וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ברקת: אין עובדים פלסטינים? נגייס בני נוער

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 12:45

שר הכלכלה ניר ברקת בהערכת מצב מיוחדת הבוקר: בעקבות המלחמה ומצב החירום במדינה, קיים מחסור של עובדים ערבים מהרשות הפלסטינית. זו ירידה קלה מאד מסך היקף הייצור במדינה, פער שצפוי להיפתר בימים הקרובים בין השאר באמצעות גיוס כ-4,000 בני נוער"

שר הכלכלה ניר ברקת בסיור בדרום. תקשורת שר הכלכלה,
שר הכלכלה ניר ברקת, בהערכת מצב מיוחדת/תקשורת שר הכלכלה

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת בהערכת מצב מיוחדת הבוקר: בעקבות המלחמה ומצב החירום במדינה, קיים מחסור של עובדים ערבים שלא מגיעים לעבודה מהרשות הפלסטינית. זו ירידה קלה מאד מסך היקף הייצור במדינה, פער שצפוי להיפתר בימים הקרובים, בין השאר באמצעות גיוס כ-4,000 בני נוער, בני מכינות, מלש"בים ועוד".

ברקת לא הסביר האם יהיה מדובר בפרויקט התנדבותי וכן איך יוכשרו אותם בני נוער לעבודות שחלקן דורשות מיומנות מקצועית.

עוד נמסר מהמשרד, כי אתגר נוסף, בעיקר בדרום, הוא בקשיים בהפצה מהמרכזים הלוגיסטים אל הרשתות, וגם בגידול בביקוש בעקבות אגירת מזון של אזרחי ישראל. פער זה צפוי להיסגר באמצעות הקמעונאים במהלך הימים הקרובים שיאפשרו את תקינות ההספקה והשלמת מוצרים על המדפים. חשוב להדגיש: אין בעיות במלאים במים, או במזון במדינת ישראל".

ברקת קיים הבוקר את ישיבת הערכת המצב המשרדית, המתקיימת באופן שוטף מספר פעמים ביום, מאז תחילת המלחמה. במסגרת זו, בה לוקחת חלק הנהלת משרד הכלכלה והתעשייה, וגופי הסמך השונים, האחראיים על פעילות מגזר התעשייה והעסקים ותפקודם באופן רציף, קיבל השר סקירה אשר התמקדה במצב מלאי המזון והאספקה לרשתות המזון והמרכולים.

על פי הודעת משרד הכלכלה והתעשייה, גורמי המשרד, הפועלים בתחומי התעשייה, נמצאים בקשר ישיר עם כל הגורמים הרלוונטיים ומקבלים דיווחים שוטפים על מצב המשק. *רמת המלאים הקיימת אצל יצרני המזון בישראל גבוהה ומתנהלת כסדרה, הן ברמת הייצור המקומי והן המזון המיובא ולא נמצא נכון לעכשיו מחסור במוצרים, או בחומרי גלם.* באשר ליבוא חומרי גלם ומוצרים, המעברים הימיים והאוויריים פועלים כסדרם.

ברקת אף הנחה את גורמי המשרד להמשיך בניתור בעיות ומתן מענה מהיר ויעיל לכלל גורמי התעשייה במעגלים השונים, כך שבכל אזורי הארץ, ניתן יהיה לרכוש באופן שוטף את כל הנדרש. כלל שירותי המשרד ממשיכים לפעול באופן שוטף ולתת מענה, באמצעות מוקד המשרד לעסקים בטלפון 6150* בפניות ישירות לגורמי המשרד השונים - מינהל תעשיות; הממונה על חוקיות היבוא; הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים; מינהל סחר חוץ; אגף מסחר ושירותים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully