וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-0.9% וחזרה מתחת ל-8,000 נקודות; חששות ממלחמה העיבו על המסחר

דפנה מאור

13.3.2003 / 9:15

המתיחות הגוברת בצפון קוריאה והסתמנות רוב לדרישות ארה"ב במועצת הביטחון הובילו לירידות בהונג קונג וטוקיו



חששות ממלחמה קרבה בין ארה"ב לעיראק העיבו על המסחר באסיה היום. מדד הניקיי בטוקיו ירד ב-0.9% ושוב שקע מתחת ל-8,000 נקודות, הפעם השנייה מזה 20 שנים. איתותים של ממשלת יפאן על כוונתה לעודד את השוק על ידי רכישת מניות לא שיכנעו את המשקיעים. בקוריאה נסגר המסחר ללא שינוי במדד קוספי; הונג קונג ירדה ב-1.1% במחצית הראשונה של המסחר.



ארה"ב קרובה להשגת תשעת הקולות הנחוצים לה לרוב לקבלת החלטה במועצת הביטחון. שמונה מחברות מועצת הביטחון תומכות בהצעת ההחלטה החדשה בעניין עיראק, וכך חסר לה רק קול אחד כדי להשיג רוב במועצה. אי הוודאות המתמשכת מעוררת תגובות מעורבות בשוקי ההון בעולם - הדולר זינק הבוקר בכ-2% מול היורו והתחזק גם מול הין.



המתיחות הגוברת בצפון קוריאה משפיעה אף היא לרעה על המסחר באסיה. העיתון יומירי שימבון אמר כי צפון קוריאה מתכננת לשגר טיל בליסטי לטווח בינוני, לאחר שניסתה שני טילים לטווח קצר בפברואר.



אולם מניות היצוא בטוקיו לא שאבו נחת מהפיחות בין. הונדה מוטור ירדה ב-2.2%; טויוטה ירדה ב-1.5%; מניית סוני ירדה ב-1.2%.



בקוריאה נרשם מסחר מהוסס ורבות ממניות הקונצרנים הגדולים נסגרו ללא שינוי. הייניקס סמיקונדקטור ירדה ב-2.9% לאחר שאמרה כי תשקיע 100 מיליון דולר במפעל שבבים חדש. SK טלקום עולה ב-4.6% למרות ש-S&P הזהירה כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי של החברה האם שלה.



בהונג קונג נרשמה מגמה שלילית נרחבת, עם ירידות במניות הבלו צ'יפ והטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully