וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוויר, בים וביבשה: אלו היוזמות העולמיות מתחום הקפה שכדאי להכיר

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 15:20

יום הקפה הבינלאומי, מצוין בכל שנה בתאריך 1.10 ולכבוד האירוע, בחרנו להציג זווית מעניינת מעולמות הקפה ב-3 רבדים על הגלובוס - באוויר, בים וביבשה

norwegian getaway. יח"צ NCL,
באוויר בים וביבשה: יוזמות עולמיות מענף הקפה הצומח, norwegian getaway/יח"צ NCL

יום הקפה הבינלאומי שמצוין מידי שנה ב-1 לאוקטובר, נועד לחגוג ולקדם את המשקה האהוב ברחבי העולם וכן לעודד סחר הוגן, להעלות למודעות את מצוקתם של החקלאים מגדלי הקפה ובשנים האחרונות גם לעודד קיימות מתוך התחום.

'יום הקפה' הראשון התקיים בשנת 2015 על ידי ארגון הקפה הבינלאומי,במילאנו שבאיטליה וכעת הוא מצוין בכל מדינה בה צריכת הקפה נחשבת לגבוהה. נהוג כי העסקים בתחום הקפה מציעים הטבות, הנחות או אפילו כוסות קפה ללא תשלום.

מסקר הרגלי הקפה בישראל, שפרסמה לאחרונה שטראוס, עולה כי 76% מהישראלים שותים קפה בתדירות יומית. כיוון שקפה הפך במדינות רבות בעולם כמו גם בישראל לאחד המשקאות הפופולריים,

לכבוד יום הקפה הבינלאומי ה-9 במספר שיתקיים ביום ראשון הקרוב (1.10.23), בחרנו לסקר זווית מעניינת ולהביא פעילות ויוזמות שמתקיימות באוויר, ביפ וביבשה.

השותפות של קתאי וקפה אקדמי. יחצ קתאי פסיפיק,
קפה בגובה 30,000 רגל, השותפות של קתאי וקפה אקדמי/יחצ קתאי פסיפיק

קפה בגובה 30,000 רגל

תערובת הקפה החדשה של חברת התעופה של הונג קונג קתאי פסיפיק, המפעילה 3 טיסות בשבוע מישראל למדינות אסיה פסיפיק והמזרח הרחוק, עוצבה במיוחד כדי ליהנות ממנה בשחקים, נוצרה בשיתוף עם האקדמיה לקפה The Coffee Academics..

הפולים נבחרים ומוטסים למתקן Tuen Mun של האקדמיה לקפה ונצלים במנות קטנות כדי להבטיח טריות. המוצר הסופי - ארוז בהתאמה אישית עבור מכונות הקפה בטיסה של קתאי פסיפיק המסופק בחומר מתכלה המאפשר למים להסתנן בעדינות דרך שטחי הקפה, ולהפיק כוס קפה אלגנטית.

תערובת Cathay מורכבת מ-100 אחוז פולי ערביקה טריים קלויים מוייטנאם וברזיל. חברת הקפה שמה דגש רב על איכות, קיימות ואחריות חברתית וקונה את הפולים שלה ישירות מחוות גידול קטנות, תומכת בחקלאים ובקהילותיהם ומבטיחה שקיפות ועיקביות בשרשרת האספקה שלה. הקלייה המיוחדת עטורת הפרסים שנוסדה בהונג קונג, וכעת נמזגת בלעדית במחלקות אקונומי ופרימיום אקונומי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
starbucks on the norwegian getaway. יח"צ NCL,
ים של קפאין, starbucks on the norwegian getaway,/יח"צ NCL

ים של קפאין

קפה פשוט אפשר להכין בכל מקום, גם בלב ים, אבל על הספינות של NCL אפשר להנות מקפה אקזוטי שתואם את רוח החופשה. למעשה נראה כי הקפה על אניית הפאר יצא בעצמו לחופשה ומוגש כקוקטייל הקרוי קוקטייל REPLAY (ריפליי) - קפה אלכוהולי עם הארומות שאנחנו אוהבים, מנת הקפאין שאנחנו צריכים ובתוספת באז של אלכוהול וטעמים מפנקים. אם תרצו, הוא גם יגיע מטרייה וישלים את הלוק המושלם לשייט.

השם של הקפה אינו מקרי. הוא מסתיר בחובו את הרעיון מאחוריו - החזרה או שימוש חוזר. שכן מאחורי קוקטייל הקפה הזה ואחרים באוניית הפאר מתקיימת חשיבה על איכות הסביבה, תוך שימוש חוזר בחומרים איכותיים שנשארו. באמצעות תוכנית הקיימות הגלובלית Sail & Sustain הציבה לעצמה החברה אתגר על שמירה על הרמוניה עם הטבע תוך מזעור בזבוז מזון והשלכתו ויצירת קוקטיילים ידידותיים לסביבה. המיקסולוגים של NCL רוקחים מעודפי הקפה, קליפות אננס ותפוזים, עשבי תיבול לליקרים וקוקטליים ברי קיימא מעודפי מזון איכותיים שנשארים ומשרתים נאמנה את הקוקטייל המוגש ובכך חוסכים בבזבוז משאבי מזון.

מלבד זאת, חברת הקרוזים NCL יודעת שגם האורחים הכי רגועים עדיין צריכים את מנת הקפה שלהם בבוקר (ואולי גם בהמשך היום) אז היא ייבאה לספינה סניפים של סטארבאקס (כן, כן), השיקה סדרת ספלי קפה בהשראת הספינות שאפשר לקחת לחדר (ובהמשך הביתה) ומשלבת את פולי הקפה גם בקינוחים, וכן במתכונתם הקרה לצד הבריכות ובמתכונתם החמה והמהבילה בחדרי הלאונג' המפוזרים לאלה שצריכים את השקט שלהם במהלך היום.

סקר הרגלי הקפה שפרסמה שטראוס עולה כי 76% מהישראלים שותים קפה בתדירות יומית. ליאור נורדמן,
איך אתם אוהבים את הקפה שלכם, באוויר, בים או ביבשה? סקר הרגלי הקפה של שטראוס/ליאור נורדמן

חקלאות מקיימת על היבשה

השנה, יום הקפה הבינלאומי מייצג אבן דרך מיוחדת עבור חברת נספרסו, כאשר תוכנית AAA לאיכות בת קיימא של החברה, חוגגת את יום השנה ה -20 שלה. התוכנית שצמחה מ-300 חקלאים בקוסטה ריקה בשנת 2003 ליותר מ-150,000 חקלאים ב-18 מדינות כיום, באה במטרה לחזק את החוסן הסביבתי של אזורי גידול הקפה, לתמוך בחקלאי וחקלאיות הקפה ולהגן על עתידו של הקפה.

דנה רובין מנהלת קיימות ויחסי ציבור בחברת נספרסו ישראל: "בישראל מעל 90% מהאוכלוסיה בגילאי 18-65 שותים קפה. בשל שינויי האקלים אספקת הקפה שכולנו אוהבים נמצאת בסיכון לטווח הארוך. תוכנית האיכות בת קיימא של נספרסו הוקמה במטרה להגן על גידולי הקפה תוך שמירה על הסביבה וחיזוק קהילות הקפה ובימים אלו מתמקדת במעבר לחקלאות מחדשת, הרותמת את כוחו של הטבע לשקם את עצמו"

aaa 20 years kv, נספרסו מעודדת קיימות. יח"צ,
נספרסו מעודדת קיימות - aaa 20 years/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully