וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה משמעותית בתלונות אתיות בין חברי לשכת עורכי הדין

אמיר הלמר

13.3.2003 / 12:13

הוגשו 1,519 תלונות לוועדת האתיקה; מרבית התלונות בין עורכי דין בנוגע לחטיפת פסקי דין והכפשות; רשם בית המשפט התלונן על עו"ד ששלח לו "מכתב התראה"



ב-2002 חלה עלייה של כ-14% בתלונות שהגישו חברי הלשכה כנגד עורכי דין אחרים בגין התנהגות שאינה אתית ביחס ל-2001, כך עולה מנתונים שמפרסמת לשכת עורכי הדין לגבי עבודתה של ועדת האתיקה במחוז תל אביב. בעוד שבשנת 2001 הגיעו ללשכה 266 תלונות על התנהגות בלתי הולמת בין חברי הלשכה, הרי שב-2002 מספר התלונות קפץ ל-304.



מרבית התלונות של עורכי הדין נוגעות למעשים של "חטיפת פסקי דין" עקב איחור לדיון, אי היעתרות לבקשות דחיית דיון והכפשות במכתבים וכתבי טענות.



מהנתונים עולה עוד כי בשנת 2002 הוגשו 1,161 תלונות של אזרחים עורכי דין, כאשר אחוז ניכר מהם בטענות של רשלנות.



מספר התלונות על עורכי דין שהועברו לוועדת האתיקה במסגרת החלטות בימ"ש עמד השנה על 34. תלונות אלו, הנעשות על ידי שופטים, נוגעות בעיקר לאי התייצבותם של עורכי דין לדיונים שנקבעו.



יו"ר ועדת האתיקה של ועד מחוז תל אביב, עו"ד אילן בומבך, מציין בהקשר זה כי ריבוי התלונות בתחום זה נובע ככל הנראה מגידול בכמות התיקים שלוקחים על עצמם עורכי דין, עקב אילוצי התקופה והירידה בשכר הטרחה אותו הם גובים מלקוחותיהם. בומבך מעריך כי עורכי הדין מתקשים לעמוד בעומס הרב, מבקשים דחיות של דיונים ואינם מגיעים גם לדיונים שנדחו על ידם.



סוג נוסף של תלונות המועברות ע"י שופטים נוגעות להתבטאויות בלתי הולמות של עורכי דין כלפי השופטים וכלפי בעלי דין אחרים. בומבך מביא כדוגמה לכך תלונה של רשם כנגד עורך דין, ששלח לרשם "מכתב התראה" בו נכתב כי אם לא יעשה עבודתו נאמנה בתיק מסוים - יראה בו הלקוח אחראי לנזקים שיגרמו לו.



בומבך מציין כי במהלך השנה הוגשו 1,519 תלונות לוועדה, כאשר 695 תלונות נגנזו ולא נפתח בהן הליכים אתיים. ב-82 תלונות הוחלט להגיש קובלנה לבית הדין המשמעתי של הלשכה. בסך הכל נפתחו בשנה שעברה הליכים משמעתיים ב-183 תיקים, כאשר ב-101 תיקים מדובר בתלונות משנים קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully