וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשת התוכנית הכלכלית מתעכבת עקב פער של 3 מיליארד שקל בין עמדות האוצר והביטחון בנושא הקיצוץ בתקציב

מוטי בסוק

13.3.2003 / 17:51

פגישה נוספת תתקיים הערב בלשכת רה"מ בהשתתפות נתניהו, שטרית ונציגי מערכת הביטחון; האוצר: הסטייה החריפה בהוצאות המשרד מסכנת את התוכנית הכלכלית כולה



הדיונים הקדחתניים בין נציגי האוצר לנציגי משרד הביטחון, שנמשכו כ-7 שעות, הסתיימו לעת עתה עם מחלוקת קשה. הפער בין עמדות האוצר ונציגי הביטחון עומד על 3 מיליארד שקל. המחלוקת בנוגע לקיצוץ בתקציב הביטחון מעכבת את הגשת התוכנית הכלכלית כולה כיוון שמדובר בנדבך חשוב. היקף הקיצוץ במשרד הביטחון יקבע את היקף הקיצוצים בסעיפים אחרים בתקציב.



ממשרד האוצר נמסר כי הסטייה החריפה בהוצאות משרד הביטחון מסכנת את התוכנית הכלכלית כולה. באוצר אף ציינו אפשרות כי אזרחים יעתרו לבג"ץ בשל פגיעה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ויטענו כי אי הסכמת משרד הביטחון לקצץ בתקציבו פוגעת באזרחי המדינה. המשנה ליועמ"ש דוידה לחמן-מסר, אמרה כי תתקשה להגן על משרד הביטחון במידה שתהיה פנייה כזו לבג"ץ.



היום בשעה 7 בערב תתקיים פגישה נוספת בלשכת ראש הממשלה בה ישתתפו שר האוצר בנימין נתניהו, השר במשרד האוצר מאיר שטרית, ונציגי מערכת הביטחון. ראש הממשלה ושר האוצר מעוניינים להגיע להכרעה בנוגע לקיצוץ בתקציב הביטחון עוד היום על מנת שבמשרד האוצר יוכלו לגבש באופן סופי את התוכנית הכלכלית.



נציגי משרד האוצר הציגו היום לראש הממשלה את עיקרי התוכנית הכלכלית. באוצר לא מפרטים על אלו יסודות נשענת התוכנית, אולם ניתן להעריך כי מלבד קיצוץ בתקציב היא תהיה מושתתת על יסודות נוספים, ביניהם הטלת מסים והעלאת יעד הגירעון של הממשלה. לפי הערכות, נגיד בנק ישראל, דוד קליין, הסכים לסייע למשק באמצעות הפחתת ריבית, אולם רק לאחר אישור התוכנית הכלכלית בקריאה שלישית בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully