וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר ומשהב"ט החליטו לקצץ מיליארד שקל בתקציב הביטחון בכל אחת מ-3 השנים הקרובות

ליאור כגן

13.3.2003 / 22:10

בפגישה שהתקיימה היום בלשכת ראש הממשלה סוכם כי משרד האוצר יכניס חשב מלווה למשרד הביטחון; תקציב משרד הביטחון ב-2003 - 35.2 מיליארד שקל



רה"מ, האוצר ונציגי משהב"ט החליטו לקצץ מיליארד שקל בתקציב הביטחון בכל אחת מ-3 השנים הקרובות. תקציב משהב"ט עומד ב-2003 על 35.2 מיליארד שקל. בפגישה שהתקיימה היום בלשכת ראש הממשלה סוכם עוד כי משרד האוצר יכניס חשב מלווה למשרד הביטחון.



הפגישה הערב התקיימה בלשכת ראש הממשלה והשתתפו בה שר האוצר בנימין נתניהו, השר במשרד האוצר מאיר שטרית ונציגי מערכת הביטחון.



הסיכומים האחרונים מסיימים מחלוקת קשה בנוגע לקיצוץ בתקציב הביטחון שעיכבה את הגשת התוכנית הכלכלית כולה כיוון שמדובר בנדבך חשוב. על פי היקף הקיצוץ במשרד הביטחון ייקבע היקף הקיצוצים בסעיפים אחרים בתקציב.



במהלך הדיונים העלתה המשנה ליועמ"ש, דוידה לחמן מסר, את האפשרות כי אזרחים יעתרו לבג"ץ בשל פגיעה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ויטענו כי אי הסכמת משרד הביטחון לקצץ בתקציבו פוגעת באזרחי המדינה. לחמן-מסר אמרה כי תתקשה להגן על משרד הביטחון במידה שתהיה פנייה כזו לבג"ץ.



באוצר לא מפרטים על אלו יסודות נשענת התוכנית, אולם ניתן להעריך כי מלבד קיצוץ בתקציב היא תהיה מושתתת על יסודות נוספים, ביניהם הטלת מסים והעלאת יעד הגירעון של הממשלה. לפי הערכות, נגיד בנק ישראל, דוד קליין, הסכים לסייע למשק באמצעות הפחתת ריבית, אולם רק לאחר אישור התוכנית הכלכלית בקריאה שלישית בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully