וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלייט זכתה במכרז למכירת חשמל בפרויקט הרוח Pupin בסרביה

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 9:31

החברה זכתה ב-PPA למכירת 72% מהחשמל המיוצר על ידי הפרויקט במחיר של 69 אירו למגה וואט שעה ל-15 שנים, צמוד מדד

פרויקט הרוח של אנלייט בסרביה 1. אנלייט,
פרויקט רוח של אנלייט בסרביה/אנלייט

אנלייט אנרגיה מתחדשת זכתה במכרז למכירת חשמל (PPA) עבור 72% מהחשמל המיוצר על ידי חוות הרוח Pupin שבסרביה במחיר של 69 אירו למגה וואט שעה ל-15 שנים, צמוד למדד המחירים של Eurostat. במסגרת ההסכם, החשמל יימכר לחברת Elektroprivreda Srbije (EPS), חברת אספקת חשמל בבעלות ממשלת סרביה. יתרת החשמל שתיוצר על ידי הפרויקט תמכר בשוק החשמל החופשי (Merchant market).

Pupin, חוות רוח בעל כושר יצור של 94 מגה וואט, החל הקמה במהלך הרבעון השני של שנת 2023, לאחר שהשלים את כל שלבי הפיתוח (זכויות בקרקע, היתרי בניה, וחיבור לרשת) וצפוי להגיע להפעלה מסחרית בחציון השני של 2025.

עלות ההקמה הכוללת של הפרויקט תעמוד על כ-149-157 מיליון דולר, עם צפי להכנסות של 22-24 מיליון דולר ו-EBITDA של 13-15 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה המלאה. אנלייט חתמה לאחרונה על הסכם מחייב לרכישת 66% ממניות הפרויקט משותפיה, ולאחר השלמת הרכישה, ובכפוף לאישור הרגולטור הסרבי , החברה תחזיק 100% מהבעלות בפרויקט.

פרויקט הרוח סאלק של אנלייט בסרביה. אנלייט,
פרויקט הרוח סאלק של אנלייט בסרביה/אנלייט

Pupin ממוקם בצמוד ל- Blacksmith, פרויקט רוח הראשון של החברה בסרביה בעל הספק של 105 מגה וואט ופועל מאז יולי 2019, ויתחבר לרשת החשמל על בסיס נקודת חיבור משותפת לשתי החוות. פרויקטים אלו מבליטים פעם נוספת את יכולת אנלייט למנף נקודת חיבור בעלת הספק גדול ולמקסם את כמות הפרויקטים המוקמים על בסיסה, כחלק מאסטרטגיית Land and Expand של החברה.

אנלייט אנרגיה מתחדשת נוסדה ב- 2008, אנלייט היא חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בקנה מידה עולמי. אנלייט פועלת על פני שלושת המגזרים הגדולים ביותר כיום בתחום האנרגיה המתחדשת:

שמש, רוח ואגירת אנרגיה. כחברה גלובלית, אנלייט פועלת בארצות הברית, ישראל וב-9 מדינות ברחבי אירופה. אנלייט הינה כיום חברה ציבורית דואלית, ללא גרעין שליטה, הנסחרת בבורסת תל אביב מאז שנת 2010 (TASE: ENLT.TA) ובבורסת נאסד"ק בארה"ב בה הונפקה בהצלחה בשנת 2023 (NASDAQ: ENLT).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully