וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי: "אני לא מתכוון להעלות מחירים"

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 15:31

בצל חשש כבד שהמהלך הצפוי של התייקרות מוצרי דיפלומט יהיה הראשון בגל התייקרויות חדש, מבטיח רמי לוי כי ברשת שלו לא יהיו עליות מחירים. לוי מתייחס גם לנושא יבוא החלב, ששר האוצר צפוי לאפ/שר את המשך הייבוא שלו ללא מכס

רמי לוי. באדיבות רמי לוי,
רמי לוי. מבטיח שחוץ ממבצעי החג שיסתיימו, לא תהיה עליית מחירים/באדיבות רמי לוי

על רקע הכוונה של דיפלומט להעלות את מחירי המוצרים שלה ב- 15 באוקטובר, והחשש מצונאמי עליות מחירים שהיא תגרור, אומר רמי לוי, הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה", שברשת שלו לא יעלו המחירים.

"אחרי החגים יסתיימו מבצעי החג", אומר לוי, "והמחירים יחזרו למה שהיו לפניהם. אני לא מתכוון להעלות מחירים ויהיו מבצעים אחרים שיתנו הוזלות חדשות. לא צריך להילחץ".

לוי אומר שעדיין לא קיבל את המחירון החדש של דיפלומט ולכן הוא לא יכול להתייחס אליו. קמעונאים אחרים כבר קיבלו את המכתב הבא, "לאור התייקרות מחירי הקנייה מספקינו, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים. העלייה תהיה באחוז משוקלל של 4.01% בטואלטיקה, 3.37% במזון. המחיר לצרכן הוא לשיקול דעתו הבלעדי של הקמעונאי".

למרות ההודעה על ההתייקרות המינורית יחסית, מתברר שההתייקרות הרבה יותר משמעותית. מוצרי ניקיון הכלים של פיירי יתייקרו בעד 25% ומוצרי הכביסה של המותג אריאל ב-13%. בין המותגים שלא יתייקרו: סטארקיסט, מילקה, אוראו ופמפרס.

גורמים שמעורים בפרטים אומרים שרצוי עד כמה שפחות לדבר על "צונאמי מחירים מתקרב", שכן הדבר יוצר ציפייה לעליית מחירים קרובה והיבואנים והיצרנים רק מחכים להזדמנות הראשונה כדי לייקר את המוצרים, כשהם מתכוונים לשלוף את הטיעון המנצח של התחזקות הדולר והאירו. זה המקום להזכיר, שגם כשהייתה ירידה בערך המטבעות, לא גולגל אפילו שקל אחד הוזלה לכיוונו של הצרכן.

פיירי, בקבוק חדש עומד על הראש. יח"צ,
יתייקר ב-25%? נוזל לניקיון כלים של פיירי, המיובא על יד דיפלומט/יח"צ

יבוא החלב ללא מכס יימשך

בתוך כך, בסוף השבוע הבא אמור שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לחתום על הצו שיוריד את המכסים על יבוא חלב ניגר לשישה חודשים נוספים, ובכך אולי יצטמצם המחסור בחלב מפוקח על המדפים, שהחמיר בתקופת החגים. אתמול פורסם בדה מרקר, שהרבנות מתכוונת להחמיר את הפיקוח על הרפתות בחו"ל, מה שעלול לגרום להתייקרות החלב המיובא.

רמי לוי לא מתרגש מהחמרת הכשרות, אלא מודאג יותר אם הורדת המכסים על החלב לא תכנס לתוקף בהקדם. "אנחנו נותנים את הכשרות המהודרת של הרב מחפוד ושל 'איגוד החרדים' של הרב שרגא, שזאת כשרות מחמירה, ככה שאני לא דואג שייבוא החלב יתייקר. הכשרות היא לא הבעיה. הבעיה היא המחסור בחלב.

"עד היום ייבאנו מעל למיליון ליטר, 260,000 ליטרים בשבוע, במחיר שנמוך ב - 12% ממחיר החלב המפוקח בישראל. ייבוא של חלב עם 40% מכס, ועל זה עוד מע"מ ורווח של הקמעונאים, הוא לא כדאי בשום צורה.


"אם לא הייתי מכניס את החלב המיובא לרשת שלי, הלקוחות היו מרגישים את המחסור, שמרגישים לקוחות ברשתות אחרות, כי אין מספיק חלב מפוקח על המדפים והלקוחות קונים כל קרטון בשלושה שקלים ויותר בגלל שאין להם ברירה. אני מייבא את החלב מחוסר ברירה. אם היה כאן חלב מפוקח, לא הייתי נכנס לזה בכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בצלאל סמוטריץ', שקיות חלב. ניב אהרונסון, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
יאריך את הפטור ממס על יבוא חלב. שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, יונתן זינדל פלאש 90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully