וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוראים מציאות מוארת: המדריך המעשי לחוסן נפשי בתקופת המלחמה

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 12:32

לאור המצב הבטחוני, הוזמן המאמן הרוחני ואיש האור ג'בר חביש, שפועל לחיזוק החוסן הישראלי הלאומי בכל העולם, לשהות בקרב הקהילה היהודית ב-L.A, בקרבה הוא מהווה דמות בעלת עוצמה והשפעה, לטובת גיוס תרומות, הסברה חיונית ותמיכה בארגונים ישראלים בקו האש

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

עם פרוץ המלחמה, הוזמן ג'בר חביש, מנטור ומאמן רוחני הפועל בד"כ מישראל, לשהייה בארה"ב בקרב קהילה ישראלית-יהודית לטובת מאמצי ההסברה החיוניים למעמדה של ישראל בעולם. בנוסף למסעות ההסברה, יפעל חביש לגיוס תרומות ויוזמות תמיכה בארגונים ישראלים שנפגעו או אשר פועלים בקו האש.

בו בעת שהוא תומך בקהילה הישראלית והיהודית כולה ומחזק את ידה, הוא יקיים מפגשים דו-שבועיים בקבוצות, שיסייעו למשתתפים בחיזוק והתחדשות אנרגיטית. המפגשים יתקיימו עבור הקהילה ללא עלות (להרשמה למפגשים ניתן לפנות לקרן בטלפון 818-3005353).

כאן, בינתיים ובמקביל, הוא חושף בפנינו את משנתו במילים, ומציג מדריך אישי חיוני ופרקטי, לאימוץ דרכים מעשיות באמצעותן נוכל להתחזק אנרגטית בתקופה המאתגרת שאנו עוברים:

ג'בר חביש, מנטור ומאמן רוחני, מציג מדריך מעשי לחיזוק החוסן הנפשי בעת מלחמה. פרטי,
ג'בר חביש, מנטור ומאמן רוחני, מציג מדריך מעשי לחיזוק החוסן הנפשי בעת מלחמה/פרטי

מרחב מוגן ללב:

מרחב מוגן ללב - חשוב מאוד בתקופה הזו לעטוף את עצמנו באנשים שאוהבים אותנו ואנו אוהבים אותם, אהבה הדדית, מה שנקרא מרחב מוגן ללב ולנפש. לשוחח עם אנשים שטוב לנו בקרבתם, כאלו שאנחנו מרגישים שהלבבות שלנו מחוברים אליהם. רצוי להשקיע יותר זמן בשיחות עם האנשים החזקים מנטלית מתוכם, כאלו שתופסים בגישה אופטימית וחזקי אמונה.

חיזוקים - השתדלו להיות המחזקים בשיחות שאתם מקיימים. אם יש ביניכם אנשים שאתם אוהבים אבל הם פסימיים והגישה שלהם שלילית (המחשבה הפנימית והדיבור החוצה) - אל תנטשו אותם, הזינו אותם באור ועידוד אבל שימו לב ליחס הזמנים בשיחות. נסו להיות אלו שמשפיעים עליהם לטובה. כשאנחנו מחזקים מישהו אחר אנחנו משמיעים את מילות החיזוק גם לעצמנו.

צמצום שיפוטיות - השתדלו להיות פחות שיפוטיים בתקופה זו, שיפוטיות מעוררת בנו כעס ותסכול ונזק נפשי שנאגר בנו ומשפיע עלינו לרעה. לכולנו יש דעות ויש מה להגיד על המצב הפוליטי והמדיני, על התקשורת ועוד, אבל זה לא הזמן, שיפוטיות בעת הזו יכולה להזיק לנפשנו. זה הזמן לשאוב אופטימיות, להדליק את האור הפנימי שלנו ולשלוח אנרגטית חוכמה ובינה ללב נשמת מקבלי ההחלטות, שיקבלו את ההחלטות הנכונות לטובתה העליונה של מדינת ישראל.

מציאות מחשבתית - חשוב לברוא לעצמנו מחשבה חיובית, להאמין שאנחנו ננצח במלחמה, שנצליח להציל את השבויים שלנו השוהים כעת תחת ארגון החמאס, ולקוות לבשורות טובות. רצוי להפוך את המחשבה הזו למנטרה ולשדר אותה לעצמנו ולסביבה בתדירות גבוהה, בכל שיחה וכל סיטואציה שמדברים על המלחמה.

משמעותה של תמיכה עולמית - היו במודעות שקיימת תמיכה עולמית, דעו והאמינו שאנו עם אהוב שמקבל המון אהדה ותמיכה, המונים בעולם עומדים לצידנו ומבינים שהמצב כיום לא דומה לשום מצב מוכר מהעבר שהעם היהודי ידע. העם היהודי בעל השפעה רחבה, הוא עם אהוב ונערץ. העומדים לצידנו בעת הזו, יעניקו לנו עוד כוח לעבור את המבחן הזה בהצלחה.

זמן להתנתקות - חשוב לפנות לכם זמן להתנתק מהחדשות, להפיג את הלחץ הגדול סביבנו. צאו להליכה בטבע, תקבעו לכם שעה של עיסוי מרגיע שישחרר מהגוף את האנרגיה השלילית שהצטברה, כך יתפנה מקום להכיל אנרגיה חדשה ונצליח לחזור לנשום. הכוונה היא לא לספא פינוקים מנותק מהמציאות, אלא עיסוי פיזי אפקטיבי לשחרור אמיתי של לחץ, כאב ואנרגיה כבדה מהגוף ומהנשמה.

תנועה - אל תרבצו שעות רבות מול הטלוויזיה והחדשות, במצב כזה, הגוף והנשמה ייכנעו לכבדות. תקומו מדי פעם, תעזבו מסכים, תעשו הליכה משחררת, תמתחו את השרירים והזיזו את העצמות. תזרימו את הדם בגוף באמצעות תנועה.

מגע - חבקו את הילדים, חבקו את בני ובנות הזוג, הרעיפו עליהם אהבה ותסכימו לקבל בחזרה. תודו על קיומם, חבקו את ההורים והאנשים שאתם אוהבים, לטפו חיות מחמד, גם הם זקוקים לאהבה ובעצם המגע גם אתם תזוכו. מגע וחיבוק מחזקים אותנו ואת הצד השני, על אחת כמה וכמה אם למגע מצטרפות מילים מחזקות, רגש שמביעים במילים חיוביות, בעיקר הודיה והערכה על כך שהם קיימים בחיינו.

תפילה - אם יש לכן ילדים בצבא או רחוקים מהבית, השתדלו להמיר את אנרגיית הפחד והחרדה לאנרגיות של תפילה, אמונה, שמירה והגנה, מי שמאמין - האמונה ממזערת בקרבו את הפחד, אני מאמין בלב שלם שאין דבר חזק בעולם מאשר תפילה של אמא!

ערבות הדדית - תפתחו את הלב (וגם את הארנק על פי יכולתכם) תתרמו ותנו מעצמכם מנטלית ופיזית, לארגונים התנדבותיים שתומכים במערכה. ההרגשה שלכם תשתפר כשתהיו בנתינה, שתרגישו שאתם לא אדישים ועומדים מהצד. נתינה מכל סוג שהוא, תמיד מחזקת, הן את הצד הנותן והן את הצד המקבל.

תזונה נכונה ושינה טובה - הרבו בשתיית מים מים במהלך היום והזינו את עצמכם באוכל בריא, גם אם אין תיאבון, כך שתהיו בהכרה לדאגה שלכם לעצמכם. חוסר תיאבון לאורך זמן עלול להחליש אותנו גם פיזית והחולשה הפיזית תעצים את התסכול הנפשי. המודעות לכך וההקפדה על הזנה בריאה, תיצוק אצלנו את התחושה שאנחנו חשובים לעצמנו, שאנחנו דואגים לגוף שלנו, לבריאות שלנו ובעקיפין גם לנפש שלנו.

על אותו משקל, נסו להקפיד על שעות שינה תקינות, גם אם הדאגות מקשות עליכם להירדם. אפשר להיעזר בשמנים אתרים שמרגיעים ועוזרים לשינה, לקרוא ספר שינתק את המחשבות מהמציאות המטרידה, לא לסרב לנטילת כדורי שינה אם יש צורך אמיתי, כבו מסכים, תנשמו עמוק, תעשו קצת העפלה בחדר ותנו למחשבות לשקוע. אם זה עוזר לכם, האזינו למוסיקה מרגיעה, עשו כל שביכולתכם כדי לאשר לעצמכם זמן שינה כדי לשמור על שפיות נפשית.

זה לא הזמן לחוש בדידות - אל תרגישו לבד, אם אתם מרגישים בודדים, הקיפו את עצמכם באנשים ואל תהססו לבקש עזרה / תמיכה נפשית, לא מעט עמותות וארגונים מיועדים כיום בדיוק למטרה הזו.

הדליקו נרות - בהדלקת נרות יש אנגיה חיובית, הדליקו 5 נרות ביום: 1. לעילוי נשמת הנרצחים הישראלים 2. תפילה ממוקדת לשמירה והגנה על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון 3. לאור והארה בלב ובנשמת מנהיגי ישראל לניהול חכם ואפקטיבי של המערכה ובלב של מנהיגי העולם שיתגייסו לטובתנו 4. לחיזוק האור שבתוכנו וסביבנו, בתוך וסביב ילדינו ואנשים הקרובים והאהובים שלנו 5. עם התכוונות עוצמתית מעומק הנשמה לאור גדול שיעטוף ויזין את מפת ישראל והדגל שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully