וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציעו שיפוץ מקלטים בחינם וקרסו תחת עומס הפניות

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 12:59

אתר "מידרג" הציע השמשת מקלטים בחינם על ידי אנשי מקצוע - והוצף בפניות; באתר אמרו כי "הודעה שפרסמנו בקבוצות הווטסאפ, התגלגלה ובאופן רחב בהרבה ממה שחשבנו"

מקלט ציבורי 8, שכונת כנען בצפת, 24 ביולי 2018. אלי אשכנזי
מקלט ציבורי. פעמים רבות משמש כמחסן ולא ערוך לשהייה ארוכה/אלי אשכנזי

המלחמה תפסה את תושבי ישראל לא מוכנים, כאשר לרבים אין מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) והם נאלצים לרדת למקלטים בעת אזעקה. הודעת פיקוד העורף אמש, לפיה על האזרחים להיערך עם מים ומצרכים המספיקים לשלושה ימי שהייה, חידדה עוד יותר את הצורך להתכונן לימים ארוכים של התגוננות העורף.

אתר "מידרג" המרכז בעלי מקצוע יצא בהצעת סיוע לציבור, לפיה אנשי המקצוע של האתר יסייעו בהשמשת מקלטים ויבצעו ללא עלות עבודות כגון פינוי חפצים, שיפוצים קטנים, תיקוני חשמל ומים וכל צורך חיוני אחר שדחוף לסדר במקלט כדי להכין אותו למצב מלחמה.

ואולם שעות ספורות לאחר פרסום ההודעה בקבוצות וואטסאפ שונות נאלץ האתר לעצור את ההצעה בשל שטף פניות ובקשות של אזרחים שזקוקים לעזרה, בהיקף גדול משמעותית ממה שציפו לו בחברה.


במידרג הסבירו כי "הודעה שפרסמנו בקבוצות הווטסאפ התגלגלה והתפרסה רחב בהרבה ממה שחשבנו ואנחנו עדיין לא ערוכים לצאת עם זה לציבור הרחב. כרגע אנחנו בודקים באופן נקודתי את השטח ואת הצרכים".

יצויין כי מקלטים ציבוריים נמצאים באחריות הרשות המקומית אשר צריכה לתחזק אותם ולוודא שהם תקינים וכשירים, ואילו מקלטים בבנייני מגורים הם באחריות הדיירים והוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully