וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה משפיעה על המצב הכלכלי: הזהרו מלקיחת הלוואה לא אחראית

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 14:11

על רקע המצב במדינה שהכניס משפחות רבות לאי וודאות כלכלית, עולה הנטיה להתפתות להצעות מגופים שונים להלוואה בריבית גבוהה. ארגון פעמונים שמייעץ למשפחות בתחום כלכלת הבית בהתנדבות מזהיר: "טעויות כלכליות שתעשו תחת לחץ, עלולות להשפיע על כלכלת המשפחה לשנים קדימה"

הלוואת כסף בבנק. ShutterStock
המלחמה משפיעה על המצב הכלכלי: הזהרו מלקיחת הלוואה לא אחראית/ShutterStock

בימים אלו ועל רקע המלחמה בעזה והאווירה הקשה במדינה, משפחות רבות מוצאות עצמן נקלעות לקשיים כלכליים שלא נערכו אליהם. עסקים רבים נפגעו, אנשים סגורים בבתיהם ובעיקר באזורי הדרום שאיבדו הכל ורבים נקלעו למצוקה כלכלית.

המלחמה שנחתה עלינו בהפתעה לא הותירה זמן להיערכות, וגם חוסר הוודאות לגבי העתיד משפיע. לדוגמה אמש (ב') הודעת פיקוד העורף גרמה למשפחות ברחבי הארץ לצאת למסע קניות מצרכים בהוצאות משמעותיות רק מתוך חשש שצריך להסתגר בממ"ד למשך מספר ימים.

בארגון פעמונים מזהירים שהמציאות הנוכחית עלולה לגרום למשפחות לעשות צעדים שגויים בנושא לקיחת הלוואות לא אחראיות. בארגון גם מדגישים כי לא מעט גופים מנצלים את המצב ושולחים הודעות SMS המפתות משפחות ליטול הלוואות דרך לינק ובמהירות, בלי לציין מראש את הפרטים, גובה הריבית וכו'.

הודעת SMS שמציעה הלוואה ללקוחות פרטיים בריביות גבוהות. יח"צ,
הודעה שנשלחה ללקוחות פרטיים ביום השלישי למערכה "חרבות ברזל"/יח"צ

אל תתפתו לכל הלוואה

באחת מהודעות ה-SMS שהגיעה למשפחות רבות בישראל נכתב: "לאור המצב הביטחוני, קבלו הלוואה שתעזור לכם לעבור את הימים הקשים".

לא מעט הונאות פועלות בשיטה זו, ובארגון פעמונים מזהירים שלא לפנות בשום אופן ללקיחת הלוואות מהשוק האפור או מכל גורם אחר שאינו ידוע.

שרון לוין מנהלת ההסברה בארגון פעמונים אומרת: "אנחנו פונים לציבור כדי להדגיש שגם במצב מלחמה ואי וודאות כלכלית לגבי העתיד, חייבים להתנהל מתוך אחריות כלכלית ולא לנקוט בצעדים שעלולים להוביל למשבר כלכלי מתמשך. כולם צריכים לקחת אוויר ולשקול כל צעד בטרם בוחרים לקחת הלוואה, וגם אם אין ברירה ובוחרים לעשות זאת, חשוב להתנהל מול הגופים המוסמכים והמפוקחים כמו בנקים, לנסות להשוות הצעות וגם להתמקח כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר".

עוד הוסיפה לוין כי חשוב לא להילחץ מהמצב ובשל כך לעשות טעויות. "אנחנו מזמינים את הציבור לפנות אלינו ולמתנדבים והמומחים של פעמונים שבשגרה וגם במלחמה יסייעו וילוו את המשפחות שזקוקות לכך כדי לסייע לצאת ממצוקה כלכלית".

ארגון פעמונים פועל בתחום כלכלת הבית וייעוץ למשפחות ויחידים על ידי כ-3,000 מתנדבים מהחברה הישראלית הפרוסים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully