וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל מודיעה: "לא נשלים את עסקת SPAR"

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 11:26

קבוצת שופרסל מודיעה שהחליטה לא להשלים את העסקה עם עמית זאב, להשקת פעילות SPAR על ידי הקמת חברה משותפת. האם רק המגבלות שהטילה רשות התחרות הביאו לפיצוץ העסקה? SPAR בתגובה: "ממשיכים בהכנות כמתוכנן"

Сеть SPAR. Sergiy Palamarchuk, ShutterStock
סופרמרקט של רשת SPAR/ShutterStock, Sergiy Palamarchuk

עד לפני כמה חודשים זה היה נראה כחלק מ"אביב מותגי" בתחום הקמעונאות: בכנסה לחנויות "סבן אילבן" השתרכו תורים ארוכים, קרפור עורר עניין עצום והביאה אפילו את ראש הממשלה ושר הכלכלה לפתיחת הסופרמרקט הראשון שלה ושופרסל, הקמעונאית הגדולה והחזקה ביותר בישראל, הודיעה כי בכוונתה לחבור לעמית זאב, בעל הסיכיון להפעלת מרכולי SPAR בישראל.

אלא שעתה מודיעה קבוצת שופרסל שהחליטה לא להשלים את העסקה עם עמית זאב, להשקת פעילות SPAR על ידי הקמת חברה משותפת. החברה מעדכנת, כי על רקע המגבלות שקבעה רשות התחרות לצורך מתן אישורה להתקשרות, ולאחר בחינה נוספת של הנתונים שהתקבלו בידי החברה בתקופה שלאחר חתימת ההסכם, היא החליטה שלא להמשיך לפעול לקיום ההסכם, שיבוא אל סיומו ביום 30.9.2023.

הגבלות רגולטוריות הם עניין אחד, אך המונח "בחינה נוספת של הנתונים" מצדיק עיון מחודש, שרמזים לו אפשר למצוא גם בדברי מנכ"ל הקבוצה, אורי וטרמן, שמשקפים אולי שינוי במגמה הקמעונאית של השנים האחרונות: אחרי רווחי שיא בתקופת הקורונה ולאחריה, היה נדמה כי גורמים רבים נוהרים אל השוק הרווחי. אלא שתנאי השוק השתנו ונוכח האטה במשק שמתבטאת גם בירידה בצריכה הפרטית, הפך התחום לפחות אטרטקיבי למותגים ושחקנים חדשים.

במסגרת ההסכם המקורי שנחתם במרץ 2023, החברה המשותפת היתה אמורה להיות מוחזקת ב-19.9% על ידי שופרסל וב-80.1% על ידי עמית זאב ולקבל את הזיכיון להפעלת חנויות תחת מותג SPAR וכן, ליבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל.

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל ועמית זאב. יח"צ,
אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל ועמית זאב, בעל הזיכיון של SPAR בישראל, בימים אופטימיים יותר/יח"צ

SPAR: "ממשיכים בהכנות כמתוכנן"

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "העסקה להשקת רשת SPAR בישראל נועדה להגביר את התחרות על ידי יבוא מוצרים מוזלים למען הצרכן הישראלי. בהתאם לתנאי שוק משתנים ודרישות רגולטוריות, ובהתאם לאומדנים שביצענו במהלך התקופה מחתימת ההסכם ועד קבלת האישור המותנה מרשות התחרות לאחרונה, החברה החליטה שלא להשלים את העסקה.

שופרסל רואה במותג הפרטי נכס אסטרטגי ואלטרנטיבה צרכנית איכותית במענה ליוקר המחיה בישראל ותמשיך להרחיב את סל המוצרים במגוון קטגוריות ולתמוך בתעשייה המקומית ובספקים קטנים ובינוניים."

מ-SPAR נמסר בתגובה: "ספאר ישראל ממשיכה בהכנותיה כמתוכנן ובמלוא המרץ לקראת פתיחת רשת החנויות בישראל בפריסה ארצית. הסניף הראשון ייפתח בכפר סבא בתחילת 2024.

ספאר תביא עימה חווית קניה, מוצרים, מחירים ושירות שהצרכן הישראלי הכיר עד כה רק בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully