וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף? ירידה דרמטית בהשקעות בחברות פינטק מישראל

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 9:29

784 מיליון דולר גויסו עד כה בשנת 2023 בהשוואה לכ-3 מיליארד בשנה הקודמת וכ-7.5 מיליארד דולר בשנה שלפניה, כך עולה מבדיקה שערך מכון המחקר IVC עבור קהילת החדשנות Fintech.IL

גיוסי הון על ידי חברות פינטק ישראליות. קהילת החדשנות Fintech.IL,
גיוסי הון על ידי חברות פינטק ישראליות לאורך השנים האחרונות. אחרי השיא של 2021, חלה ירידה חדה בשנת 2022 ומפולת של ממש ב-2023/קהילת החדשנות Fintech.IL

קהילת החדשנות Fintech.IL מפרסמת את נתוני שנת 2023 מתוך מחקר מקיף שערך מכון המחקר IVC. מהנתונים עולה כי השנה גויסו בענף הפינטק 784 מיליון דולר עד כה, כשההערכות צופות שהשנה תסתיים עם כמיליארד דולר. בשנת 2022 סך הגיוסים עמדו על 2.98 מיליארד ואילו בשנת 2021, אשר התאפיינה בשיא פריחת הענף, סך גיוסי ההון בפינטק עמד על 7.48 מיליארד דולר.

מסקירת מספר חברות הפינטק החדשות שהוקמו בישראל בשנה האחרונה, בהשוואה לשנים קודמות, עולה כי עד כה הוקמו תשע חברות בלבד (הערכה היא שעד סוף השנה המספר יעמוד על כ-12). זאת בהשוואה ל-61 חברות חדשות שקמו ב-2022 ו-82 בשנת 2021.

נתון נוסף העולה מנתוני מכון המחקר IVC מראה כי השנה, עד כה, נרשמו רק 5 אקזיטים בענף הפינטק בישראל בהיקף של 20 מיליון דולר, כשבשנת 2022 נרשמו 15 אקזיטים בסכום של 1.12 מיליארד דולר ובשנת 2021 - שנת השיא - 33 אקזיטים, בסכום כולל של 2.67 מיליארד דולר.

נתון מעניין נוסף העולה מהנתונים מראה כי מספר העובדים בחברות הפינטק לא נפגע, ואף ממשיך לגדול, ולמרות גל הפיטורים בהייטק, העובדים עדיין מוצאים מקומות עבודה חדשים.

עסקאות אקזיט של חברות פינטק ישראליות. קהילת החדשנות Fintech.IL,
צניחה גם במספר עסקאות האקזיט של חברות פינטק ישראליות/קהילת החדשנות Fintech.IL

שמואל בן טובים, מנהל קהילת החדשנות Fintech.IL: "אין ספק ששנת 2023 מסתמנת כשנה מאכזבת, אם כי התמונה אינה שונה מהותית מהמצב בענפי ההייטק כולם. הגורמים ידועים - המשבר בהייטק העולמי בכלל, והסנטימנט השלילי בשוק הישראלי.

יחד עם זאת, ניתן לאבחן כמה מגמות מעודדות לקראת השנה הבאה. ראשית, הרגולציה הישראלית מקדמת רפורמות חשובות ביותר בתחומי הבנקאות הפתוחה, התשלומים ועוד, ופותחת בכך הזדמנויות עסקיות חשובות לחברות ותיקות כחדשות.

אחת מתופעות הלוואי המבורכות היא שיותר ויותר מחברות הפינטק הגדולות ("היוניקורנים") בוחנות כניסה לשוק המקומי, דבר שיגביר את התחרות ויצור תועלות חדשות לצרכן הישראלי, הפרטי והעסקי גם יחד. שנית, המהפכה הטכנולוגית בתחומים כמו הבינה המלאכותית (AI) פותחת אפיקים חדשים ליישומים חדשניים בתחום הפיננסי, והיא תצמיח סוגי שחקנים חדשים ומרתקים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שמואל בן טובים. יעל צור,
שמואל בן טובים, מנהל קהילת החדשנות Fintech.IL/יעל צור

קהילת החדשנות Fintech.IL הוקמה ב-2021 ביוזמת משרד הכלכלה והתעשייה ורשות החדשנות, כאחת מ-15 קהילות חדשנות הפועלות בתחומי תוכן שונים. בקהילה משתתפים, לצד משרד הכלכלה ורשות החדשנות, בנק ישראל, רשות ניירות ערך, משרד האוצר, ומטה ישראל דיגיטלית. את הקהילה מנהלת עמותת מרכז הפינטק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully