וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי דחה בקשת וינרוט לעכב ההליכים בתביעת עזרא עורקבי כנגדו

אמיר הלמר

13.3.2003 / 16:37

ביהמ"ש: על וינרוט היה לצרף תצהיר לאימות העובדות בבקשתו; עורקבי תובע מוינרוט 4.4 מיליון שקל - חלקו בעסקת רכישת קרקעות הכנסייה היוונית האורתודוכסית בירושלים



שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב יהודה זפט דחה היום את בקשתו של עו"ד יעקב וינרוט לעיכוב הליכי התביעה בסך 4.4 מיליון שקל שהגיש כנגדו איש העסקים עזרא עורקבי. בתביעה טען עורקבי כי וינרוט, שהרוויח 2.2 מיליון דולר מעסקת רכישת קרקעות בירושלים על ידי המדינה מהכנסייה היוונית האורתודוקסית, מסרב להעביר לו את חלקו. תביעתו של עורקבי הוגשה באמצעות עו"ד ראובן בילט.



בבקשה לעיכוב הליכים שהוגשה על ידי עו"ד בעז בן צור ממשרדו של וינרוט, נטען כי כתב התביעה הוגש בניגוד להוראות ההסכם שנכרת בין וינרוט לעורקבי, שבו נקבע כי במקרה של סכסוך בין הצדדים יכריע בדבר בורר - השופט בדימוס אליהו וינוגרד.



בבקשה נטען בנוסף כי עורקבי הגיש את התביעה לבית המשפט כאשר הוא מודע לקיומה של הפסקה בהפניית סכסוכים לבורר, וזאת כחלק ממהלך מחושב שתכליתו, לטענת וינרוט, ליצור הד תקשורתי לטענות תוך שימוש לרעה בהליכי בית המשפט.



כאמור, השופט זפט דחה היום את בקשתו של וינרוט, וזאת מאחר שלבקשתו לעיכוב הליכים לא צורף תצהיר המאמת את עובדות הבקשה, כפי שדורשות התקנות. זפט דוחה את טענת וינרוט, כי אין צורך בצירוף תצהיר שכן ניתן ללמוד על נכונותו לקיים הליכי בוררות מהמסמכים שצורפו.



השופט זפט קובע כי משנמנע וינרוט מתמיכת בקשתו בתצהיר, הוא לא יצא ידי חובתו להוכיח כראוי כי היה ועודנו נכון לברר את הסכסוך בינו לבין עורקבי בהליכי בוררות. לגישתו של השופט, לא תמיד הסכמה המובעת במכתב לקיים בוררות משקפת את עמדתו האמיתית של הכותב, וכדי לברר את העניין כראוי היה על וינרוט להגיש תצהיר ולעמוד לחקירה של עורקבי במקרה הצורך.



השופט הטיל על וינרוט הוצאות בסך 10 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully