בסופו של דבר יועברו הכספים לרשויות הערביות במלואם, גם ללא התכנסות של מנגנון פיקוח אמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully