וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מתגייסת להחזיר ישראלים הביתה, אבל כמה עולה הכרטיס?

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 12:25

אל על אוהבת לפרוט לנו על נימי הישראליות, אבל ברגע האמת היא מפשלת. ביום הראשון למלחמה בדרום דרשו מחירים מופקעים למי שמיהרו לישראל. אחר כך האשימו את "המערכת הדינמית" ולבסוף הורידו את המחירים, אבל רבים מהנוסעים עדיין מתלוננים

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס
מטוס אל על נוחת. ישראלים שביקשו לשוב ארצה בדחיפות, גילו שלא רק המטוס, אלא גם המחיר בשמיים/רויטרס

עם פרוץ מבצע צוק איתן בקיץ 2014, נסגרו שמי ישראל בבת אחת ורק פיסה קטנה של שמיים נותרה פתוחה. כשכל חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן, החברות הישראליות המשיכה לטוס במתכונת מצומצמת. ישראייר וארקיע תמחרו את "טיסות החילוץ" שלהן גבוה, אבל בהגיון. אבל באל על נהגו כמו אחרוני התגרנים בשוק.

במקום להושיט יד לישראלים שהוקפצו למילואים, או שילדיהם גויסו לצבא, ולאפשר להם להגיע לארץ בבטחה, בחרה החברה, שהייתה אז בבעלות "כנפיים אחזקות" ומשפחת בורוביץ', לעשות סיבוב על המצוקה ולגרוף כסף לכיס.

חלפו תשע שנים ועוד כמה וכמה מבצעים צבאיים, ההנהלה התחלפה (היום אל על נמצאת בשליטת משפחת רוזנברג) אבל הד.נ.א נשאר: אל על לא למדה את הלקח הבסיסי בשיווק, שלקוחות זוכרים ונוטרים.

מצאת השבת ולתוך המלחמה, הפייסבוק התמלא בפוסטים של נוסעים זועמים נגד העושק: "788 דולר מאתונה לת"א? זאת טיסת חילוץ?" שאלה מישהי ואחר העלה התכתבות בוואטסאפ עם דור, משירות הלקוחות באל על, שהציע לו כרטיסים אחרונים לטיסה מת"א לברלין במחיר מבצע של 918 דולר בביזנס לכיוון - ואמר שהוא חייב תשובה תוך חמש דקות, כי לא יוכל להחזיק אותם יותר.

"אתה לא צריך להחזיק אותם", שחרר אותו הלקוח, "אני לא מתכוון להוציא 3000 דולר כדי להימלט מכאן".

טיסה מלונדון לת"א אפשר היה למצוא אתמול ב- 1000 דולר, ומבנגקוק לתל אביב "רק" 4467 דולר דרך איסתא. אורלי מצאה מציאות שוות של 340 דולר מלרנקה לכיוון אחד, והשיא - 1580 דולר מאמסטרדם הרחוקה לארץ הקודש במחלקת עסקים.

הקפצת חיילי צה"ל, תחנת רכבת ארלוזורוב, 7 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילים מוקפצים בצו 8. מי ששהה בחו"ל גילה שההתייצבות המהירה תעלה לו ביוקר/ראובן קסטרו

"באשמת המערכת הדינמית"

עיני לא צרה בחברות מסחריות שמרוויחות טוב, כל עוד הן הוגנות. בימים כתיקונם, זכותו של כל עסק להרוויח טוב אם מוכנים לשלם לו. אבל בשעת חירום ומצוקה, כשאזרחים רוצים לחזור לארץ, או תושבי חוץ מבוהלים ממהרים לשוב הביתה, זו לא העת להאשים את הש.ג, או במקרה של אל על, את "המערכת הדינמית", אותו מחשב חסר רגש שקובע את מחירי הכרטיסים לפי פרמטרים של היצא וביקוש.

לזכותה של אל על יש לזקוף את היותה הראשונה שהודיעה כבר במוצ"ש שלא תגבה דמי ביטול ושינוי טיסות וכן הקפאת טיסות שטרם יצאו עד יום שישי הבא, כולל, ללא עלויות. אבל הטיפול, הכושל עד כה יש לומר, בהוזלת המחירים המטורפים היעדים הגיע בהודעה שנשלחה רק אתמול בערב ואחרי שהרשת התמלאה בתלונות.

בשעה שבע וחצי בערב, אחרי יממה של תעריפים מטורפים, הודיעה החברה שהיא "מתגייסת להשבת ישראלים ארצה למתאימה מחירים למצב המיוחד". כל היעדים עד שעתיים יתומחרו בעד 299 דולר, בין שעתיים לשש שעות עד 499 דולר ומעל שש שעות 899 דולר. התמחור, גם אם גבוה לעונת נסיעות של אחרי החגים, הוא הגיוני יותר.

אלא שנוסעים מדווחים שהתמחור בשטח עדיין ממשיך להשתולל ומגיע למחוזות הזויים: 2000 דולר מפלורידה לישראל לכיוון אחד, 1500 דולר מניו יורק, 500 אירו מפריס, 480 אירו מרומניה, 350 פאונד מלונדון וכ - 4000 שקלים מהודו, שוב הכל, כאמור, לכיוון אחד.

גורמים באל על אומרים, שאחרי שהעומס יירד ויתאפשר לאתר את מי שרכש ביממה שבה המחירים היו גבוהים כרטיס לשוב ארצה, ההפרש יושב לו. לא הסכימו להתחייב שם על מועד החזרת הכסף והאם הן יפנו ללקוחות, או שיזמו פנייה ללקוחות כדי להגיש קבלות. בכל מקרה, הדגישו שם, שום דבר לא נעשה מכוונה רעה חלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מאל על נמסר בתגובה: "מאז תחילת המצב הבטחוני חברת אל על סייעה להשיב בבטחה אלפי ישראלים המבקשים לחזור ארצה וממשיכה לטפל באלפי פניות נוספות בכל העת.

מדובר בפניות רבות של משפחות נעדרים, הרוגים, חיילי מילואים, אנשי קבע ואנשי כוחות רפואה הצלה וביטחון. למעלה מ-24 שעות שאנשי אל על עובדים על עדכון המחירים, כך שלכל טיסה יהיה מחיר נמוך וקבוע. זאת לאחר שפרסמנו מדיניות ביטולים ושינויים מקלה לכל נוסעינו.

אנשינו עמלו ב-24 שעות האחרונות לתקן ידנית קפיצה של מחירים שנעשו אוטומטית ע"י המערכות, ואכן הצליחו להשתלט על רוב קפיצות המחירים.

אתמול הודענו על קיבוע מחירים לפי זמני הטיסה כך שיהיה מחיר אחיד לכולם.
אנו עובדים על תגבור מוקד שירות הלקוחות ככל הניתן, ועל תגבור הטיסות בהתאם ליכולות.
אנו דוחים בתוקף כל ניסיון לצייר את אל על כחברה המנסה להפיק רווח מהמצב הקשה במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully