וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בדרום מקפיצה את מחירי הנפט בעולם

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 10:26

בצל חשש מהתפשטות הלחימה גם לעבר מדינות נוספות באזור, בדגש על איראן, מזנקים מחירי הנפט בעולם. ההערכה: אם העימות יישאר מוגבל לדרום ולעזה, ימחקו העליות במהירה. לממשל ביידן אינטרס גדול למנוע עלייה נוספת במחירי הנפט

דלק תחנת דלק תדלוק. ShutterStock
הלחימה בדרום משפיעה על מחירי הנפט בעולם. לארה"ב אינטרס למנוע עלייה נוספת/ShutterStock

אחת מתופעות הלוואי של האירועים הקשים בדרום היא עלייה במחיר הנפט בעולם, שהתבטאה עד עתה בהתייקרות בסדר גדול של כחמישה אחוזים.

ישראל (קל וחומר עזה) אמנם אינה נחשבת ליצואנית נפט, אבל עלייה במחירו היא כמעט אינסטינקט של השווקים בעולם במקרה של עימות צבאי. הפעם מוסברת העלייה גם במעורבותה העקיפה של איראן, שחקנית גדולה בשוק הנפט העולמי (על אף הסנקציות).

החשש הוא שבמקרה של התלקחות אזורית, שלפי שעה נראית עדיין רחוקה, יפגעו הן בארות נפט והן חלק מקווי האספקה שלו, מצינורות ועד לנתיבי שייט.

בנוסף, עם כל ההערכה להתייצבותה המלאה של ארצות הברית לצד משינת ישראל המותקפת, יש לממשל ביידן גם אינטרס מכריע למנוע עלייה נוספת במחירי הדלק, שהרצון לווסתם עומד בבסיס הלחץ שמפעיל הממשל האמריקאי על סעודיה וישראל, להתקדם לנורמליזציה ביחסים בין שתי המדינות.

במילים אחרות: מעבר לשיקולים אסטרטגיים אחרים, לממשל ביידן יש רצון אז שהלחימה תוגבל לרצועת עזה ולא תתפשט באופן שיקרין על המשך עליית מחיר הנפט בעולם, שמסתכמים עד כה באחוזים בודדים - אתמול כאמור, נרשמה עלייה בשיעור של קרוב ל-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully