וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב תגובה חריף להרווארד וסטנפורד: "אכזבתם אותנו"

12.10.2023 / 9:12

בכירי האוניברסיטה העברית, בראשות הנשיא פרופ' אשר כהן, ובוגרי הרווארד בישראל שלחו מכתבי תגובה חריפים לאוניברסיטאות שהוציאו הודעות גינוי רפות למתקפה בעוטף עזה: "מצפים לעקרונות וסטנדרטים מוסריים גבוהים". בתיה ועידן עופר התפטרו מביה"ס קנדי של הרווארד

סא"ל סלמאן חבקה על הלחימה ביישובי עוטף עזה. 12 באוקטובר 2023/אמיר בוחבוט

היום (חמישי) יצא מכתב תגובה חריף לנשיאי הרווארד וסנטפורד בחתימת פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' תמיר שפר, רקטור האוניברסיטה העברית ופרופ' מדינה לנשיאי האוניברסיטאות הרווארד וסטנפורד. זאת בעקבות הודעות הגינוי הרפות שהוציאו אותן אוניברסיטאות את התקיפה האכזרית של חמאס את ישראל ורצח תושבי הדרום.

במכתב התגובה לנשיאי הרווארד וסטנפורד, הסבירו בכירי האוניברסיטה העברית כי אין מקום "לאזן" או להצדיק תקיפה אכזרית כמו זאת של חמאס את ישראל. "ההודעה שיצאה מהאוניברסיטה בהובלתך אינה עומדת בסטנדרט, ולו המינימלי ביותר, של מנהיגות מוסרית, אומץ לב ומחויבות לאמת." מכתב התגובה ממשיך ומפרט את מהלך האירועים הטרגי, כפי שאלה התרחשו בדרום הארץ החל מה 7.10.23, את פשעי המלחמה והזוועה שביצע חמאס באזרחים חפים מפשע ומסיים במשפט אכזבתם אותנו. לא רק כישראלים, הנמצאים תחת האיום המתמיד שיבוצע בהם רצח עם, אלא גם כמנהיגים אקדמיים, המצפים מהקולגות שלהם שידגימו עקרונות וסטנדרטים מוסריים גבוהים ואומץ לב, בעת מבחן".

נשיא האונ' העברית, אשר כהן. הדס פרוש / Flash90, אתר רשמי
בראש החותמים. פרופ' אשר כהן/אתר רשמי, הדס פרוש / Flash90

גם מועדון בוגרי הרווארד בישראל (Harvard Club of Israel) הוציא הצהרה חריפה לנשיאת הרווארד וחברי הנהלת האוניברסיטה האמריקאית בהמשך לתגובה הרפה שפרסמו אתמול (ראו מטה בלינק) למסע ההרג שביצע ארגון הטרור חמאס בישראל. מועדון הבוגרים בישראל ונשיאו שגיא מלמד, קוראים במכתב להנהלת הרווארד לגנות בכל תוקף את המעשים המחרידים ולהביע תמיכה בישראל ובזכותה להגן על עצמה. בין החתומים על המכתב גם נדב טופולסקי, יו"ר ובעלי רשת 13, מבוגרי ביה"ס לעסקים של הרווארד.

במכתב, כותבים נציגי המועדון, בין היתר: "אנו מכירים בכך שהסכסוך הישראלי-פלסטיני מורכב מאוד, וכל דיון בסכסוך דורש ניואנסים. אבל אין שום ניואנס ברצח רחב היקף, אונס, חטיפה, עינויים וחילול גופות המבוצעים ואז נחגגים על ידי חמאס ותומכיו. חמאס אינו מייצג את השאיפות לכאורה של העם הפלסטיני והוא מציע רק שפיכות דמים וטרור לעם הפלסטיני... אל מול הרוע, הרווארד חייבת להכריז שלהצהרות תומכות טרור כמו אלו שפורסמו על ידי קבוצות הסטודנטים ביום ראשון אין מקום בשיח האזרחי בהרווארד או במקומות אחרים. אם הרווארד רוצה להיות מנהיגה מוסרית עבור העולם, ההנהגה שלה חייבת להתבטא באופן מיידי ונחרץ. כל דבר פחות מתמיכה מלאה בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה והוקעה חד משמעית של הטרור הזה אינו מתקבל על הדעת ואינו ראוי למוסד בסדר הגודל של הרווארד".

המכתב עורר הדים גם בעולם העסקים. ביל אקמן, מנהל קרן הגידור המובילה פרשינג סקוור, קרא לאוניברסיטת הרווארד לחשוף את שמות החותמים על המכתב. "אסור שהאנשים הללו יתחבאו תחת מטרייה ארגונית בזמן שהם מגנים על מעשים של טרוריסטים. תגידו לנו מי אלה כדי שנדע לא להעסיק אותם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עידן עופר עם חיילי צה"ל. יחצ,
עידן עופר עם חיילי צה"ל/יחצ

בתיה ועידן עופר התפטרו מהועד המנהל של בית הספר קנדי בהרווארד במחאה על התגובה הרפה של האוניברסיטה למלחמה ולטבח החפים מפשע שבוצע בישראל

בתיה ועידן עופר חברים בועד המנהל של בית הספר הנחשב בעולם לממשל שנים ארוכות ואולם היום לאחר ההודעה של הארוורד המאזנת בין ישראל לחמאס החליטו שלא לשתוק ולפרוש מיידית מהוועד המנהל של קנדי. כמו כן, תרמו תרומה אישית של 8 מיליון שח לאחים לנשק לחמ"ל האזרחי בנוסף למיליונים רבים שנתרמו דרך החברות בבעלותם

בתיה ועידן עופר: "אנו מאמינים שלאוניברסיטת הרווארד, בהיותה אוניברסיטה מובילה בעולם, יש חובה ואחריות לנקוט עמדה ברורה נגד מתקפה ברברית על ישראל. ההצהרות של בכירי הרווארד כשלו באיזכור שמה של ישראל ובגינוי חריף של חמאס כארגון טרור רצחני, שמטרתו היא השמדת מדינת ישראל והעם היהודי. אנו מאוכזבים מההצהרות הרפות ומחוסר נקיטת עמדה ברורה של בכירי האוניברסיטה נגד הטרור הרצחני של חמאס. לפיכך, החלטנו להתפטר מתפקידינו, בוועד המנהל של בית הספר על שם ג'ון קנדי באוניברסיטת הרווארד. ליבנו ומחשבתו נתונה בימים אלה עם משפחות ההרוגים. אנו מייחלים לחזרתם המהירה של החטופים הביתה ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. עם ישראל חי - וינצח את הטרור".

  • עוד באותו נושא:
  • הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully