וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות ארדואן? יוון תרכוש מישראל חימוש ב-200 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 15:06

ממשלת יוון אישרה רכישת מאות פצצות מונחות מרפאל וטילים על קוליים ארוכי טווח מאלביט והתעשייה האווירית. המטרה: שדרוג הקטלניות של חיל האוויר היווני מול הטורקים

פצצת ספייס. רפאל,
מערכת ספייס, הופכת נשק "טיפש" לחכם/רפאל

הייצוא הבטחוני מישראל, ששבר בשנה שעברה את כל השיאים, מוכיח לאחרונה כמעט מדי יום שהשיא עוד בדרך. עם הוודע אודות עסקת חימוש ענקית בין יוון לתעשיות הביטחוניות מישראל: המועצה לביטחון לאומי ביוון אישרה שתי עסקאות גדולות לרכישת חימושים מדויקים שישדרגו את יכולותיו של חיל האוויר המקומי. זאת במסגרת מהלך ארוך לחיזוקו בעקבות המתיחות עם טורקיה.

לפי פרסומים ביוון, העסקה העיקרית היא רכישת 300 פצצות מנוחות מדגם ספייס מרפאל, בכ-137 מיליון דולר. הספייס היא ערכה המורכבת על פצצות "טיפשות" והופך אותן לנשק מדויק שטייסים יכולים לשחרר במרחק של עשרות קילומטרים מהמטרה, וכך להקשות גל גילויים בזמן בידי מערכות ההגנה האווירית של האויב.

מרגע השחרור הפצצה פותחת כנפונים וגולשת אל המטרה, תוך שימוש ב-GPS ובמצלמה המזהה את המטרה עצמה, כדי להבטיח פגיעה מדויקת ולאפשר לה לפגוע גם במטרות נעות. נווט מטוס הקרב יכול להתערב בכל שלב לפני הפגיעה ולהסיט את הפצצה לעבר מטרה אחרת, או למנוע פגיעה בחפים מפשע.

הספייס נמצאת כבר בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי ובחיל האוויר ההודי, והיוונים יוכלו להשתמש בה במטוסי האף-16 והמיראז' 2000 שברשותם.

טיל ראמפייג' משוגר מאף-16. התעשייה האווירית,
טיל ראמפייג' משוגר ממטוס אף-16/התעשייה האווירית

בעסקה נוספת ירכשו היוונים עשרות טילי ראמפייג' מאלביט, שמייצרת אותם ביחד עם התעשייה האווירית. הראמפייג' הוא רקטה ארוכת טווח שהוסבה לשיגור ממטוסי קרב, מה שיצר טיל מהיר מאוד, כמעט חסין מיירוט, עם יכולת ניווט המאפשרת פגיעה במטרה בדיוק של כ-10 מטרים.

מהירות על קולית מאפשרת לטיל לעבור במהירות טווח של יותר מ-150 ק"מ בדרך למטרה, להשמיד מערכות הגנה אווירית או משגרי טילים באליסטיים מוכנים לפעולה. גם הראמפייג' נמכרה לחיל האוויר הישראלי וההודי. שווי עסקת הראמפייג': 53 מיליון דולר.

יוון מנהלת בשנים האחרונות מירוץ חימוש יקר עם טורקיה. היא רכשה מצרפת משחתות ומטוסי קרב מסוג דאסו ראפאל והזמינה מארה"ב מטוסי אף-35.

היוונים חתמו עם אלביט על עסקת ענק לחידוש בית הספר לטיסה שלהם ב-1.65 מיליארד דולר, כולל אספקת מטוסי אימון חדשים, טילי ספייק מרפאל ב-400 מיליון דולר, ועומדים לרכוש מכ"מים ומל"טים מהתעשייה האווירית.

הצי היווני מגלה עניין גם בספינות הטילים החדשות שמפתחות מספנות ישראל לחיל הים, ה"רשף", ועשוי לרכוש גם אותן, בעסקת ענק שתכלול בנייה של חלק מהספינות ביוון.
פרסומים ביוון קובעים כי עסקת החימושים החדשה תגדיל באופן דרמטי את יכולות תקיפת מטרות הקרקע של חיל האוויר היווני, ותעניק לצי מטוסי הקרב הגדול שלו יכולות שלא היו לו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully