וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה- OECD במסר לישראל: הפסיקו לתמרץ את המשתמטים מעבודה

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 14:27

דוח "מתקדמים לצמיחה" של ארגון ה-OECD קורא לממשל ישראל לחדול מסבסוד המשתמטים מעבודה וכן להגדיל את תקציב החינוך במגזר הערבי. בתשעת החודשים האחרונים נוקטת ממשלת ישראל במדיניות הפוכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
ראש הממשלה ושר האוצר. הדוח ממליץ על צעדים שעומדים בסתירה מוחלטת למדיניות התקציבית של הממשלה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים מאז נכתבו ההסכמים הקואליציוניים והורכבה הממשלה הנוכחית, וביתר שאת בשבועות האחרונים מאז נזנח (הלכה למעשה) חוק הגיוס, גדלו מאוד התקציבים לבחורי הישיבות, לחינוך החרדי שאינו כולל לימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים וכן למוסדות תורניים שונים.

למרות שהכנסת מושבתת מפעליות עד לחודש נובמבר, בוועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, עובדים במרץ ומאשרים העברות של מאות מיליונים (כחלק מהמיליארדים שכלולים בהסכמים הקואליציוניים) למטרות דת, כאשר רבים מהכספים מיועדים למי שתורתם-אומנותם.

היום מתפרסם דוח של ארגון ה-OECD שממליץ לישראל ללכת בדיוק בכיוון ההפוך: להפסיק לתמוך במי שאינם משתתפים במעגל העבודה ובמקביל לעודד מגזרים חלשים, למשל הגדלה של תקציבי חינוך למגזר הערבי, ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מעכב באמתלות שונות תקציבים והקצבות המגיעות לו בחוק.

חשוב להבהיר שהדוח "GOING FOR GROWTH" מתפרסם אמנם היום, אך נכתב על פי נתוני שנת 2022, כלומר - הרבה לפני שתקציבי הישיבות גדלו בצורה דרמטית. אפשר רק לשער מה היה קורה אילו נכתב היום.

עוד יש לציין כי מאותה סיבה ממש, אין בדוח התייחסות לתהליך החקיקה המשפטית שמפלג את החברה הישראלית ולדעת כלכלנים רבים גם מאיים על כלכלתה. יחד עם זאת, הדוח מהווה אינדיקציה שלפחות בכל הקשור למתן תמריצים סקטוריאליים או מניתם, הולכת ממשלת ישראל בדיוק בכיוון ההפוך מזה שעליו ממליץ הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully