וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף התחזק ב-1.8% בעקבות היחלשות הדולר

אילן מוסנאים

13.3.2003 / 17:10

מחזור המסחר גבוה - 215 מיליון שקל; עליות חדות במניות אי.די.בי; שופרסל עלתה ב-0.9%; טפחות עלתה ב-5.4%


הבורסה של תל אביב נסחרה היום בעליות שערים נאות במדדים המובילים, על רקע היחלשות חדה בדולר והעליות אמש בוול סטריט והיום באירופה. הדולר נחלש בכ-1.2% לעומת היציג של אתמול לרמה של 4.775 שקלים. בורסות לונדון, פרנקפורט ופאריס עולות היום חדות והן משכו עמן את הבורסה המקומית.

הערכות בעולם לפיהן המלחמה בעיראק צפויה להיות קצרה יותר מאשר הוערך עד כה, הן המניעות, כפי הנראה, את בורסות העולם מעלה. בישראל קיים גורם נוסף שמשרה אופטימיות - התוכנית הכלכלית שאמור שר האוצר לפרסם בשבוע הבא.

מדד המעו"ף רשם היום עלייה של 1.83% לרמה של 325.19 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-1.59% לרמה של 329.33 נקודות. התל-טק עלה ב-1.15% לרמה של 174 נקודות. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם בכ-215 מיליון שקל.

מניית טבע רשמה היום עלייה קלה של כ-0.2% במחזור של 11 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. המניה זכתה היום להמלצה חיובית מבית ההשקעות יו.בי.אס ורבורג. האנליסט סטיבן ווליקיוט מותיר למניה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 45 דולר - הגבוה בכ-33% ממחירה בבורסה.

ווליקיוט מציין כי במהלך חודש פברואר נרשמה עלייה של 8% בהשוואה לחודש המקביל במספר המרשמים הכולל לתרופות של החברה בארה"ב. בהתייחסו לתרופת המירטאזפין, הגירסה הגנרית של ה-Remeron לטיפול בדיכאון, ווליקיוט מעריך כי זו תפסה נתח שוק של 24% מהמרשמים שניתנו, וכל זאת בתום חודש אחד מאז התחילה טבע לשווק אותה. להערכתו, תרופה זו תתרום לטבע הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה הנוכחית ו-45 מיליון דולר בשנת 2004.

יתר המניות הדואליות נסחרו במגמה חיובית בדרך כלל כאשר מניית פרטנר טיפסה ב-4.6%, נייס עלתה ב-3.8% וכור עלתה ב-2.7%. לעומתן, מניית אלביט מערכות ירדה ב-1.7%, לאחר שפירסמה אתמול את דו"חותיה.

עלייה חדה של 5.4% הציגה מניית טפחות , שגם היא זכתה היום להמלצה חיובית. האנליסט תמיר קיים מבנק הפועלים מעריך כי טפחות יצמצם ב-2003 את ההוצאות התפעוליות שלו בצורה ומשמעותית וישפר הרווחיות, ולכן הוא מעלה את ההמלצה שלו למניה מ"החזק" ל"קנייה" ואת מחיר היעד מ-37 ל-41 שקל. מחיר היעד החדש גבוה בכ-21% ממחיר המניה בבורסה.

מניית בנק המזרחי עלתה ב-1.5% והתאוששה מהירידה של 3.5% שנרשמה בה אתמול, בעקבות ההמלצה של נשואה זנקס. האנליסטית רונית גודמן העריכה כי הבנק יבצע מחיקות של כ-40 מיליון שקל בגין השקעות בטכנולוגיה שהבנק ביצע, וכי רווחיו ברבעון יירדו לרמה של כ-38 מיליון שקל.

האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' סבור הבוקר כי הירידה אתמול היתה מוגזמת. הוא מעריך גם, בהנחה שהמידע החדש על המחיקות הוא נכון, שהבנק יסיים את הרבעון ברווח של 45-50 מיליון שקל, ואת השנה כולה עם תשואה על ההון של 9%, נתונים שהם טובים ביחס למצב במערכת הבנקאית.

מניית שופרסל , שירדה אתמול ב-2.9%, תיקנה היום ועלתה ב-0.9%. הירידות במניה אתמול נרשמו על רקע הודעת החברה כי החליטה לאמץ כבר ברבעון הרביעי של השנה את תקן 15, ולכן היא דוחה בארבעה ימים את מועד פרסום הדו"חות (שהיה אמור להתרחש היום). החברה מסרה לפני כן כי החליטה למנות את חיים אלקן, סמנכ"ל ברשת, לתפקיד המנכ"ל במקום עמי סגיס.

ההערכות בשוק היו כי המינוי המזורז קשור לסירובו של סגיס לחתום על הדו"חות, שאמורים לכלול הפרשות כבדות ואולי אף להעביר את הרשת להפסדים. היום הכחישה שופרסל את ההערכות והוציאה תגובה לפיה אין כל קשר בין דחיית הדו"חות לבין פרישתו של סגיס.

קבוצת אי.די.בי, בעלת השליטה בשופרסל, בלטה היום בעליות שערים חדות. מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-0.5% ואי.די.בי פיתוח רשמה עלייה של 2.9%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש נסחרו בעליות של 1.7% ו-3.9%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully