וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות של 1.6% במדדי לונדון ופרנקפורט בעקבות וול סטריט; ציפיות למלחמה קצרה מעודדות את השוק

דפנה מאור

13.3.2003 / 14:38

פיאט וב.מ.וו הובילו ירידה של 3.5% במכירות רכב באירופה בפברואר; ההונאה ברויאל אהולד עשויה להגיע ל-30 מיליארד דולר



עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה לאחר קריסה של יותר מ-4% במדדים הראשיים אתמול. הערכות כי מלחמה בעיראק תסתיים תוך זמן קצר הובילו לאופטימיות מסוימת בשווקים, ובמקביל נרשמת עלייה בדולר. מדדי לונדון, פאריס ופרנקפורט עולים ב-1.6%.



עליות שערים נרשמות במרבית המגזרים. במגזר הטלקום עולות המניות ב-2%-3%. במגזר הפיננסים מובילות חברות הביטוח את העליות: ING עולה ב-4.7%; פרודנשל עולה ב-2.2%.



פיליפס אלקטרוניקס, ענקית מוצרי האלקטרוניקה עולה ב-4.4% לאחר שהודיעה כי תפטר 1,600 עובדים ותסגור מספר מפעלים כחלק מנסיון לשוב לרווחיות. סקוט מקרגור, מנ"כל פיליפס סמיקונקונדוקטורס, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל", כי תוכנית זו היא תולדה של החולשה המתמשכת במגזר השבבים העולמי שסיומה טרם נראה באופק.



מתחרתה של פיליפס בתחום השבבים, אינפיניון, עולה ב-6.4%. מניית ST עולה ב-2.2%.



ענקית התרופות והכימיקלים הגרמנית באייר יורדת ב-3.5% בניגוד למגמה הכללית, לאחר שרשמה הפסד של 412 מיליון יורו (448 מיליון דולר), ברבעון הרביעי. ההפסד עליו דיווחה החברה היה גבוה מהתחזיות המוקדמות, והוא נבע מהפרשה של 257 מיליון דולר ליישוב תביעות בארה"ב. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 142 מיליון יורו.



מכירות החברה האמירו ל-7.42 מיליארד יורו, ממכירות של 6.45 מיליארד יורו ברבעון המקביל.



יצרניות הרכב באירופה נהנות מהתנופה החיובית בשוק, למרות שבחודש פברואר נרשמה ירידה של 3.5% ברכישת מכוניות חדשות במערב אירופה. המכירות נפלו ל-1.01 מיליון מכוניות, לעומת 1.05 מיליון בפברואר 2002. המפסידות העיקריות היו פיאט וב.מ.וו. למרות זאת, כאמור, עולות מניותיהן ב-1.3% ו-2.9% בהתאמה.



ההונאה ברויאל אהולד, הקמעונאית ההולנדית, עשויה להגיע להיקף של 30 מיליארד דולר, כך דיווח "פייננשל טיימס". בחודש החולף נחשף כי אהולד ניפחה את הכנסותיה באופן כוזב. למרות זאת, עולה מנייתה ב-3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully