וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הפינטק של הישראלים שווה כבר יותר ממיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 8:52

חברת הפינטק Lendbuzz שפיתחה מערכת מבוססת AI למימון רכישת רכב, מציינת 10 רבעונים רווחיים ברציפות, והגדילה את הכנסותיה ב-80% במהלך 2023. לנדבאזז נוסדה בבוסטון על ידי שני ישראלים: אמיתי קלמר וד"ר דן רביב

מייסדי לנדבאז. Weifan Chen,
אמיתי קלמר וד"ר דן רביב, מייסדי לנדבאזז. ייסדו את החברה בבוסטון לפני 8 שנים/Weifan Chen

חברת הפינטק Lendbuzz (לנדבאזז), המפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית למימון הלוואות לרכישת רכב, הודיעה על גיוס בסך 345 מיליון דולר - הכוללים גיוס הון של 45 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, וגיוס חוב, להמשך צמיחת החברה במתן אשראי, בהיקף של 300 מיליון דולר מוקדם יותר השנה.

קבוצת Group 1001 הובילה את סבב הגיוס, בהשתתפות המשקיעים הקיימים, ביניהם 83North, O.G. Venture Partners ו-MUFG Innovation Partners. הגיוס הנוכחי מהווה הרחבה של השותפות האסטרטגית בין Lendbuzz ל-Group 1001 וViola Credit, במסגרתה העמידה Group 1001 לחברה אשראי בהיקף של 300 מיליון דולר ובכך מצטרפת לשותפי חוב הקיימים של החברה, כגון Goldman Sachs ו-JP Morgan.

התחייבות כה משמעותית מצד שותפי חוב ומשקיעים של Lendbuzz ממחישה את האמון בחברה ובפלטפורמה שלה, וכן בנתוני הצמיחה וביצועי האשראי שלה לאורך זמן. הכספים שגויסו ישמשו להשקעות נוספות בחדשנות מוצרית ובמחקר ופיתוח, על מנת להמשיך ולשרת צרכנים ואת שותפיה המסחריים.

המודל העסקי של Lendbuzz ממשיך להוכיח ולבדל עצמו בשוק, כאשר החברה ממשיכה לרשום נתוני רווח וצמיחה גבוהים: היא מציינת עתה 10 רבעונים רווחיים רצופים, וחושפת כי הכנסותיה גדלו ב-135% בשנת 2022, וביותר מ-80% בחציון הראשון של 2023. קצב ההכנסות השנתי (ARR) שלה חצה את רף ה-200 מיליון דולר.

רכישת רכב חדש. ShutterStock
החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, למתן הלוואות לרכישת רכב/ShutterStock

"להנגיש פתרונות אשראי גם למי שנותרו מאחור"

אמיתי קלמר, מייסד-שותף ומנכ"ל Lendbuzz: "בעוד שחברות רבות ותעשיות שלמות רק מתחילות לגלות את הפוטנציאל וההשפעה האדירה של הבינה המלאכותית, Lendbuzz הייתה מחלוצות השימוש בטכנולוגיות AI ולמידת מכונה בתעשיית חיתום האשראי הצרכני.

המיקוד שלנו היה ונשאר פיתוח חדשנות במטרה להנגיש פתרונות אשראי לאוכלוסיות שנותרות מאחור ועם נגישות מוגבלת למערכת הבנקאית, ולהציע טכנולוגיות מתקדמות יותר לרשת גדלה של סוכנויות רכב בכל רחבי ארצות הברית".

פיטר גואטיג, Group 1001: "חברת Lendbuzz מהווה דוגמה ייחודית לחברה שרושמת מצד אחד צמיחה מואצת, ומהצד השני יעילות מרשימה. אנחנו שמחים לחזק את מערכת היחסים בין הצדדים".

חברת Lendbuzz הוקמה בבוסטון ב-2015 על ידי אמיתי קלמר, המכהן כמנכ"ל, וד"ר דן רביב, המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות של החברה. קלמר עבד בעבר בקבוצת ההשקעות בטכנולוגיה של דויטשה בנק בבוסטון.

רביב הוא בעל דוקטורט במדעי המחשב מהטכניון ושימש חוקר פוסט-דוקטורט ב-MIT. השניים הכירו במהלך לימודיהם ב-MIT. החברה מפתחת ומספקת פלטפורמת מימון לרכישת רכב, המונעת על ידי בינה מלאכותית ומסייעת לצרכנים לקבל גישה טובה יותר לאשראי. באמצעות מידע חלופי ואלגוריתמים של למידת מכונה, Lendbuzz יכולה להעריך את כושר האשראי של צרכנים, אשר רבים מהם אינם זוכים לשירותי המערכת הבנקאית המסורתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully