וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שנה: הוכפלו מכירות הפגזים של אלביט

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 10:37

אלביט דיווחה על חוזה בסך 115 מיליון דולר לפגזי טנקים עם מדינה אירופית החברה בנאט"ו, כחלק מגל ההצטיידות שהאיצה במלחמה באוקראינה

מערכת של אלביט בתוך טנק. אלביט מערכות,
באלביט שוב נכנסים לטנק, הפעם עם פגזים ל"מדינה החברה בברית נאט"ו"/אלביט מערכות

עד לפני שנים בודדות עוד נאלץ משרד הביטחון לממן את המשך קיום קווי הייצור של פגזי הטנקים בתעש, שהתקשתה למכור אותם בחו"ל, ולהסתמך רק על הזמנות צה"ל.

אולם המגמה שהחלה לאחר רכישת תעש בידי אלביט, הואצה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. השימוש הנרחב בשריון וקצב הירי הגבוה הביאו מדינות רבות להחלטה על הגדלת מלאי הפגזים שברשותן. אחרות החלו לרכוש פגזים בקצב גובר כדי לפצות על משלוחי תחמושת ישנה יותר שהעבירו לידי צבא אוקראינה.

אתמול הודיעה אלביט כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-115 מיליון דולר לאספקת תחמושת עבור טנקים למדינה אירופית. החוזה יבוצע על פני תקופה של שלוש שנים וכולל אופציות להארכות נוספות.

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה: "אנו גאים בהחלטה של חברת נאט"ו נוספת, לחמש את הטנקים שברשותה בתחמושת 120 מ"מ של אלביט מערכות. החוזה מהווה הבעת אמון משמעותית בפורטפוליו התחמושת המתקדמת שלנו".

טנק של צבא אוקראינה בתרגיל במחוז קייב, יוני 2023. רויטרס
טנק של צבא אוקראינה. ישראל נמנעת ממכירת ציוד התקפי למדינה שהרוסים פלשו לשטחה, אבל מדינות רבות מכרו את המלאים שלהם לאוקראינים - ועתה זקוקות לפגזים חדשים בכדי לחדש את המלאי/רויטרס

מוקדם יותר השנה דיווחה אלביט על חוזה בסך 60 מיליון דולר עם חוזה משרד הביטחון לאספקת פגזי ארטילריה 155 מ"מ.

אלביט לא מדווחת על כל עסקה, אבל לפי ההערכות ההזמנות השנה לפגזים מתוצרתה מגיעות כבר למאות מיליוני דולרים, ולמעשה הוכפלו לעומת שוויים בתקופה המקבילה אשתקד.

רק מעט מדינות מחזיקות בפסי ייצור פעילים לפגזים, רוסיה נאלצת לרכוש כיום פגזים מצפון קוריאה, ופסי הייצור בארה"ב משרתים את בעיקר את צבא היבשה האמריקאי, שנדרש למלא מחדש את מחסניו לאור כמויות התחמושת הגדולות שהעביר לאוקראינה. וכך יותר ויותר צבאות זרים מגיעים לאלביט, שבונה כעת פס ייצור חדש ומתקדם לפגזים במפעל החדש שהיא מקימה ברמת בקע בנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully