וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה למלחמת בזק ועליות מסחררות באירופה מובילות את הדאו לעלייה של כ-2%

סוכנויות הידיעות

16.3.2003 / 10:39

מדד השבבים מזנק בכ-5%; העליות - למרות ירידה במכירות הקמעוניות בפברואר; AMD ואינטל מוסיפות 2.9%; טייקו נופלת ב-10% בעקבות אזהרת רווח



תקווה למלחמת בזק שתיישב את בעיית עיראק ועליות מסחררות בבורסות אירופה מקפיצות את מדדי וול סטריט, בהובלת מניות השבבים. מדד המוליכים למחצה מזנק ב-4.5%. עליות נרשמות גם במניות הבלו צ'יפ, בהובלת מניות הקמעונות והברוקרים. מדד דאו ג'ונס מתחזק ב-1.9% ואילו הנאסד"ק מזנק ב-2.4%.



היום גברו ההערכות כי אם אכן תתפתח מלחמה בעיראק, היא תהיה קצרה מאוד, וזאת לאור פרסומים ב-CNN לגבי מגעים חשאיים שמנהלת ארה"ב עם בכירים בצבא העיראקי כדי לגרום לחלק מיחידות הצבא להיכנע ולא להילחם במידה שתפרוץ מלחמה. לפי המקורות, המגעים עם העיראקים לא מנוהלים על ידי הפנטגון, אלא על ידי "חלקים" אחרים של הממשל האמריקאי. דובר משרד החוץ האמריקאי הכחיש את הדברים.



במקביל, נמשכים הדיונים במועצת הביטחון באשר לאפשרות אימוץ רשימת התנאים שהציעה בריטניה כערובה לפירוזה של עיראק מנשק להשמדה המונית. צרפת, רוסיה וסין דחו את התוכנית, שכללה דרישה שסדאם חוסיין יודה מעל מסכי הטלוויזיה העיראקית כי הוא מחזיק בנשק להשמדה המונית אך מתכוון כעת למסור אותו לידי האו"ם. ארה"ב אמרה כי אם ההצעה תזכה ברוב במועצה היא תסכים לדחות את האולטימטום שהציבה לעיראק להתפרק מנשקה עד ליום שני.



בחזית הכלכלית רשמו המכירות הקמעוניות בארה"ב ירידה של 1.6% בחודש פברואר - החדה ביותר מאז אירועי ה-11 בספטמבר. הירידה היתה גבוהה מהתחזיות לירידה קלה של 0.5%. בניכוי מכירות כלי רכב, ירדו המכירות הקמעונאיות ב-1%. בחודש ינואר עלו במכירות הקמעונאיות ב-0.3%.



מניות השבבים רושמות עליות מרשימות: AMD עולה ב-2.4%; אינטל ב-3.2%; נשונל סמיקונדקטור ב-4.5%.



אינטרנשונל פייפר (סימול IP), יצרנית מוצרי העץ והנייר הגדולה בעולם, הורידה את תחזיות הרווח לרבעון הראשון. למרות אזהרת הרווח, המניה עולה ב-0.7%. IP אמרה כי אי הוודאות בנוגע למלחמה בעיראק, עליית מחירי הנפט ומזג אוויר קיצוני במהלך הרבעון פגעו בעסקיה. במקום תחזיות האנליסטים לרווח של 20 סנט למניה צופה החברה רווח של כ-12 סנט, בדומה לרבעון המקביל.



AOL-טיים וורנר עולה ב-2.4%, על רקע ידיעות שתאגיד המדיה והבידור החל לנסות למצוא רוכשים לחטיבת המו"לות. המכירה תסייע ל-AOL להוריד את נטל חובותיה, המעורר דאגה בקרב משקיעים וסוכנויות דירוג האשראי.



HP נופלת ב-6.8%, לאחר שתיקנה את דיווחי תזרים המזומנים התפעולי לרבעון הראשון, והורידה אותו ב-18% ל-647 מיליון דולר בשל טעות חשבונאית.



מניית קונצרן טייקו (סימול TYC) נופלת בכ-10% לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח ל-2003 בשל ירידה בשולי הרווח, ועלויות חשבונאיות של 325 מיליון דולר בחטיבת מערכות האבטחה שלה. נשיא היחידה פוטר מתפקידו. טייקו היתה נתונה תחת חקירות חשבונאיות במהלך השנה החולפת, ונחשדה בניפוח הכנסות.



טייקו פירסמה במקביל תחזית מעודדת לשנים 2004-2006 בה צפתה עלייה דו ספרתית ברווח ושיפור של 4%-6% בהכנסותיה מדי שנה. מנכ"ל החברה אדווארד ברינס מתכוון לסגור 300 מ-2,000 מפעליה ולהתמקד בצמיחה אורגנית תוך נסיגה ממסלול הרכישות של המנכ"ל המודח, דניס קוזלובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully