וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלימיטד גייסה מדיסקונט ומגדל 450 מיליון שקל לפריסת סיבים

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 11:05

IBC אנלימיטד גייסה ממגדל ביטוח ופיננסים ובנק דיסקונט מימון של 450 מיליון שקל להמשך פריסת רשת הסיבים האופטיים שלה

סיבים אופטיים. ShutterStock
רשת הסיבים תורחב מ-1.7 מיליון משקי בית ל-2 מיליון משקי בית/ShutterStock

חברת תשתיות התקשורת IBC אנלימיטד הודיעה על חתימת הסכם מימון עם מגדל ביטוח ופיננסים ובנק דיסקונט להעמדת מסגרת אשראי נוספת בסך של 450 מיליון שקל. המימון יוענק על ידי מגדל ודיסקונט בחלקים שווים.

הסכם המימון מהווה נדבך נוסף בשיתוף הפעולה של מגדל עם חברת IBC אנלימיטד, במסגרתו העמידה מגדל ל-IBC במהלך השנים 2020-2023 אשראי בהיקף מצטבר של כ-700 מיליון שקל, בשתי עסקאות נפרדות. אשראי זה שימש את החברה למימון ההשקעות בפריסת תשתית רשת הסיבים האופטיים שפורסת החברה ברחבי מדינת ישראל.

העסקה החדשה נועדה לממן את הרחבת פריסת רשת הסיבים האופטיים של החברה, וזאת בהמשך להחלטת דירקטוריון IBC מהחודשים האחרונים לעדכון התוכנית העסקית של החברה, במסגרתה תורחב רשת הסיבים מ-1.7 מיליון משקי בית ל-2 מיליון משקי בית - 300 אלף משקי בית מעבר לחובה הרגולטורית של החברה.

המימון החדש, בסך 450 מיליון שקל כאמור, יועמד לחברה במהלך השנתיים הקרובות, בהתאם לקצב התקדמות פריסת תשתית הסיבים של החברה, וייפרע בתשלומים שוטפים עד לשנת 2034. סך האשראי המצטבר שיועמד לחברה עומד על כ- 1.2 מיליארד שקל.

המימון הועמד לחברה על בסיס הסכמי IRU שחתמה IBC עם חברת HOT וחברת סלקום (שהינן מבעלות השליטה בחברה, יחד עם קרן תש"י) לתקופה של 15 שנה, במסגרתם רכשו החברות זכויות שימוש בלתי הדירות (מסוג Take Or Pay) בלפחות 40% מתשתית הסיבים האופטיים שתפרוס החברה, מה שמספק לחברה תזרים הכנסות משמעותי ויציב לאורך 15 שנות ההסכם, ומהווה את המקור העיקרי לפירעון ההלוואות.

חברת הסיבים האופטיים והאינטרנט המהיר IBC אנלימיטד נמצאת בשליטה (70%) בחלקים שווים על ידי: HOT, סלקום וקרן תשתיות לישראל וע"י חברת החשמל (30%). תשתית הסיבים האופטיים המתקדמת של החברה מאפשרת כיום גלישה במהירות של עד 10GB בטכנולוגיה המתקדמת בעולם - XGS-PON בכל כתובת אותה מחברת החברה. רשת הסיבים האופטיים של החברה מגיעה כיום ללמעלה מ-1,400,000 משקי בית מחוברים ב-161 יישובים ברחבי הארץ מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

יוסי חבר מנכ"ל IBC. דניאל אדרי,
יוסי חבר, מנכ"ל IBC אנלימיטד/דניאל אדרי

יוסי חבר, מנכ"ל IBC אנלימיטד: "ההסכם מבטא את הבעת האמון של מגדל ודיסקונט ב-IBC אנלימיטד ובתשתית התקשורת המתקדמת שתהווה את הבסיס לכל הפעילות הכלכלית של המשק הישראלי: בריאות, חינוך באמצעות יישומי התקשורת ללמידה מרחוק בבתיהם, לתושבים המועסקים בתעסוקה מרחוק ועוד. הההסכם יסייע להמשיך להביא את בשורת האינטנרט המהיר והתחרות לכל בית בישראל."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ארז מגדלי חדש. ניקולה וסטהפל,
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים/ניקולה וסטהפל

ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים, מסר: "אנחנו שמחים לשוב ולשתף פעולה עם IBC ולהגדיל את היקף המימון שלנו לפרויקט פריסת הסיבים האופטיים של החברה בישראל לסך של כמיליארד שקל, מה שמעיד על מידת האמון הרבה שלנו בחברה ובפעילותה וזאת לאור הצמיחה המרשימה בפעילותה ובהוצאה לפועל של תכניתה העסקית.

אנחנו שמחים גם על כך שבנק דיסקונט הצטרף אלינו בעסקת מתן אשראי זו ושמחים לשתף איתו פעולה. עסקת מימון זו מצטרפת לעסקאות בהיקף מיליארדי שקלים שביצעה מגדל בשנים האחרונות בתחום תשתיות התקשורת, במסגרתן מימנה מגדל פריסה של רשתות סיבים אופטיים באירופה, מגדלי תקשורת והקמה והפעלה של דאטה סנטרים ברחבי העולם".

הילה ערן-זיק. אלה פאוסט,
הילה ערן-זיק, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט/אלה פאוסט

הילה ערן-זיק, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט: "אנו גאים ללוות את IBC בפעילותה הצומחת והמרשימה בתחום פריסת הסיבים האופטיים בישראל. החטיבה העסקית של דיסקונט גאה ללוות ולתמוך בחברות המניעות את התפתחות המשק ומביאות לצמיחה כלכלית וחברתית בישראל. שיתוף הפעולה עם מגדל בעסקה זו, הוא חלק מיישום האסטרטגיה של הבנק לשיתופי פעולה במימון עסקאות עם גופים מוסדיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully