וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשלום בזמן מלחמה: סמוטריץ' דורש מענק מיידי לכל מפונה

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 16:02

השר הודיע כי יביא לממשלה החלטה מיידית לפיה המדינה תעביר לאזרחי היישובים שפונו מענק סיוע בסך 1,000 שקל לנפש ועד 5,000 שקל למשפחה; 30 מיליון יועברו מיידית לרשויות בעוטף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
שר האוצר. הסכום שיועבר לא יהיה על חשבון הפיצויים/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי יביא לאישור הממשלה החלטה על מענק של 1,000 שקל לכל אדם שפונה מיישובי עוטף עזה ועד 5,000 שקל למשפחה, כמענק התארגנות מיידי שלא על חשבון הפיצוים בשל נזק ישיר.

בנוסף יועבר היום לרשויות עוטף עזה סכום של 30 מיליון שקל על מנת לתת מענה לצרכים המידיים והראשוניים של רשויות אזור עוטף ישראל שנפגעו קשות במלחמה. לפי הודעת האוצר, סכום זה יועבר עוד היום בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי גורמי המקצוע הרלוונטיים.

השר סמוטריץ' אמר כי מעבר למערכה הצבאית שהמדינה מנהלת כעת כדי להכריע את חמאס, נדרשת עבודה מאומצת כדי לשקם ולבנות מחדש את הישובים שנפגעו, ובשיחות שקיים עם ראשי הרשויות בימים האחרונים הוא למד על האתגרים הגדולים ועל הצורך בתקציב שוטף מיידי וגמיש למתן מענה לצרכים המידיים הנובעים מניהול המערכה.

עוד אמר כי הוא מחזק את ידי הרשויות ותושביהם ובתקווה כי הסיוע האמור יעזור ולו במעט בהתמודדות המורכבת כל כך עם המצב הקשה.

בשל המלחמה בדרום אזרחים רבים פונו מבתיהם, כאשר בחלק מהמקרים נגרם נזק גדול לרכוש. בנוסף לכך העסקים באזור ובמקומות רבים נוספים ברחבי הארץ סגורים וללא הכנסות.

כפי שפורסם בוואלה מוקדם יותר היום, שר האוצר רצה להודיע על תוכנית מענקים לכל תושבי המדינה, בדומה לצעד שנעשה בקורונה, ואולם אגף תקציבים התנגד ודרש כי המענקים יינתנו לתושבי העוטף בלבד ולמי שנפגע במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully