וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשים לשמר עובדים? כך תבנו מערכת יחסים בריאה עם העובדים

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 11:02

מחקר חדש של ענקית המחשוב והטכנולוגיה HP, סקר את רמת שביעות הרצון של עובדים ממקום העבודה בתעשיות עתירות ידע ומצא שהתחושות האישיות והיחסים הבינאישיים מצויים בנקודת שבירה. על אף המאמצים הרבים של החברות לשמר עובדים, 71% מהם מביעים ניטרליות ואף שוקלים לעזוב

עובדים מרוצים במשרד. ShutterStock
מתקשים לשמר עובדים? כך תבנו מערכת יחסים בריאה עם העובדים/ShutterStock

מחקר של ענקית המחשוב HP על שביעות רצון עובדים בתעשיות עתירות ידע חושף כי הרוב המאד גדול של העובדים (91%) מביעים חוסר שביעות רצון, מה שמקשה על מאמצי שימור העובדים מצד החברות.

ליחסים לא בריאים עם מקום העבודה השפעה נפשית, רגשית ואף פיזית על עובדים: 55% מהעובדים מדווחים על הערכה עצמית נמוכה ועל תחושת כישלון, 62% מהנשאלים שמדווחים על הרגלי אכילה לא בריאים, חוסר באימוני כושר ובשעות שינה ו-45% על פגיעה בחייהם האישיים.

המחקר מראה שהשינויים שעבר שוק העבודה בשנתיים האחרונות וציפיות העובדים מהעבודה אשר השתנו באופן משמעותי בהתאם, כך לפי כמעט 60% מהנשאלים, באות לידי ביטוי אצל עובדים בהיבטים נפשיים, רגשיים ואף פיזיים.

במחקר דיווחו כ- 55% מהנשאלים על הערכה עצמית נמוכה ועל תחושת כישלון, 45% דיווחו על פגיעה בחייהם האישיים ויותר ממחציתם (59%) הודו שהם עייפים מידי מכדי לממש את התשוקות האישיות שלהם. ההשלכות לא פוסחות גם על ההיבט הפיזי עם 62% מהעובדים שטענו לבעיות בשמירה על אכילה בריאה, אימון ושינה מספקת.

עובדים מבוגרים במשרד. ShutterStock
מהמחקר שקיימה HP נמצא כי רק 25% מהעובדים מרגישים שהם מקבלים את הכבוד והערך המגיע להם/ShutterStock

ממה מורכבת מערכת יחסים בריאה במקום העבודה?

הממצאים חושפים את ההשפעות השליליות שיש למערכת יחסים לא בריאה לעובדים עם מקום העבודה והמעסיקים על חיי העובד ועל הארגון, כאשר רק 27% מהנשאלים ענו שיש להם מערכת יחסים בריאה עם העבודה.

המחקר מגלה כי כאשר העובדים אינם מרוצים מהיחסים עם מקום העבודה, זה גובה מחיר כבד מהעסק. בהיבט של שימור עובדים, 71% מהעובדים שהביעו ניטרליות ביחס למקום עבודתם, הודו כי הם שוקלים לעזוב. המספר עולה ל-91% אצל העובדים שמביעים חוסר שביעות רצון ממקום עבודתם.

בהיבט של פרודוקטיביות ומעורבות, 34% מהעובדים מדווחים על חוסר בפרודוקטיביות, בזמן ש- 77% מדווחים על הרגשת ניתוק מהעבודה ברמות שונות.

מערכת יחסים בריאה בין העובדים למקום עבודתם דורשת את קיומם של מספר גורמים:

הגשמה: 29% בלבד מהעובדים חווים משמעות, העצמה וחיבור אמיתי לעבודתם.

מנהיגות: למרות ש-68% מהמנהיגים העסקיים טוענים כי נדרשים סגנונות מנהיגות חדשים, רק אחד מכל חמישה עובדים מרגיש שהמנהיגים פיתחו את סגנונות המנהיגות שלהם בהתאם.

כבוד והערכה: רק 25% מהעובדים מרגישים שהם מקבלים את הכבוד והערך המגיע להם.

מיומנויות: בעוד ש-70% מהעובדים מביעים חשיבות רבה בכישורים טכניים, רק 31% מרגישים בטוחים במיומנותם.

כלים טכנולוגים: רק 25% מהעובדים מעריכים שמקום העבודה יישם את הכלים הנכונים לתמיכה בעבודה היברידית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סטודנטים עובדים יחד. ShutterStock
ממה מורכבת מערכת יחסים בריאה במקום העבודה? מחקר של HP בדק ומצא/ShutterStock

המפתח לשימור עובדים: אמון וחיבור רגשי

המחקר זיהה שהמפתח לשימור עובדים ומשיכת עובדים חדשים טמון ביצירת אמון וחיבור רגשי. כמעט שלושה מכל ארבעה מנהיגים עסקיים מכירים בכך שמנהיגות בעלת אינטליגנציה רגשית היא הדרך היחידה להנהגת חברה בהצלחה.

המחקר מצא ש-83% מהעובדים מוכנים להרוויח פחות בכדי לעבוד אצל מעסיק בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת הבעת אמון לעובדיו. יתר על כן, עובדים אף מוכנים לקבל קיצוץ של 11% בשכרם כדי לעבוד במקום עבודה עם מנהיגות אמפתית, אינטליגנטית רגשית, ובעלת מעורבות להגשמה עצמית של העובדים. בנוסף, אותה הקבוצה תוותר על 13% מהשכר כדי לעבוד במקום שיאפשר עבודה היברידית. סביבת עבודה היברידית ויעילה, גמישות ואוטונומיה הינם קריטריונים קריטיים בהפגנת אמון בעובדים ובטיפוח חווית עבודה חיובית.

זהו המחקר המקיף והראשון מסוגו שנעשה ע"י חברת HP, בשיתוף פעולה עם מנהיגים עסקיים מרחבי העולם, מקבלי החלטות בתחום ה-IT ועובדי תעשיות עתירות ידע נוספות ונערך בהשתתפות של מעל 15,600 משתתפים מ-12 מדינות, בכדי לקבל תובנות לגבי הגורמים המניעים חוויות עבודה משמעותיות, פרודוקטיביות ובעלות תכלית. במחקר נמצא שהמדינה הבריאה ביותר בנוגע ליחסי עובד ומקום העבודה היא הודו והכי פחות בריאה היא יפן.

שני גברים ושתי נשים במשרד. ShutterStock
המפתח לשימור עובדים: אמון וחיבור רגשי/ShutterStock

מצטיינים בקריירה על רקע שגשוג בחיים הפרטיים

המחקר ניתח יותר מ-50 היבטים של מערכות יחסים בין עובדים למקומות עבודתם, ביניהם, המקום של העבודה בחיי העובדים, כישוריהם, יכולותיהם, הכלים ומרחבי העבודה, והציפיות ממנהיגות. בנוסף, בדק המחקר את ההשפעה של מקום העבודה על רווחת העובדים, הפרודוקטיביות, המעורבות והתרבות הארגונית.

אנריקה לורס, נשיא ומנכ"ל HP: "בתקופה הזאת טמונה הזדמנות ענקית לחיזוק הקשר שבין עובדים למקומות עבודתם, בדרכים שייטיבו גם לעובדים וגם לעסק. כמנהיגים, עלינו לדחות את הבחירה הכוזבת בין פרודוקטיביות והאושר של העובדים. החברות המצליחות ביותר בנויות על תרבויות ארגוניות המאפשרות לעובדים להצטיין בקריירה שלהם תוך שגשוג של חייהם הפרטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully