וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס מוסיפה 12% בעקבות הדו"חות

שירלי יום-טוב

13.3.2003 / 17:24

עליות חדות במדדים; נור קופצת ב-19% בעקבות ההודעה על חילופי המנכ"ל; ורינט מאבדת 6.5% לאחר הדו"חות אמש

וול סטריט מגיבה היום בחיוב להתפוגגות מסוימת של המתח ואי הוודאות בכל הקשור למתקפה אמריקאית בעיראק, ולהערכות כי המלחמה, אם תפרוץ בקרוב, תמשך מספר ימים בלבד. המדדים רושמים היום עליות נאות, בהמשך ליום המסחר אמש, בו רשמו המדדים ירידות לאורך היום, אך נעלו לבסוף בעליות. נתוני המקרו המאכזבים לא נותנים את השפעתם בינתיים והנאסד"ק עולה כעת ב-1.5%. הדאו מוסיף 1.5% גם הוא. בכל זאת, אנליסטים בוול סטריט ציינו כי כל עוד לא תתפזר העלטה בכל הקשור לתקיפה אמריקאית בעיראק, הנושא ימשיך להעיב על השווקים וימנע פריצה משמעותית קדימה.

בכירים בממשל האמריקאי ציינו כי ייתכן שלא תתקיים השבוע הצבעה על החלטה חדשה במועצת הביטחון, המאפשרת שימוש בכל נגד עיראק. זאת, על רקע ההצעה הבריטית בדבר קביעת יעדים ספציפיים לעיראק, שתתבקש להתפרק מנשקה כדי להימנע ממלחמה.

עוד היום ברקע זירת המסחר - נתוני מקרו שהתפרסמו לפני תחילת המסחר. המכירות הקמעוניות לחודש פברואר נפלו ב-1.6% - לעומת צפי לירידה של 0.5%. נתונים אלו אף גרועים מאלו של ינואר שהראו ירידה של 0.9%. המכירות הקמעוניות הנמוכות מבטאות אף הן את החשש בארה"ב ממלחמה בעיראק. בנוסף הן הושפעו בחודש שעבר מסופת השלגים שפקדה את הצד המזרחי של היבשת. נתון המקרו השבועי בדבר מספר דורשי העבודה, שירד אומנם ל-420 אלף מ-430 אלף בשבוע שעבר, עדיין מצביע על חולשה כלכלית.

בין המניות הישראליות הנסחרות, מרכזת היום עניין מניית קומברס שמזנקת ב-12% למחיר של 10.7 דולר במחזור גבוה. זאת, לאחר הדו"חות הטובים אמש לאחר המסחר, ותחזית חיובית להמשך. קומברס הצליחה לעמוד ברף העליון של התחזית שנתנה בסיום הרבעון הקודם, עם הכנסות של 176 מיליון דולר ברבעון הרביעי. ההפסד הנקי הסתכם ב-ב-30.1 מיליון דולר או 16 סנט למניה, והוא כולל הוצאות חד פעמיות בגובה של 17.5 מיליון דולר שהמשיכו להעיב על הדו"חות. לרבעון הבא צופה קומברס הכנסות של 171-189 מיליון דולר.

גם ורינט ואולטיקום עלו אמש על התחזיות, אולם המניות רושמות בשעה זו ירידות. ורינט סיפקה תחזית לצמיחה נמוכה יחסית ברבעון הבא עם צפי להכנסות של 44 מיליון דולר ברבעון, רווח תפעולי של 3.3 מיליון דולר ורווח נקי של 3 מיליון דולר (13 סנט למניה עם 25.2 מיליון מניות). ל-2003 היא צופה הכנסות של 182 מיליון דולר ורווח של 55 סנט למניה או 13.9 מיליון דולר. רמי רוזן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אוסקר גרוס ישראל, ציין כי לדעתו מדובר בהערכה שמרנית. ורינט מאבדת כעת 6.5% למחיר של 18.3 דולר ואולטיקום יורדת ב-1.6% למחיר של 5.8 דולרים.

חברת נור , שפירסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי, הודיעה במקביל על פרישתו של ארז שחר, נדשיא ומנכ"ל החברה. שחר ציין כי "היום החברה זקוקה למנהיגות אחרת מזו שאני יודע לתת לה". את שחר יחליף דוד אמיר, שהיה בעבר מנהל בסאיטקס. נור, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-6.5 מיליון דולר בלבד, דיווחה על הכנסות של 19.5 מיליון דולר - ירידה של 32% מהרבעון המקביל ושל כ-6.7% מהרבעון שעבר. ב-2002 כולה החברה רשמה הכנסות של 85.3 מיליון דולר - נפילה של 29% משנת 2001. שחר ציין כי החברה אינה יכולה לספק תחזיות להמשך. המניה מזנקת ב-19% למחיר של 44 סנט במחזור של כ-6000 מניות.

מניית טי.טי.איי מוסיפה 0.4% למחיר של 5.8 דולרים. החברה מסרה היום כי היקף החוזה שלה עם חברת התקשורת ICE מקוסטה ריקה, עליו הודיעה בסוף ינואר, מסתכם ב-11.7 מיליון דולר. מניית טי.טי.איי, שירדה עד למחיר של 4.1 דולרים בסוף ינואר, הוסיפה מאז כ-40% על רקע החוזים החדשים עליהם הודיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully