וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסכים לחודש הקניות: כ-75% מהצרכנים כבר מפחיתים ברכישות

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 11:30

בלאק פרידיי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני ועוד. מה שברור הוא הצרכנים החלו לחסוך כבר עכשיו כדי לבזבז יותר אחר כך. כחודש לפני תחילתו של חודש הקניות הם קונים פחות כדי שיוכלו לקנות יותר

בלאק פריידי. ShutterStock
חוסכים לחודש הקניות: כ-75% מהצרכנים מפחיתים רכישות כבר עתה/ShutterStock

אם בעלי העסקים והחנויות קיוו כי התנועה הערה בקניונים במהלך חופשת הסוכות תתבטא גם בעלייה תלולה במכירות, הרי שהם עלולים להתבדות. סקר שנערך מגלה כי כ-70% מהצרכנים בעולם, מתכוננים לחודש הקניות ומתחילים לחסוך חודש לפני הבלאק פריידי כדי שיוכלו לבזבז יותר בבוא העת.

בישראל ההתנהלות הצרכנית היא מעט שונה, אבל בהחלט לא מן הנמנע כי אחרי הוצאות חופשות הקיץ וראש השנה, על רקע האינפלציה הגואה, גם אצלנו מי שבונים על ימים הקניות המקוונים, ישמרו כבר מעתה על ארנקים סגורים.

אירועי הקניות הגדולים של השנה יחלו כבר ב-8 לנובמבר עם אירוע הקניות הגדול והמקומי של גוגל Shopping IL, שיתקיים למשך 3 ימים רצופים בין התאריכים 8-10..11. האירועים הבאים הגדולים הבינלאומיים של "חודש הקניות" יתקיימו כמו בכל שנה, בתאריכים הקבועים: יום הרווקים הסיני ב-11.11, הבלאק פרידיי ב-24.11 והסייבר מאנדיי ב-27.11.

בזמן שהעסקים מתכוננים חודשים מראש וכבר יודעים אילו מבצעים הם ישגרו לרשת, הצרכנים הקטנים חוסכים שקל לשקל (או דולר לדולר וכל מטבע אחר) במשך שבועות - אם לא יותר - כדי יוכלו לרכוש את הפריטים שהחלו לסמן (או אפילו להכניס לסל הקניות) כבר עכשיו.

ממחקר שנעשה בבריטניה בהתבסס על נתוני Esendex, נמצא כי למעלה משלושה רבעים (78%) מהצרכנים יפסיקו לבזבז על מותרות כחודש לפני הבלאק פריידי כדי שיוכלו להשיג מציאות במכירות השוות שיתקיימו במסגרת אירוע הקניות הבינלאומי.

הקמעונאים כבר מוכנים מראש עם המבצעים וההטבות שיש בכוונתם להעניק אך כמחצית (51%) מהצרכנים רוצים לשמוע על מבצעי Black Friday רק בשבועיים האחרונים שלפני יום הקניות ורק 28% רוצים לשמוע על המבצעים כחודש לפני.

מוכרת מכינה את החנות לקראת בלאק פריידי. ShutterStock
הקמעונאים מוכנים, הצרכנים מתכוננים, חודש הקניות מתקיים בכל נובמבר/ShutterStock

הצרכנים מקבלים אלפי הודעות ביום

ראש השירותים המקצועיים ב-Esendex, כריס גורמן, אומר שהנתונים מראים כי הקונים בבריטניה מחפשים שיווק מותאם אישית - עם טקסט SMS ואימייל בראש הרשימה ו-WhatsApp הופכת פופולרית יותר ויותר. "הערוצים האלה הם המקום שבו קונים מדברים זה עם זה, אז למה שהחברות והמותגים שהם קונים מהם לא יפנו אליהם ישירות דרך אותו ערוץ?"

"עם סטטיסטיקה שמראה ש-48% מהאנשים נמצאים בטלפון בין ארבע לשמונה שעות ביום, ושבעה מתוך עשר בודקים הודעות שלא נקראו תוך פחות מחמש דקות, SMS ו-WhatsApp הן שתי הדרכים המהירות ביותר למשוך את תשומת הלב של הלקוחות", הוא מוסיף.

המסחר האלקטרוני הלך במידה מסוימת לקראת הרמה של התחום עבור קמעונאים קטנים וגדולים. בניית נוכחות מקוונת הופכת מוצרים לנגישים יותר מחנות במרחב הפיזי, ומעניקה לקמעונאים קטנים יותר גישה לקהל גדול יותר. אתר בנוי היטב שמותאם לנייד ומעניק חוויה מקוונת חלקה, יכול לשפר את אמינות המותג, להרחיב את טווח ההגעה ולהפוך את מסעות הפרסום לחסכוניים יותר.

על פי הדיווח הנ"ל, הצרכנים בבריטניה מקבלים "הצפה של הודעות", בכל יום הם מקבלים בין 6,000 ל-10,000 מודעות אפילו מחוץ לתקופות שיא המסחר, כך שאין פלא שהקרב על המעורבות של הצרכנים הוא אינטנסיבי.

כאשר קונים מחפשים מציאה, הם עושים קניות בכל הערוצים בבת אחת ואלה שמחפשים מציאות בארבע פלטפורמות או יותר יוציאו בממוצע 9% יותר באותו העסק שמצאו בו הזול ביותר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אנשים קונים - בלאק פריידי. ShutterStock
התנהגות הצרכנים השתנתה, והתמורה לא תמיד קשורה למחיר, black friday/ShutterStock

לספק ערך, לא רק הנחה

קל לחשוב שמכירות עונת השיא הן כולן על הנחות, אבל התנהגות הצרכנים השתנתה, והתמורה לא תמיד קשורה למחיר. צרכנים בבריטניה מודעים יותר מתמיד לצורך לתמוך בעסקים עצמאיים קטנים יותר ולתרום לקהילה המקומית שלהם.

אמנם קמעונאים קטנים עשויים להתקשות להשוות את ההנחות האדירות שמציעות ענקיות הקמעונאות, אבל הם יכולים לנצח ולזכות בגדול - בכל הנוגע לנוחות וחווית לקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully