וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף המחסור בסופרמרקטים - ולא רק בגלל המלחמה

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 15:18

המחסור ברשתות השיווק מחריף. מדפי העוף ריקים, יש מחסור בביצים, ירקות ופירות, קמח, ובקבוקי מים. אבל מתברר שהוא נובע לא רק מהמלחמה בדרום, אלא בגלל בעיות אספקה עקיפות שנוצרו כתוצאה ממנה בכל רחבי הארץ

התנפלות על המדפים בסופרמרקט בתל אביב. ללא, מערכת וואלה
הקונים אוגרים מזון, המדפים מתרוקנים: מחסור במים מינרליים, קמח, עופות, ירקות ופירות/מערכת וואלה, ללא

אתמול דיווחנו על "פשיטה" של הצרכנים על מדפי הסופרמרקטים ורכישה מאסיבית בעיקר של מזון יבש ומים מינרליים, אבל גם של מוצרים טריים שצפוי בהם מחסר, כגון עוף, ביצים, ירקות ופירות. אלא שהיום המחסור הזה רק הלך והחריף - ולחלק מהקמעונאים אין דרך למלא שוב את המדפים, בגלל קטיעה בשרשרת השינוע והאספקה.

אחד המוצרים שבהם הורגש מחסור כבר אתמול הוא עוף. אלא שאם חשב מישהו שזה בעיקר בגלל מיקומן של כ-40% מהמשחטות בדרום הארץ, הרי שהיום התברר כי הבעיה היא כלל ארצית.

המפעלים של "עוף טוב", למשל, שמחזיקים בנתח של 8% משוק העוף, נמצאים בבית שאן, בצפון הארץ, אבל הקבוצה, שנמצאת בבעלות משקי עמק הירדן ו"צמח תערובות", ומייצרת מוצרים מעופות והודו שגודלו ללא אנטיביוטיקה, עוף טרי, שניצלים וקציצות, פסטרמות, נקניקים ונקניקיות, וגם מוצרי דגים, לא שולחת סחורה לאזור המרכז והדרום מפרוץ הלחימה.

בחברה מסבירים שהדבר נובע ממחסור בעובדים, כמו שקורה במפעלי יצור אחרים ברחבי המדינה. חלק משמעותי מ - 1000 המועסקים ב"עוף טוב" הם פלסטינים וערבים ישראלים, שביקשו לא להגיע לעבודה. בנוסף, אומרים שם, שרבים מהעובדים הצעירים גויסו בצו 8 וגם המנכ"ל נמצא ברגעים אלה במילואים, כך שהם מתקשים להשיג ידיים עובדות לשני המפעלים ולנהיגה במשאיות שמשנעות את הסחורה. כרגע מנסים שם לעשות מאמץ כדי לגייס עוד עובדים.

מחסור בעופות בסופרמרקט בתל אביב. ללא, מערכת וואלה
מחלקת העופות ריקה. לא רק כתוצאה ישירה של הלחימה בדרום אלא בגלל השפעותיה על שרשרת האספקה/מערכת וואלה, ללא

גם המשלוחים לא מגיעים

כרגע אין עדיין צפי למילוי החוסרים, שכן לא ברור כרגע מתי ישובו יישובי הדרום לעבודה, וגם לאחר שימלאו את החוסרים - מעגבניות ועד לביצים, בייבוא, הרי שעל בעיית המחסור בעובדים, בוודאי בעימות ארוך טווח (שימנע מעובדים ערבים להגיע למקומות העבודה ויותיר צעירים יהודים במילואים), יהיה קשה להתגבר בקרוב.

במנקביל נוצרה בעיה נוספת של חוסר כוח אדם בסניפים, בעיקר במשרות שרבות מהן אוישו על ידי ערבים וצעירים יהודים - מעובדי קופה ועד למערך המשלוחים. לקוחות רבים מרשתות שונות מתלוננים כי המשלוחים אינם מגיעים בזמן, נתון שאף הרשתות מודות כי הוא נכון, חלקן אף פרסמו כבר אתמול הודעות התנצלות יזומות, המפצירות בציבור הלקוחות להצטייד לא רק במוצרי מזון, אלא גם בסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully