וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכים בחזית: המשק הישראלי מתגייס למלחמה ונרתם לסייע בדרום

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 16:17

קבוצת דיסקונט מודיעה היום (א') על הקמת קרן סיוע ייעודית בסך 50 מיליון שקל עבור ילדים ונוער שנפגעו בקו העימות במהלך המלחמה. זוהי יוזמה אחת מיני רבות של עסקים במשק הישראלי שנרתמים ותורמים למען שיקום הדרום, תמיכה בתושבים חיזוק צה"ל והעלאת המורל בקרב לוחמים

אילוסטרציה. ShutterStock
תומכים בחזית: המשק הישראלי מתגייס למלחמה ונרתם לסייע בדרום/ShutterStock

50 מיליון שקל למען ילדי העוטף

קבוצת דיסקונט מודיעה היום (א') על הקמת קרן אור, קרן סיוע ייעודית עבור ילדים ובני נוער שנפגעו בקו העימות במהלך המלחמה. הקרן, בהקמת בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל, תעמוד על סך 50 מיליון שקלים ותפעל לספק מענה הוליסטי רחב היקף וארוך טווח עבור צרכיהם של הילדים ובני הנוער, לטובת ריפוי הגוף והנפש הרכה ובמטרה להשיב להם את הביטחון האישי והקהילתי.

'קרן אור' תנוהל על ידי ועדה מקצועית אשר תקבע תכנית פעולה כוללת שתגובש עם גורמי מקצוע מהמערך הפסיכולוגי, הנפשי, הרפואי והחינוכי, לרבות החינוך המיוחד, ותפעל באמצעות עמותת 'הזנק לעתיד' בשיתוף פעולה עם הקואליציה הישראלית לטראומה המפעילה את מרכזי החוסן בעוטף עזה ובמוקדים הנוספים בדרום הארץ.

הקרן תספק מענה לצרכים מגוונים, במטרה לאפשר לאותם ילדים לחזור לתפקוד מיטבי בחייהם, בהם: הענקת מעטפת ביטחון וליווי אישי לכל אחת ואחד מהילדים, מתן מענה לצרכים פיזיים, טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים רגשיים במגוון אמצעים, סדנאות להעצמה אישית וקבוצתית, פעילויות העשרה והפוגה, פעילות לחיבור לקהילה ולמנהיגות חברתית, תמיכה לימודית ולצרכים נוספים שיעלו מהשטח. לצורך כך, הקרן תפעל בשיתוף פעולה עם מרכזי החוסן בדרום, לצד גורמים שונים בקהילה.

עם הקמת הקרן יוגדרו סדרי עדיפויות לזיהוי צרכים הספציפיים שיקבל ומענה מכספי הקרן. אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "תקופה ארוכה ומורכבת עומדת בפני המשפחות, אשר יאלצו למצוא כוחות ותעצומות נפש אדירים על מנת להשתקם ולהבריא. אנו מצידנו, נפעל ככל הניתן כדי להעניק להם מעטפת של ביטחון שתאפשר להם חוסן נפשי".

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הרחיבה קבוצת דיסקונט את הסיוע השוטף לתושבי הדרום, ללקוחותיה ולכוחות הביטחון. הקבוצה פועלת, בין היתר, לטובת סידורי הארחה, רכישת מזון וציוד, העמדת ליווי וטיפול תומך של אנשי מקצוע למפונים מאזור העוטף, הקלות והטבות בניהול חשבון הבנק ללקוחות ועוד.

במטה הבנק הוקם מוקד ייעודי לטיפול אישי ומהיר בצרכי הלקוחות מעוטף עזה כולל טיפול בדרישות לסיוע מול גורמים שונים וניתוב התרומות והמתנדבים לפעילויות, השונות.

משכנתא. ShutterStock
קרן ע"ס 50 מיליון שקל עבור ילדים ובני נוער לצד מוקד לטיפול מהיר בצרכי הלקוחות מעוטף עזה, דיסקונט/ShutterStock

עשרות מיליוני שקלים לשיקום ופטור מהחזר המשכנתה הקורב

גם בנק 'מזרחי טפחות' מקצה עשרות מיליוני שקלים לתמיכה בתושבי העוטף. הבנק יאמץ את העיר שדרות ואת קיבוץ כפר עזה ויתמוך בצרכי התושבים בתקופת המלחמה ולאחריה.

לאחר שתרם מיליוני שקלים בשבוע הראשון למלחמה, הוחלט בצמרת הבנק, להעמיד תקציב כולל של עשרות מיליוני שקלים למימון מגוון פעולות תמיכה בתושבי העוטף בכלל, ובתושבי שדרות וכפר עזה בפרט. הבנק יסייע לתושביהם בטווח המיידי, הבינוני והארוך, בדגש על הנושאים שהמדינה לא מעורבת בהם.

במסגרת זו, סוכם כי צוותי עבודה של הבנק יחברו לגורמים הרלוונטיים מהישובים הנ"ל, ימפו יחד את הצרכים הדחופים ויעבירו מיידית את הכספים למימונם. במקביל, תיבנה תוכנית משותפת שתיתן מענה בנושאים שהטיפול בהם יחל בטווחי זמן ארוכים יותר, בכלל זה לטובת פעולות שיקום והחזרת החיים למסלולם.

במקביל לאלו, יצא הבנק עם בשורה משמעותית לנוטלי המשכנתאות המתגוררים בסמוך לגבול עם עזה. שיקבלו פטור מהחזר המשכנתה הקרוב. מדובר בהקלה גדולה הנוגעת לאלפי משפחות, שיוכלו להפנות את אלפי השקלים שייחסכו מהם, לצרכים ושימושים אחרים של משק הבית.

מנכ"ל הבנק משה לארי: "לנוכח המציאות הלא-פשוטה, ההתגייסות של הציבור בכלל והסקטור העסקי בפרט מחויבת המציאות. נעשה כל שנוכל, בכסף ובמאמץ, על מנת שהתרומה שלנו תהווה נדבך משמעותי במערך הסיוע לתושבי העוטף בכלל והעיר שדרות וכפר עזה בפרט".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משכנתא. freepik,
אימוץ יישובים ופטור מהחזר המשכנתא הקרוב, מזרחי טפחות/freepik

תורמים כספים וימי חופשה לטובת ציוד לחיילים

הלחימה בדרום מהשבוע האחרון, הובילה לכך שחיילים רבים, במילואים ובסדיר, הוקפצו לשהיה ולחימה ממושכת. אלקטרה מוצרי צריכה בשיתוף עם עובדי החברה, יתרמו עבורם ציוד אישי באמצעות מערך מרוכז של תרומות.

כחלק מהירתמות החברה, נתרמו 400 אלף שקלים לסיוע ורכישת ציוד צבאי וציוד אישי הכרחי, כמו בגדי הלבשה תחתונה, כפפות, נעליים טקטיות ועוד, שהגיע לשטחי הכינוס והבסיסים השונים על מנת להבטיח את רווחתם של הלוחמים, הן ליחידת עורב צנחנים והן ליחידות שונות נוספות בצה"ל.

בנוסף, במסגרת המערך, יוכלו עובדי החברה "לתרום" ימי חופש לבחירתם והחברה תכפיל את סכום התרומה לטובת רכישת הפריטים ללוחמים. בנוסף, החברה אימצה את יחידת "עורב צנחנים" לסיוע לטווח ארוך.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "הימים האחרונים מורכבים וקשים מאוד לכולנו. מדינת ישראל נמצאת בימי לחימה, וכל שנותר הוא להיות מאוחדים ולהבטיח כי ללוחמים ששומרים עלינו לא יחסר דבר. אני שמח שיש לנו היכולת לתרום ולעזור, ונמשיך לעשות כך, ככל שיידרש".

אלקטרה נרתמת ותורמת לתושבי הדרום. יח"צ,
ציוד צבאי וציוד אישי הכרחי: אלקטרה מוצרי צריכה נרתמת ותורמת ללוחמי צה"ל/יח"צ

מענק ע"ס 20 מיליון שקל, עבור סיוע לתושבי הדרום וחיילי צה"ל

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", אישרה הקרן לידידות מענק סיוע חירום מיידי של כ-. במהלך הימים האחרונים 20 מיליון שקל, עבור סיוע לתושבי הדרום וחיילי צה"ל. עד כה החלה הקרן בתמיכה מיידית בעשרות פרויקטים שכבר יוצאים לפועל:

2 מיליון ₪ יעברו למשפחות חיילים שנפצעו בלחימה - מענק של 5000 ₪ לכל משפחה בשיתוף האגודה למען החייל, רכישת 1000 אפודים קרמיים עבור כוחות הביטחון, העברת 2 מיליון ₪, בשותפות עם מפעל הפיס (סך הכל 4 מיליון ₪), לרשויות בעוטף עזה על מנת לתת מענה מיידי לצרכים חיוניים הנדרשים על ידי מחלקות הרווחה עבור התושבים- מזון, תרופות, הסעות, שעות ליווי וטיפול ועוד, 1.5 מיליון ₪ תמיכה בעמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) עבור תגבור קווי הסיוע שחוו עליה עם פרוץ המלחמה של 6000% במספר הפונים.

ועוד - הפעלת חפ"ק הידידות לראשונה בסמוך למוקד לזיהוי חללים של פיקוד העורף בבסיס "שורה". חלוקת 5000 ₪ ל-1600 משפחות שפונו מישובי גדר, חלוקת מנות מבושלות לתושבי העוטף והרשויות הקרובות. חלוקת 600 כרטיסי מזון בסכום של 600 ש"ח עבור תושבים שפונו מבתיהם. חלוקת מזון וחמגשיות למילואימניקים בצפון הארץ ועוד. ניידות הידידות הפרוסות ברחבי הארץ ומגיעות למוצבים ושטחי כינוס מחלקות חטיפים ושתייה לחיילים ברחבי הארץ. מדובר בחלק מן הפרויקטים, כשמידי שעה מאשרת הקרן עוד ועוד פרויקטים לתמיכה וסיוע.

"הקרן לידידות, כארגון החברתי הגדול בישראל תמשיך לפעול לחיזוק חוסנם החברתי של אזרחיות ואזרחי ישראל, במיוחד בעת הזו".

הקרן לידידות אישרה מענק ע"ס 20 מיליון שקל למען רווחתם של תושבים וחיילים בעת מלחמה. יח"צ,
הקרן לידידות אישרה מענק ע"ס 20 מיליון שקל למען רווחתם של תושבי הדרום וחייל צה"ל/יח"צ

10 מיליון שקל לשיקום נזקי המלחמה

קבוצת כלל ביטוח ופיננסים, כחברה מוסדית ישראלית פועלת בכל הממשקים, מול כל מחזיקי העניין שלה, לתת כתף איתנה, במאמץ הלאומי לשמירת חוסנה של מדינת ישראל.החברה הקימה קרן תמיכה בסך 10 מיליון שקל לסיוע למבוטחים בגין נזקי מלחמה ביטוחיים שאין להם מענה.

בנוסף, כבר ביום הראשון ללחימה הגדילה כלל את תקציב התרומות שלה ותרמה מאות אלפי שקלים לעמותות וארגונים משמעותיים הפועלים לסייע ללוחמינו בשטח - בתי חולים, שירותי הצלה ויחידות סדיר, מילואים ומשטרה בחזית.

מרכז החוסן של כלל פתוח ועומד לרשות כל הציבור בישראל, באפליקציה ובאתר ומסייע בהתמודדות עם מצוקות וחרדות באמצעות עמותות המעניקות סיוע ומענה מקצועי, כגון: ער"ן ונט"ל, והוא זמין בכל עת, וחיוני בייחוד בימים מורכבים ולא פשוטים אלה לכל אחת ואחד.

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, מסר: "ימים כואבים ובלתי נתפסים עוברים על המדינה. בשעה קשה זו, אנו רואים את עם ישראל במלוא תפארתו, מלוכד, איתן, ומפגין אומץ יוצא דופן, נתינה וערבות הדדית. קבוצת כלל ביטוח ופיננסים נקטה בשורת פעולות נרחבת מול כל מחזיקי העניין שלה ושותפה במאמץ הלאומי לשמירת חוסנה של מדינת ישראל, כי רק יחד ננצח".

בית הרוס בקיבוץ כפר עזה, 14 באוקטובר 2023. אבי רוקח
קבוצת כלל ביטוח ופיננסים תסייע לשיקום נזקי מלחמה, בתמונה: בתים הרוסים מהטרור בדרום, כפר עזה/אבי רוקח

1.25 מיליון שקלים לשיקום קהילתי

חברת הסייבר סיגניה (Sygnia) נרתמת לסייע לתושבי הדרום שנפגעו ממתקפת חמאס: החברה ועובדיה אספו עד כה סכום של כ-1.25 מיליון שקלים (מעל ל-310 אלף דולר), כאשר החברה שילשה את סכומי הכסף שתרמו עובדי החברה.

בחברה מציינים כי רבע מהסכום נתרם על-ידי עובדים מסניפי החברה בחו"ל: ארצות הברית, סינגפור, מקסיקו ובריטניה. הכסף ייתרם לעמותות שעוסקות בסיוע לתושבי הדרום ויסייע לשיקום קהילותיהן.

אסי ישראלוף עם ילדי תושבי עוטף עזה בכפר מכביה. מורג ביטן,
אסי ישראלוף במלון "כפר המכביה" עם ילדי התושבים המפונים/מורג ביטן

אירוח, בידור וחיבוק חם

"מכבי תנועה עולמית" יזמה פרויקט סיוע גדול בהיקף סיוע המוערך במיליוני שקלים, במסגרתו מתארחים בימים אלו כ-600 תושבי עוטף עזה במלון כפר המכביה ברמת גן.

בנוסף לאירוח התושבים, הוקצו 10 חדרים נוספים לאירוח קרובי משפחה של פצועים המטופלים בביה"ח שיבא והוכשרו אולמות לטובת איורח של עוד כ-200 חיילים שיצאו להתרעננות של 24 שעות.

מידי יום מגיעים לכפר המכביה אומנים, ספורטאים, בלוגרים ומשפיענים ממגוון תחומים על מנת להנעים ככל שניתן את שהותם של האורחים מהדרום.

מהתנועה נמסר כי: "החלטנו שלא להמתין לתגובת הממשלה או להתחייבות מצידה ויזמנו פרויקט אירוח עבור מאות תושבים שהתפנו מיישובי עוטף עזה. כל מתחם כפר המכביה המשתרע על שטח של כ-80 דונם הכולל מלון, בריכות, מועדוני כושר, מגרשי ספורט, אולמות אירועים ועוד, יועמדו לרשותם.

סקר של לקט ישראל על זריקת מזון בחג. לקט ישראל,
ארגון 'לקט ישראל' למען קשישים, מרותקי בית וילדים/לקט ישראל

מזון לקשישים, מרותקים וילדים

לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי, מתגייס למען האזרחים עם פעולות מותאמות עבור משפחות וקשישים מעוטי יכולת באזור הדרום. הארגון החל בגיוס תרומות ויספק מענה מיידי לתושבי היישובים בעוטף עזה, לאחר בחינת המצב ומיפוי הצרכים יחד עם העמותות הנמצאות בשטח.

עבור קשישים ומרותקי בית ירכשו כ-320,000 ארוחות מבושלות ומזינות שיחולקו ישירות או באמצעות עמותות מקומיות.

עבור משפחות וילדים, יירכשו מצרכי מזון שונים על פי הצורך בשטח כאשר הרכש יתבצע בחנויות מכולת מקומיות. המזון יסופק למשפחות באמצעות העמותות המקומיות, ויינתן סיוע לכלכלה המקומית ובעלי העסקים הקטנים.

בנוסף, הארגון יסייע באופן פרטני בכרטיסים מגנטיים כסיוע נוסף ופרטני למשפחות שההכנסה שלהן נפגעה כתוצאה מהמלחמה.

כחלק מהמאמץ להמשיך ולספק מזון לנתמכים בשגרה, מעמידים בארגון את כל משאבי הידע, הלוגיסטיקה והניהול הנדרשים לצורך הפעלת המערך שיסייע לתושבי הדרום. לשם כך בארגון מבקשים מהציבור להשתתף ולתרום תרומה כספית למשימה מצילת חיים זו דרך האתר הייעודי.

פעמונים - מתגייסים עכשיו - קרן למען תושבי הדרום בעת מלחמה. יח"צ,
פעמונים - מתגייסים עכשיו - קרן למען תושבי הדרום בעת מלחמה/יח"צ

4 מיליון שקלים לחיזוק החוסן

החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית פועלת בשגרה לחיזוק החוסן הקהילתי בהתיישבות הכפרית באזורים הפריפריאליים של מדינת ישראל. בימים גורליים אלו אנשי החטיבה עוברים בין הקהילות יחד עם נציגי המועצות, מחזקים, ומכינים תכניות מקצועיות לשיקום הקהילות הן בפן הפיזי והן הקהילתי.

החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית אישרה היום 4 מיליון ש"ח עבור שיקום העוטף וחיזוק החוסן הקהילתי לכלל המועצות שבפעילותה (בהן: אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון) באופן מיידי למרכיבי חוסן הכוללים ציוד רפואי, יועצים פסיכולוגיים, הפעלות לילדים ועוד.

יו"ר החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית ישי מרלינג: "החטיבה להתיישבות הייתה ותהיה חוד החנית בשיקום קהילתי של יישובי העוטף. כמי שמכיר את הקהילות אני יכול לומר שעל אף המכה הקשה שחטפנו נקום וננצח. הקהילות הללו מורכבות מהאנשים הטובים ביותר בארץ. עובדי החטיבה להתיישבות יעמדו לצד הקהילות ויסייעו בכל תהליך השיקום הארוך העומד בפניהם ובאתגרים שעוד יבואו".

קרן חירום לטובת למשפחות לטובת חוסן כלכלי

על פי הערכות יש בישראל כעת מאות אלפי משפחות שניזוקו כלכלית כתוצאה מהמלחמה שנכפתה על מדינת ישראל והנזקים עולים על מיליארדי שקלים.

ארגון פעמונים, המלווה אלפי משפחות בשנה לשיקום כלכלי, מודיע על הקמת קרן מיוחדת לסיוע ושיקום משפחות שנפגעו כלכלית מהמלחמה.

"אי אפשר לשבת מהצד ולתת למשפחות לקרוס, החוסן הלאומי שלנו נמדד בדיוק במצבים כאלו ואנחנו כבר מזהים משפחות שיתקשו לעמוד בתשלומים. יש משפחות שהגיעו למלחמה הזו כבר עם קשיים כלכליים כתוצאה מעליית הריבית ויוקר המחייה, אלא שכעת הקושי שלהם רק החמיר ואנחנו צריכים להיות שם בשבילן".

ארגון פעמונים פועל לאורך כל השנה בקרב עשרות אלפי משפחות בישראל והוא מעניק ייעוץ וליווי כלכלי למשפחות רבות בארץ על ידי 3000 מתנדבים ומתנדבות שפזורים ברחבי הארץ, יחד הם בונים תכנית לשיקום כלכלי ארוך טווח עבור אותן משפחות שזקוקות כעת לתמיכה הזו.

הנפגעים העיקריים עד כה הם עצמאיים בדרגות פגיעה שונות. ככל שהזמן יתארך ההפסדים שלהם יעלו על עשרות אלפי שקלים ועשויים להגיע עד מאות אלפי שקלים. כדי שנוכל לסייע להם להרים את הראש מעל המים, נצטרך להגיע ליותר ממיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully