וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית תמכור לאזרבייג'אן לוויינים בחצי מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 9:13

התעשייה האווירית תמכור לאזרבייג'אן שני לווייני ריגול ב-120 מיליון דולר. הניצחון הצבאי על ארמניה לא עוצר את רכש מערכות הנשק של המדינה המוסלמית בארץ: תהיה הלקוחה הראשונה לדור חדש ומוזל של לווייני הריגול הישראלים

החתימה על עסקת הלווינים. התעשייה האווירית,
טקס החתימה על עסקת מכירת הלווינים/התעשייה האווירית

בעוד המשק הישראלי, כמו רוב הכלכלות בעולם, נכנס לתקופה של האטה מסוימת, תחום הייצוא הביטחוני ממשיך לרתוח: בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, חתם אתמול בבאקו עם יו"ר סוכנות החלל של אזרבייג'אן סמאדין אסדוב, על חוזה למכירת שני לווייני תצפית אופטיים, בעסקה בשווי של 120 מיליון דולר.

מדובר על עסקה ראשונה למכירת דגם חדש של לווייני הריגול הישראליים, שונה מזה שמספקת התעשייה האווירית לצה"ל. שלווייני האופק שרוכש משרד הביטחון מבוססים על פלטפורמת אופסאט 3000 של החברה, אזרבייג'אן תרכוש שני לווייני אופסאט 500, קטנים, זולים יותר, ובעלי ביצועים מופחתים.

לפי פרסומי התעשייה האווירית הלוויין החדש מסוגל לצלם תמונות ברזולוציה של 50 ס"מ ואורך חייו המובטח עומד על 7 שנים. לעומת זאת מחירו הוא כשליש משל לוויין אופסאט 3,000, מה שמאפשר רכישת כמות גדולה יותר של לוויינים באותו מחיר, והשגת יכולת לצלם כל יעד בתדירות גבוהה יותר. התעשייה האווירית תהיה גם אחראית לשיגור הלוויינים.

אזברייג'אן היא אחת הלקוחות הגדולים של התעשיות הביטחוניות בארץ, ושל התעשייה האוירית בפרט. לפי פרסומים זרים היא רכשה מהתע"א לוויין ריגול מכ"מי, מערכת הגנה אווירית ברק 8, מל"טים משוטטים, טילי קרקע קרקע לורה ועוד, במיליארדי דולרים. אותם פרסומים בחו"ל דיווחו גם כי תע"א שילמה שוחד בשווי 155 מיליון דולר כדי לזכות בחלק מהעסקאות. בחברה הישראלית הכחישו כמובן את הפרסומים.

לויין אופסאט 500. התעשייה האווירית,
לוויין אופסאט 500 מתוצרת התעשייה האווירית/התעשייה האווירית

נשק ישראלי שיחק תפקיד מפתח בעימותים בין אזרבייג'אן לארמניה השכנה על חבל נגורנו קראבך, כולל במבצע האחרון של האזרים נגד הארמנים, שהסתיים בניצחון הראשונים ובגירוש עשרות אלפי אזרחים שנמלטים כעת מבתיהם.

הניצחון עורר חששות בתעשיות הביטחוניות בארץ מפני הקטנת הרכישות של האזרים בארץ - וחתימת העסקה אתמול עשויה להעיד שהיו מוקדמים.

לפי פרסומים זרים מעניקה אזרבייג'אן כחלק מהתמורה לנשק הישראלי גם בסיסים בשטחה למערכת הביטחון, למעקב ולפעילות נגד איראן השכנה לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully