וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהולד חשודה כי ניפחה הכנסות ב-30 מיליארד דולר - פי 3 מההונאה של וורלדקום

יהודה שויצר

13.3.2003 / 11:09

ה"פייננשל טיימס": הקמעונאית ההולנדית עשויה להידרש לתיקון של כ-15% ממכירותיה ב-3 השנים האחרונות; בעבר העריכה כי הניפוח מסתכם בחצי מיליארד דולר בלבד * רשות ני"ע בארה"ב פתחה בחקירה נגד אהולד בגין ניפוח רווחים



הקמעונאית אהולד תתקן מטה את דו"חותיה של השלוש השנים האחרונות ב-30 מיליארד דולר. מדיווח של ה"פייננשל טיימס", עולה כי מחיקה זו ממאזניה שוות ערך להפחתה של 15% ממכירותיה בשלוש השנים האחרונות. עם ביצוע מחיקה זו תישא אהולד בתואר המפוקפק של "ההונאה הגדולה בהיסטוריה", ותדיח מראש הרשימה את חברת וורלדקום.



קמעונאית המזון ההולנדית רויאל אהולד, המפעילה את רשת המרכולים הגדולה בהולנד ואת רשת Stop & Shop בארה"ב, הודתה לאחרונה כי החטיבה האמריקאית שלה ניפחה רווחיה. בעקבות הודאה זו פתחה ה-SEC בחקירה לגבי אי סדרים בחטיבה האמריקאית Foodservice ובסוגיות נוספות הקשורות לעניין זה.



השערוריה החדשה מעוררת הדים רבים באירופה ובארה"ב, וכתוצאה מחשיפת הפרשה הודיעו מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים על עזיבתם. אהולד מסרה אז כי רווחיה לשנת הכספים שהסתיימה ב-29 בדצמבר נמוכים "באופן משמעותי" מהתחזיות, וזאת על רקע דיווחים מופרזים על רווחים.



המבקר החיצוני לחברה מסר בהודעה קצרה לעיתונות כי מירב המאמצים מושקעים כעת בחקירת אי סדרים בניהול החטיבה האמריקאית Foodservice ורשת חנויות המרכולים Disco בארגנטינה. החברה העריכה אז כי ניפוח הרווחים בשנים 2001-2002 עלול להגיע גם לחצי מיליארד דולר. מהדיווח הנוכחי עולה כי ההערכות המוקדמות היו צנועות באופן חריג מהתמונה האמיתית. את דו"חותיה של החברה ערכה פירמת ראיית החשבון דלויט אנד טוש.



בשנה שחלפה היו מספר פרסומים שקשרו את המנכ"ל לאי סדרים בחברה. פעמיים בשנת 2002 פירסמה החברה אזהרת רווח. לפני כשבוע הודיעה כי רווחיה בשנה כולה ירדו בשיעור גבוה יותר מ-8% עליו דיווחה בעבר. החברה הוסיפה וציינה כי מספר בכירים בחטיבה האמריקאית הושעו מתפקידם. חברות דירוג האשראי כבר הודיעו על נקיטת פעולה כנגד החברה ומודי'ס מיהרה והורידה את דירוג החוב של החברה ל"זבל".



המנכ"ל הפורש, ון דר הוון, ביצע מעל לחמישים רכישות בעשור האחרון. הרכישה הגדולה ביותר היתה של רשת המזון האמריקאית Foodservice בשנת 2000, תמורת 3.6 מיליארד דולר. לרשת Foodservice כ-111 סניפים בארה"ב והיא מכרה בשנת 2002 ב-17.4 מיליארד דולר.



חברת אהולד נוסדה בשנת 1887, כשאלברט היין החל לנהל את הצרכניה של אביו. מאז צמחה הרשת לממדים אדירים, ויש לה כעת 9,000 סניפים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully