וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר עשוי לטרפד לאגד את עסקת הרכישה של נצבא התנחלות

יורם גביזון

13.3.2003 / 7:32

אגד מתכוון לרכוש 40% מהחברה לפי שווי של 160 מיליון דולר, בשעה שהוא נהנה מסובסידיה ממשלתית של 1.1 מיליארד שקל



משרד האוצר מתנגד לכוונת קואופרטיב אגד להשתתף ברכישת השליטה בחברת נצבא התנחלות, חברת הנכסים של חברי אגד וגמלאיו, לפי שווי חברה של 160 מיליון דולר. באוצר מעריכים כי הרכישה אינה מתיישבת עם העובדה שהקואופרטיב מקבל סובסידיה ממשלתית של 1.1 מיליארד שקל לשנה, ועם העובדה שנצבא התנחלות הוקמה כדי להבטיח שהסובסידיה לאגד לא תשמש להשקעות בנדל"ן.



במשרד האוצר אומרים כי אגד דיווח ב-2002 על ירידה של 20% בפדיון, וטען שאין ביכולתו לממן את חלקו (50%) בתוכנית האבטחה בתחבורה הציבורית בסכום של 35 מיליון שקל. באוצר מביעים תמיהה על כך שהקואופרטיב, הטוען להיעדר אמצעים לצורך מימון תוכנית האבטחה בתחבורה הציבורית, מתכוון לקחת חלק בעסקה - המשותפת לו (40%) ולקבוצת משקיעים המיוצגת על ידי עו"ד שאול ברגרזון.



אם אגד יממש את כוונתו להשתמש במקורותיו לרכישת מניות נצבא התנחלות, אומרים באוצר, יהיה אפשר לטעון שמקורות אלה שימשו לרכישת המניות בפרמיה גבוהה ממחיר השוק, שתבוא על חשבון פעילויות אחרות של אגד, כגון רמת השירות, רמת האבטחה, ובעקיפין על חשבון הסובסידיה הממשלתית.



עוד אומרים באוצר כי על אף שפנו לאגד בבקשת הבהרות על מבנה העסקה, חלקה של אגד בה ודרכי מימונה, הקואופרטיב לא אישר את קבלת המכתב שהפנה אליו האוצר. על רקע זה אומרים באוצר כי אם יימשך חוסר שיתוף הפעולה של אגד, ישקול המשרד התערבות הגופים המשפטיים בעסקה.



קבוצת נצבא התנחלות הודיעה בתחילת מארס 2003 על כוונתה לנהל מו"מ עם קבוצת ברגרזון, הכוללת את אנשי העסקים פויו זבלודוביץ, יגאל אהובי ועדי עזרא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully