וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונדס גייס 800 מיליון שקל מאז תחילת המלחמה

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 11:17

זאת באמצעות מכירת אג"ח של מדינת ישראל. עיקר הכספים הגיעו ממדינות ורשויות מקומיות בארה"ב: "ההיענות הייתה מיידית והביקוש עלה על כמות האג"ח שיכולנו למכור"

כוחות צה"ל, צפון רצועת עזה, 15 באוקטובר 2023. אבי רוקח
כוחות צה"ל בצפון הרצועה. גזבר מדינת אוהיו: "גאים לספק לישראל את הנזילות הכספית הנחוצה לה"/אבי רוקח

העולם מאמין בכלכלת ישראל והוביל את ארגון הבונדס הישראלי לגייס כ-800 מיליון שקל (200 מיליון דולר) במכירת אג"ח של מדינת ישראל מאז פרוץ המלחמה בדרום, המתווספים ליעד הגיוס השנתי של הארגון שעמד על מיליארד דולר, ונחצה עם פרוץ המלחמה.

עיקר הכספים, כ-600 מיליון שקל (150 מיליון דולר), גויסו ממדינות ורשויות מקומיות בארה"ב שרכשו את האג"ח, וביניהן: פנסילבניה, פלורידה, אילינוי, ניו יורק, טקסס ואוהיו, ואליהן הצטרפו המחוזות פאלם ביץ' ו-Cross River.

דני נווה, נשיא ומנכ"ל הבונדס, אמר כי "ההיענות לרכישות האג"ח במדינות רבות בארה"ב הייתה מיידית, עד כדי כך שהביקוש עלה על כמות האג"ח שהייתה ביכולתנו למכור באותה הנקודה. במקביל, אלפי יהודים מרחבי העולם מבטאים את תמיכתם בישראל באמצעות רכישה של אגרות חוב לעצמם, ומצאנו כי רבים תורמים אותן לארגונים שונים שתומכים בבתי חולים, ארגוני חירום וחיילי צה"ל".

מדינת פלורידה, לדוגמה, הכריזה על השקעה של 25 מיליון דולר, ומדינת אוהיו רכשה אג"ח בסכום של 20 מיליון דולר.

ג'ימי פטרוניס, מנהל הכספים הראשי של פלורידה, ציין לגבי רכישת אג"ח ישראל כי "התחייבנו לתמוך בישראל הן מבחינה מוסרית והן מבחינה כספית, ולכן אני גאה להכריז שפלורידה תשקיע 25 מיליון דולר נוספים באג"ח של ישראל, כדי לתמוך עוד יותר בבעלת בריתנו במזרח התיכון.

השקעה היסטורית זו מגדילה את תיק האג"ח של פלורידה בישראל ליותר מ-80 מיליון דולר ולא רק שהיא מספקת לפלורידה השקעה חזקה, אלא גם מחזקת עוד יותר את המחויבות שלנו לעמוד לצד ישראל ולתמוך בה."

רוברט ספראג, גזבר מדינת אוהיו, הוסיף: "במשך 30 שנה היו ונשארו איגרות החוב של ישראל השקעה חזקה עבור משרד האוצר של אוהיו. אנו גאים לבצע את רכישת האג"ח ולספק נזילות כספית הנחוצה לישראל בזמן שהיא נלחמת נגד מעשי הטרור הנתעבים הללו".

הווארד גולדשטיין, יו"ר הבונדס, ציין, כי "ארה"ב עומדת לצד ישראל עכשיו יותר מתמיד, וארגון הבונדס הוכיח שוב שהוא מרכיב מכריע בעמוד השדרה הפיננסי של ישראל".

ארגון הבונדס העולמי גייס כ-49 מיליארד דולר מרחבי העולם ב-72 שנות פעילותו, ששימשו לפיתוח כלכלת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully