וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות עובדי המדינה יוצאת למאבק בקיצוצים

חיים ביאור

13.3.2003 / 7:53

בפנייה של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה נאמר כי האוצר החליט לבטל קביעות עובדים במשרדי הממשלה ולאפשר פיטורי עובדים באמצעות החלטה חד-צדדית של המנכ"ל בכל משרד





פורום הוועדים של עובדי ההסתדרות פנה אתמול בצעד יוצא דופן ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, בדרישה כי יאשר הכרזה על סכסוך עבודה נגד הנהלת ההסתדרות. אם שני יאשר את בקשת הוועדים, עובדי ההסתדרות יהיו רשאים לפתוח בשביתה בתום 15 ימי צינון הקבועים בחוק יישוב סכסוכי עבודה.



עילת הדרישה של הוועדים להכריז על סכסוך עבודה ועל שביתה היא הסכם שנחתם השבוע בין מזכ"ל הסתדרות הפקידים, ליאון מורוזובסקי, לבין נציב כוח האדם בהסתדרות, גדי סולומונוביץ, ולפיו 300-250 מהעובדים יפרשו מרצון ולחלופין יקוצץ שכר העובדים ב-20% למשך 17 שנה. הוועדים מתנגדים להסכם זה, שלדבריהם נחתם "מעל לראשם".



במקביל להליכי ההכרזה על סכסוך עבודה שבהם החלו עובדי ההסתדרות, מתכוון פורום הוועדים, בראשות ברכה זיגלמן וחיים חליוה, לפנות ביום ראשון לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשה שיוציא צו מניעה דחוף נגד הסכם הפרישה. בפנייה לבית הדין, באמצעות עו"ד חיים ברנזון, נטען כי הנהלת ההסתדרות "הפרה באופן בוטה ומתמשך את החובה המוסכמת לנהל מו"מ הוגן עם נציגות העובדים, לפני שהחליטה על נקיטת צעדי הבראה וצמצום כוח אדם".



עוד נטען כי דרישת הוועדים לקבל נתונים המאוששים את הטענה, ולפיה יש לקצץ 42 מיליון שקל בעלויות השכר של 1,000 עובדי ההסתדרות ומועצות הפועלים המרחביות, כתנאי לפתיחה במו"מ - לא נענתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully