וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול מט"ח לחברות סטרט אפ באמצעות בינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 7:49

חברת סטארט-אפ הפינטק Okoora חושפת פלטפורמת AI ייעודית לסטארט-אפים לניהול פעילות מט"ח גלובלית. הפלטפורמה המשולבת מוצעת במודל "בנקאות כשירות" והיא כוללת: תשלומים בינלאומיים, בנקאות וניהול סיכוני מט"ח

צוות אוקורב. אייל טואג,
צוות Okoora/אייל טואג

אחד מהאתגרים הגדולים הניצבים בפני כל סטארט-אפ הוא הצורך לנהל את תנועות המט"ח הגלובליות הכרוכות בקבלת כספי משקיעים, השקעתו, שמירה על ערכו מפני תנודות שער, קבלת תשלומים מלקוחות מרחבי העולם, תשלום לספקים ועוד. לכל אלה נדרש ידע והבנה עמוקים שלרבים מהסטארט-אפים אין.

חברת סטארט-אפ הפינטק השוויצרית-ישראלית אוקורה (Okoora) מעמידה עתה לרשות כל סטארט-אפ פלטפורמה משולבת לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים. הפלטפורמה - ABCM™: Automated Business Currency Management המבוססת על בינה מלאכותית - משלבת כלים תפעוליים, מערכת לניהול סיכוני מט"ח וגישה לרשת רחבה של בנקים וחדרי עסקאות.

פלטפורמת ABCM מפשטת את הניהול של עסקאות מט"ח והיא תסייע לסטארט-אפים מכל גודל וסוג לנווט את דרכם בביטחון בשוק הגלובלי. היא מוצעת לסטארט-אפים במודל 'בנקאות כשירות' - Banking as a Service - בתשלום על פי צריכה, ללא צורך להשקיע ברכישת רישיונות.

פלטפורמת ה-AI מספקת תובנות בזמן אמת אודות שוקי המטבע, מפשטת את הניהול של המטבעות ומציעה כלי בינה מלאכותית לנטרול סיכוני מטבע. מערכת הניהול האחודה תקנה לכל סטארט-אפ שליטה בתזרים המטבעות הזרים שלו ותאפשר ביצוע תשלומים חוצי גבולות ביותר מ-100 מטבעות ברחבי העולם.

מאז השקת הפלטפורמה בינואר 2022 רשמה אוקורה צמיחה משמעותית וצברה למעלה מ-7,000 לקוחות במגזר הארגוני ובקרב עסקים קטנים ובינוניים בישראל שביצעו עשרות אלפי טרנזקציות בהיקף של מיליארדי דולרים בשנת הפעילות הראשונה. 100% מהלקוחות שרכשו רישיון שימוש ב-ABCM בשנת 2022 חידשו אותו ב-2023. עתה מוצעת הפלטפורמה, כאמור, בגרסה מיוחדת התפורה לצרכים ולמאפיינים הייחודיים של סטארט-אפים.

טכנולוגיית אוקורה. Okoora,
מסך הפלטפורמה של Okoora/Okoora

בני אברהם, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ Okoora: "אנו מבינים היטב את המאפיינים והצרכים הייחודיים של סטארט-אפים שצריכים לנהל פעילות מט"ח גלובלית, לעתים בהיקף של עשרות או מאות מיליוני דולרים - ללא ידע בתחום.

הפלטפורמה שלנו תחסוך לסטארט-אפים את כל עקומת הלימוד ואת כל העול התפעולי הכרוכים בכך ותגן עליהם מפני סיכוני מט"ח שעלולים לגרום נזק של מיליוני דולרים. כל שנדרש הוא להתחבר ל-API שלנו וליהנות מהעושר הפונקציונאלי שלה לרבות: פתיחת חשבונות מט"ח, ביצוע תשלומים ותקבולים, המרות מט"ח, גידור סיכונים ועוד. ההבנה הטכנולוגית של סטארט-אפים והגמישות המחשבתית שלהם מקילות עליהם לאמץ פלטפורמה מסוג זה".

לדברי בני אברהם, "מספר סטארט-אפים שאימצו את הפלטפורמה משתמשים בה לא רק לצרכיהם אלא גם לצרכי לקוחותיהם. סטארט-אפ מסוים בתחום השילוח מציע עתה ביטוח שער גם ללקוחות שלו ומעשיר בכך את השירות שלו. סטארט-אפים נוספים בתחום הנדל"ן וחשבות השכר מנגישים ללקוחותיהם פונקציות נוספות של הפלטפורמה ומוסיפים ערך ללקוחות שלהם".

ולבסוף מציין אברהם כי "קרנות ההון סיכון מעודדות כיום את הסטארט-אפים לאמץ פלטפורמה מסוג זה הן כדי להתייעל והן כדי לשמור על יציבותם ולהגן עליהם מפני סיכוני מטבע חוץ. המלצה אחת של המערכת בזמן אמת להעדיף המרה למטבע מסוים עשויה להניב רווחים של מיליוני דולרים ולחסוך הפסדים בהיקף דומה.

שוק המט"ח הגלובלי מתאפיין בתנודתיות גבוהה ובמספר אין סופי של חלופות שרק מערכת AI חכמה יודעת לברור ביניהם ולבחור את האופציה הכדאית ביותר. המשקיעים מעוניינים שחברות הפורטפוליו שלהם יתנהלו בחוכמה ואחריות בשוקי המט"ח, שהוא אחד מהתחומים המורכבים ועתירי הרגולציה בעולם".

אוקורה פועלת להעשיר את הפונקציונאליות של הפלטפורמה ולהציע שירותים נוספים ומטבעות נוספים. בתחילת 2023 פיתחה החברה גם את תחום ה-Banking as a Service וחתמה מספר הסכמים אסטרטגיים עם גופי ענק פיננסיים זרים ומוסדיים גדולים ישראליים. שיתופי הפעולה הללו יאפשרו למיליוני לקוחות קצה למנף את פתרונות אוקורה תוך שימוש בתשתית הפיננסית הקיימת שלהם.

במסגרת זו חתמה אוקורה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת כרטיסי האשראי מקס שיאפשר למקס למנף את פלטפורמת ABCM™: Automated Business Currency Management של אוקורה שתשמש כסביבה אינטגרטיבית לכל צרכי התשלומים וניהול הסיכונים של מקס (במודל Banking as a Service). לאחרונה הודיעה אוקורה על הסכם שת"פ נוסף, עם חברת Paysend, פלטפורמת תשלומים גלובלית ותשלומים מכרטיס לכרטיס. במסגרת ההסכם תספק אוקורה ל-Paysend את התשתית הטכנולוגית שתוביל את כניסתה לשוק הישראלי.

אוקורה נוסדה באוגוסט 2021. על ידי בני אברהם, יזם בעל מוניטין ומייסד קבוצת אופקים, חברת ניהול הסיכונים הפיננסים הישראלית.

אוקורה מעסיקה כיום 70 עובדים: 40 בישראל, 20 בשווייץ ובגרמניה ו-10 בהודו. לאור הצמיחה המתמשכת והתרחבות הפעילות למדינות באירופה, מתכננת אוקורה להכפיל את מצבת העובדים שלה שיסייעו להרחבת יכולות המערכת ולאספקת שירות ייחודי לבסיס לקוחות מתרחב והולך. אוקורה עברה לרווחיות בשנת 2023 ומתנהלת כבוטסטראפ ללא השקעות של משקיעים חיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully