וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד הפלא של עולם ההשקעות האמריקאי התגייס להסברה הישראלית

14.10.2023 / 12:45

לביל אקמן מעולם לא היה קשר מיוחד לישראל - עד השבת שעברה. בסדרת ציוצים, הסברה ופעילות נגד השתיקה הרועמת של הרווארד, ילד הפלא היהודי של עולם ההשקעות האמריקני נכנס לקו הראשון של הלחימה התקשורתית ומסיר את הכפפות

בווידאו: צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהוביל את מתקפת הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה/צילום: דובר צה"ל

"כדי להבין את הקונטקסט, דמיינו את התגובה של ארצות הברית אם 2,500 מקסיקנים פולשים לטקסס, רוצחים באכזריות 1,200 אזרחים, כולל נשים, ילדים ותינוקות, אונסים, עורפים ראשים ושורפים אותם חיים - וחוטפים עוד 150, כולל עוללים".

את הדברים הללו צייץ ב-X (לשעבר טוויטר) ביל אקמן, אחד מאנשי העסקים החשובים בארה"ב. אקמן הוא מנהל קרן הגידור פרשינג סקוור (Pershing Square), החולשת על נכסים בשווי של כ-185 מיליארד דולר. על אף היותו יהודי וכך גם שתי נשותיו, בעבר ובהווה, המיליארדר בן ה-57 מעולם לא נקשר ישירות בפעילות פוליטית פרו-ישראלית - אבל בשבוע החולף הוא הפך לדובר המשמעותי ביותר שלנו בעולם הפיננסי.

הזעם והתמיכה של אקמן פרצו בתחילת השבוע, כשקבוצת סטודנטים פעילים בהרווארד חתמה בעילום שם על מכתב שבו נטען כי "המשטר הישראלי אחראי לכל הפעולות האלימות שקורות בעזה, בית כלא תחת שמיים פתוחים". אקמן, בוגר האוניברסיטה, לא איחר להגיב. "פרסמו את השמות, כדי שאדע לא להעסיק את האנשים הללו בעתיד", צייץ ב-X והוסיף: "אי אפשר להסתתר תחת חסותה של חברה תאגידית כדי לתמוך בפעולות טרור". בעקבות קריאתו של אקמן, אכן נחשפו השמות על ידי הארגון האקטיביסטי הימני Accuracy in Media, ששלח פעילים לקמפוס כדי לאתר את החותמים.

ביל אקמן. Bryan Bedder, GettyImages
אגרסיבי בהסברה כמו בעולם ההשקעות. ביל אקמן/GettyImages, Bryan Bedder

הרעיון בבסיסה של אסטרטגיית הגידור הוא להביא לרווח בכל מצב נתון, ולכן נדרשת טקטיקת השקעה שכוללת גם מכירת מניות בחסר (שורט). לפיכך, התבטאויותיו של אקמן אינן מפתיעות איש - הנחרצות שלו מבטאת אופיו כמשקיע אגרסיבי שהולך לאקסטרים ולא פוחד מעימותים. לצד רכישת אחזקות בענקית הקמעונאות טארגט ורשת המזללות צ'יפוטלה, הוא יצא ב-2012 לקרב ענק נגד ענקית תוספי התזונה הרבלייף. אקמן טען שכל דרכי הפעולה של הרבלייף מעידות על כך שמדובר בתרמית פירמידה, פרשינג סקוור מכרה בחסר מניות בשווי מיליארד דולר וגרמה למניית החברה להתרסק.

המאבק המתוקשר של אקמן, שהונצח גם בסרט "להמר על אפס" (Betting on Zero) בנטפליקס, נמשך לא פחות משש שנים, אבל לא צלח בשל לחצים פוליטיים, חקירות של ה-FBI נגד אנשיו ומאבק בלתי פוסק עם הנמסיס שלו, המיליארדר קארל איקן, שקנה פוזיציות נגדיות בהרבלייף. בפברואר 2018, כשמניות החברה עלו, אקמן הודיע שהוא מושך את השקעתו. מאחר שערך המניה היה גבוה באותו זמן, ההערכה היא שפרשינג סקוור הפסידה יותר ממיליארד דולר מהמהלך.

אלא שאקמן לא הגיע לאן שהגיע בזכות כישלונות. בתחילת 2020, מעט לפני ימי הקורונה, רכשה פרשינג סקוור ביטוח נגד קריסה בוול סטריט, במקום למכור מניות של חברות עם איתנות פיננסית. המהלך הניב לה יותר מ-2.5 מיליארד דולר בחודש אחד. הייתה לו סדרת הצלחות נוספת, אולם ב-2022 רשם נפילה כואבת עם נטפליקס. אקמן רכש יותר ממיליארד דולר ממניות החברה, אך מכר את כולן לאחר הצניחה הגדולה באפריל והפסיד 400 מיליון דולר. בשורה התחתונה, ב-19 שנות הפעילות של פרשינג סקוור, החברה הניבה תשואה של יותר מ-600 אחוז למשקיעיה.

בחזרה לשורשים של אקמן. למיליארדר יש קשר חזק מאוד ליהדות, והוא תרם וממשיך לתרום מיליוני דולרים למוסדות יהודיים. עם זאת, כאמור, לישראל לא היה לו ממש קשר - עד השבוע האחרון. הוא לא הסתפק בציוץ על הרווארד. מדי יום הוא מקפיד לציין את גודל האסון שפקד את עוטף עזה, מצייץ, מפיץ סרטוני זוועה לצורך הסברה ואקטיבי במיוחד במאבק הישראלי.

זוכרים את הציוץ שעמו פתחנו, על פלישת המקסיקנים לטקסס? אז אקמן פרסם ציוץ המשך: "עכשיו תכפילו ב-35.5 כדי לשקף את גודל האוכלוסייה שלנו. מה אם 42,600 אמריקנים היו נרצחים ו-5,235 היו נחטפים? איך היינו מגיבים?"

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully