וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק בשוקי העולם: התחזק לשער של 1.0863 דולר ליורו

יהודה שויצר

13.3.2003 / 15:15

הדולר זינק על רקע התחזקות התמיכה במועצת האו"ם להצעת ארה"ב כנגד עיראק והערכות כי המלחמה תהיה קצרה; הדולר התחזק ל-118.09 ין לדולר



הדולר מזנק ביחס למטבעות המובילים בעולם על רקע התחזקות התמיכה במועצת האו"ם להצעת ארה"ב כנגד עיראק ולאור הערכה גוברת כי גם אם לבסוף תתרחש מלחמה בעיראק היא תהיה קצרה מאוד. הדולר זינק לשער של 1.0863 דולר ליורו, משער של 1.10 דולר ליורו אמש. ביחס לין היפאני התחזק הדולר בעקבות התבטאויות בכירים בטוקיו כי לא יהססו למכור ין בכדי להביא לפיחות של המטבע המקומי. הדולר התחזק ל-118.09 ין לדולר, משער של 117.27 ין אתמול.



ארה"ב טוענת כי שמונה מחברות מועצת הביטחון תומכות בהצעת ההחלטה החדשה בעניין עיראק, וכך חסר לה רק קול אחד כדי להשיג רוב במועצה. התמיכה הנוספת בהצעה הושגה בגיוס קולותיהן של קמרון, אנגולה וגיניאה, ולהערכת ארה"ב גם פקיסטן תתמוך בה בסופו של דבר, ותצטרף לבולגריה, ספרד, בריטניה וארה"ב. שתי המדינות ה"מתנדנדות" כעת הן מקסיקו וצ'ילה.



דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר כי "שמונה זה רוב" במועצת הביטחון, למרות שאחר כך ציין כי הוא מכיר בעובדה שכדי לאשר את ההחלטה יש צורך ברוב מיוחס של תשעה קולות. לעומת זאת, דובר משרד החוץ האמריקאי, ריצ'ארד באוצ'ר, אמר אתמול: "אני לא רוצה להטעות ולתת את התחושה שזה כבר עניין סגור". גם הבריטים מגלים זהירות בהערכותיהם על הסיכויים לגבש רוב בטוח לאישור ההצעה החדשה.



למרות הודעת הממשל האמריקאי, בבריטניה נזהרו מלהעריך כי הרוב במועצת הביטחון קרוב. בכל מקרה ארה"ב ובריטניה מודעות לכך שההצבעה, שתיערך כנראה עוד השבוע, תהיה סמלית, בגלל איום הווטו המפורש מצד צרפת, רוסיה וסין. הלילה התכנסה מועצת הביטחון לדון בנושא עיראק ולא הגיעה להחלטה. המועצה תתכנס שוב הערב. שגריר ארה"ב באו"ם אמר הלילה כי מועד האולטימטום נשאר ה-17 במארס.



הגירעון בארה"ב הצטמצם



אתמול דווח על ירידה מפתיעה בגירעון המסחרי של ארה"ב. הגירעון המסחרי בארה"ב הצטמצם בחודש ינואר ל-41.1 מיליארד דולר, מ-44.9 מיליארד דולר בחודש דצמבר. לירידה בגירעון הובילה ירידה בצריכת מוצרים מיובאים בארה"ב ועלייה ביצוא. נתוני משרד המסחר הפתיעו על רקע תחזיות לגירעון ינואר של 43.4 מיליארד דולר.



ממשלת יפאן מנסה לתמוך בדולר כדי למנוע את הייסוף הכואב בין היפאני. הירושי ווטאנאבה, מנכ"ל משרד האוצר ביפאן, אמר אמש לפרלמנט ביפאן כי ממשלת יפאן ערוכה לבצע מכירה גדולה של ינים. "אנו עוקבים בדריכות אחר כל ההתפתחויות בשוק המט"ח וננקוט בצעדים הנכונים", הוסיף. דברים אלה באו בעקבות הודעתו של שר האוצר, מסג'ורו שיאוקאווה, שאמר כי הממשלה נכונה להתערב בשוק באופן אגרסיווי ומיידי ככל הנדרש.



שלשום אמרה קבוצת אנשי עסקים בכירה ביפאן כי המשק נמצא במשבר חמור. ראש ממשלת יפאן הגיב באומרו כי כלכלת יפאן איננה על סף משבר, וכי אין בכוונתו לבצע התערבות בשוק המניות. אתמול תיקנה ממשלת יפאן את נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי של 2002 ודיווחה כי הצמיחה הגיעה ל-2.2% לעומת נתונים קודמים שהעריכו אותה ב-2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully