וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות במלחמה: זינוק בתשלום על מזון וטיסות

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 18:04

מנתוני חברת שבא עולה כי מאז פרצה המלחמה זינקה ההוצאה על כרטיסי טיסה ב-84% וההוצאה על מזון ב-69%. הציבור עצר את שאר הקניות, עם ירידה כללית של 33%

אישה משלמת עם כרטיס אשראי. ShutterStock
33% ירידה בהוצאות: לאור המלחמה, הציבור בישראל קונה פחות/ShutterStock

המלחמה שפרצה ביום שבת האחרון תפסה את הציבור לא מוכן. מאז שבת חנויות רבות נסגרו, הקניונים ריקים, הכבישים והרחובות דלילים.

הישראלים צמצמו משמעותית את הקניות בכרטיסי אשראי בימים אלה, בהיקף של 33% בהשוואה לימים רגילים, כך עולה מנתוני חברת שבא.

בימי המלחמה היקף ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי הגיעו ללמעלה מ-4.424 מיליארד שקלים לעומת סכום ממוצע של למעלה מ-6.592 מיליארד שקלים בשבוע רגיל.

ואולם בארבעה ענפים במשק חלה עליה בהוצאות לעומת סכום הרכישות הממוצע בהם בימים ראשון עד רביעי בתקופה האחרונה. מדובר על עלייה בהוצאות בענף התעופה (84%), רשתות המזון (69%), חנויות ציוד לחיות (23%) ורשתות פארמה ובתי מרקחת (4%). הדברים עולים בקנה אחד עם העלייה במחירי הטיסות ועם הרצון העז של חלק מהציבור לחזור לארץ ולעומת זאת של חלק אחר בציבור לצאת מהארץ.

העלייה בהוצאות המזון יכולה לנבוע הן מהעובדה שרבים לא הולכים למקומות העבודה, בתי הספר והגנים לא פועלים ומשפחות נמצאות בבתיהן במהלך כל היום, בעוד שבעבר אכלו חלק מהארוחות מחוץ לבית. הסבר נוסף הוא ההתגייסות הגדולה לטובת תרומות לחיילים ולתושבים מפונים, וכמובן העובדה שהרשתות העלו מחירים בחדות, כשהן מנצלות את המצב.

ענפים בולטים שבהם נרשמו ירידות חדות בהיקף ההוצאות בהשוואה לממוצע הן ביגוד והנעלה (80%-), חשמל ואלקטרוניקה (47%-), חנויות ספרים וצעצועים (-64%) בידור ופנאי (73%-), מסעדות ובתי קפה (60%-).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully