וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת אלשייך ביטלה הקפאת ההליכים של קבוצת און מיזוג אויר

אמיר הלמר

13.3.2003 / 17:37

השופטת: "בית המשפט חייב, בראש ובראשונה, לדאוג לכך כי הפעלה בתקופת הקפאת הליכים לא תהא הפעלה גרעונית"



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, הורתה היום על סיומה של תקופת הקפאת ההליכים בקבוצת החברות און למיזוג אויר שבבעלות יעקב דביר. החברות, שנקלעו לחובות המסתכמים בכ-123 מיליון שקל, נכנסו להקפאת הליכים לפני כחודש ומונו להן מנהלים מיוחדים.



אלשייך הורתה אתמול על קיום דיון דחוף בעניינה של הקבוצה - וזאת לאור דו"ח שהגישו לה אתמול המנהלים המיוחדים של החברה. בהחלטתה היום קובעת השופטת כי תוכנית ההבראה שצירפו המנהלים המיוחדים אינה מצביעה על מקור המימון להפעלת החברה בתקופת הקפאת ההליכים.



השופטת מציינת כי מלבד המידע לפיו כדי לבצע תוכנית הבראה בחיפה יש צורך במימון חיצוני נוסף של 7.5 מיליון שקל כל התייחסות לשאלה מי יממן את הקבוצה. "אין כל ספק שבית המשפט חייב, בראש ובראשונה, לדאוג לכך כי ההפעלה בתקופת הקפאת הליכים לא תהא הפעלה גרעונית", אומר השופטת ומוסיפה כי אחרת אין כל הבדל בין הקפאה לבין הלכי פירוק או כינוס נכסים.



סיבה נוספת אותה מספקת אלשייך לצורך בסיום הקפאת ההליכים בקבוצה הינה העלמותם של בעלי העניין בחברה. השופטת מציינת כי בעלי העניין הם המעוניינים הראשיים בהבראת החברה שלהם. "נפלא ממני כיצד בעל עניין שיש לו אינטרס ראשון במעלה להבריא את חברתו 'נעלם' מהמהלך ומשאיר 'בשדה' את המנהלים והעובדים".



השופטת מציינת בהחלטתה כי נראה שאחת המטרות הראשוניות לבקשת הקפאת ההליכים היתה מניעת חילוט ערבויות. "זהו למעשה כינוס דה?לוקס", קובעת השופטת, ולא לשם כך נועדו הקפאות ההלכים.



השופטת מציינת כי מאחר שלחברה אין מקורות כספיים, אין תוכנית ריאלית, הפרויקטים בהם החלה הושבתו והעובדים אינם רוצים לשתף עוד פעולה אזי אין מנוס מלקבוע כי הקפאת ההליכים הגיעה לסוף דרכה. השופטת קובעת כי בכדי לסיים את הקפאת ההלכים בצורה מסודרת יוארך הצו עד ל-19 למארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully